דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איומים מה חשוב שתדעו 

מאת    [ 07/04/2010 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 2711 פעמים ]

נקלעתם לויכוח עם שכן ואיימת על חייו, במטרה להפחיד אותו, רבתם עם האישה ואיימת על חייה בלהט הרגע, מדובר בעבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר. בחיים שלנו ישנן סיטואציות רבות בהן הפה מהיר יותר מהמחשבה ואנחנו, שמעולם לא חשבנו שנסתבך בפלילים, מוצאים עצמנו בחקירה. הנה רק מקבץ של מצבים שמחר יכולים לקרות גם לכם.

 

רבתי עם חבר ובלהט הרגע איימתי על חייו, האם הוא יכול להגיש נגדי תלונה במשטרה.

בהחלט כן. כאשר אנו משמיעים איום, בין אם נעשה בלהט ויכוח ובין אם נעשה לאחר מחשבה ותכנון, מדובר בעבירה פלילית. האדם אשר איימנו עליו, יכול לפנות למשטרה ולהגיש נגדנו תלונה. במצב זה, יזמנו אותך לחקירה פלילית, על מנת לקבוע האם מדובר בסכנה ממשית לאותו אדם אשר נגדו הושמעו האיומים וכמובן לקבוע מהי חומרת המעשה.

 

שלחתי לאדם שאני בסכסוך איתו מכתב מאיים באמצעות המייל, האם ביצעת עבירה -

גם איומים באמצעות טלפון או דואר אלקטרוני, נחשבים ל איומים ככל איום ולכן אין להקל ראש גם כשמדובר באיום שלא נעשה פנים מול פנים. יתרה מזאת, בשיחות שמתנהלות בצ'אטים ופורומים, חייב האדם לשמור על לשון נקייה, להימנע מגידופים, להימנע מאיומים מפורשים או מרומזים וכמובן מהטרדה, הפחדה או כל שימוש שנעשה שלא כדין ומעמיד אדם אחר בסיטואציה מאיימת או לא נעימה.

 

על מנת לשכנע אדם אחר לבצע פעולה כלשהי, איימתי שאפיץ מידע אישי עליו ברבים, האם זוהי עבירה
תחת הקטגוריה איומים נכלל כל דבר אשר יכול לפגוע באדם אחר, לא רק באופן פיזי אלא גם באופן כזה שיפגע בפרנסתו או בשמו הטוב. אם איימת לחשוף מידע רגיש שברשותך, במטרה להשפיע על מישהו לבצע פעולה כנגד רצונו או כנגד החוק, מדובר באיום לכל הדעות ועל כך אתה יכול לתת את הדין.
 

לאחר שגיליתי שבת זוגתי בוגדת בי, רבנו ריב קשה אשר במהלכו איימתי עליה, היא הגישה נגדי תלונה במשטרה, האם ניתן להתחשב בנסיבות המקרה?
ראשית חשוב להבין שאיום זה איום. אולם בהחלט ניתן להתחשב בנסיבות המקרה ולהבין שהאיום נעשה כתוצאה מלחץ, אכזבה וכדומה, ללא שום כוונה משתמעת או רצון לממש את האיום ולכן  מה שחשוב זה לדעת כיצד להציג את הדברים כשורה, באמצעות עו"ד פלילי. אם אין ברשותך עבירות קודמות ואתה אזרח שומר חוק, סביר להניח שטיפול נכון בפרשה, יביא לסיומה ללא הרשעה.

 

איימתי על אדם אשר חייב לי כסף זמן רב מאוד, האם עברתי על החוק

גם אם נעשה לך עוול, אין זה נותן לך את הזכות לאיים. החוק אומר שעלייך לפתור את הסכסוך באמצעות דרכים כשרות ובטח שלא באמצעות איומים. אם בכל זאת נסחפת ואיימת, מכל סיבה שהיא, רצוי שתדע כיצד להסביר זאת בחקירה, במידה ותזומן לאחת כזו.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב