דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לאכול לבד 

מאת    [ 30/01/2007 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 4826 פעמים ]

הכי כייף לי לאכול בחברת אנשים, אבל לא תמיד זה יוצא ככה. הרבה פעמים אני מוצאת עצמי צריכה להכין ארוחה לעצמי בלבד. לפעמים יש לי כוח וחשק לזה ולפעמים לא כ"כ בא לי. הרבה יותר קל יהיה רק לחטוף משהו קטן, איזה פרי, ולחכות למישהו שיגיע (בן/ בת הזוג, חברים, משפחה וכו').

מאחר ולחלק מאתנו יוצא להעביר לפחות כמה ארוחות לבד בבית, רציתי לנסות לתת כמה רעיונות לארוחות מהירות להכנה, טעימות ומזינות- כדי שלא תמיד נוותר לעצמנו ולא ממש נאכל.

הדברים המהירים הקלאסיים לאכול לבד ובמהירות הם הפירות. אלו מזינים מאד, אבל יש להיזהר אתם במיוחד למי שנוטה להשמנה, בעיות עיכול ולתנודות ברמת הסוכר. במצבים כאלו רצוי להוסיף כמה אגוזים וזרעים לא קלויים וכך נוצרת ארוחונת שיכולה להשביע לזמן מה ואינה מרגיזה את מנגנון הסוכר בגוף.

סלט הוא הקלאסיקה הבאה. אבל לא תמיד יש זמן וחשק להתחיל לחתוך ירקות לחתיכות קטנות ולתבל עם העבודה, הילדים, ניקיון הבית, הלימודים, הטלפונים וכו'. במקרה כזה אפשר לחתוך את הירקות לחתיכות גדולות, או לאכול אותם שלמים (גזר, מלפפון, גבעולי סלרי, עגבניה, קצת נבטים וכו'). אפשר גם לדאוג (בזמנים שיש לנו חשק להכין משהו לעצמנו) שיהיו ממרחים שונים בבית ופשוט לטבול בהם את הירקות ולאכול. למשל, בשביל להכין ממרח ע"ב טופו צריך להכניס חבילת טופו לבלנדר ולערבל עם מעט שמן זית ועשבי תיבול כמו פטרוזיליה וכוסברה, או שום ושמיר, או בזיליקום ושום, או טחינה, או חצילים קלויים. מתבלים במלח, פלפל ושאר תבלינים לפי טעמכם האישי ויש לכם ממרח שיכול להחזיק עד כשבוע במקרר.

ממרחים, כמובן, אפשר למרוח על לחם. זו אופציית הארוחה הבאה שלנו. פרוסה או שתיים של לחם מחיטה מלאה, או לחם שיפון עם ממרח ועם/ בלי ירקות זו בהחלט ארוחה שניתן להכניס ללוח הזמנים של האדם העמוס ביותר- העבודה שלכם תהיה לדאוג שיהיו בבית, או במקום העבודה ממרחים מזינים כמו ממרחי טופו, טחינה, חומוס אמיתי (ללא חומרים משמרים), אבוקדו, מרמייט, ממרח פסטו או פטרוזיליה: בבלנדר מערבלים בזיליקום/ פטרוזיליה/ ירק אחר קצוצים עם שום, שמן זית ואפשר גם תבלינים ואגוזים. לשמור במקרר, ממרח שקדים (על בסיס שקדייה), או ממרחי אגוזים שונים.
אותם ממרחים יכולים לשמש כרטבים מוכנים לסלטים, פסטה, ירקות מאודים/ מבושלים, תבשילי דגנים וקטניות. למשל, דלעת מאודה עם רוטב טחינה ירוקה (טחינה עם הרבה עלים ירוקים מסוג אחד, או מכמה סוגים) היא ארוחה מזינה ומהירה מאד.

יש גם את ארוחת הגרנולה בה צריך להוסיף רק מעט חלב סויה/ שקדים/ שומשום/ אורז או יוגורט והארוחה מוכנה. בגרנולה שאני מכינה אני קולה קוואקר (פתיתי שיבולת שועל) בתנור על חום בינוני עד שהם משחימים מעט. לאחר מכן אני מוסיפה שומשום מלא טחון, פשתן טחון, נבט חיטה, מעט קינמון, אבקת חרובים, קצת אגוזים וזרעים לא קלויים, פירות יבשים (צימוקים, חתיכות משמשים, תאנים, תמרים וכו'), קצת קוקוס מגורד. אפשר לסחוט מעל מיץ לימון ולהוסיף מעט דבש. כמובן שאפשר להוסיף/ לגרוע לפי טעמכם האישי.
זו ארוחה מלאה ומשביעה ושוב, אם מכינים כמות מראש ושומרים במקום קריר (מקרר או ארון חשוך), אפשר בצ'יק צ'ק למצוא עצמנו ליד השולחן אוכלים.

מה שאני עושה ברוב הפעמים שלא הכי מתחשק לי "להשקיע" בארוחה רצינית רק לעצמי זה לבשל משהו אחד, כמו אורז, גריסים, פסטה, ירק אחד, עדשים, להקפיץ או לחמם בתנור קצת טופו וכו' וליצור מעין סלט מסביב לאותו מאכל. אפשר להוסיף ירקות, אגוזים, מעט רוטב סויה, שמן זית, אבוקדו, לימון, נבטים, קצת חסה או עלים ירוקים וכך נוצרת צלחת צבעונית דיי מושקעת שמוכנה ממש מהר ולא נותנת לי את התחושה שאני חוטפת ארוחה.

אם נשאר לי קצת אורז מהארוחה הקודמת (או כל דבר אחר) אני יכולה להכין דייסונת עם אגוזים וזרעים לא קלויים, או לפרוס אותו עם מעט רוטב סויה וכמה פרוסות ירקות על גבי דפי אצות, לגלגל, לחתוך לעיגולונים קטנים ולאכול לי סנדויצ'וני סושי.

לפעמים אני מכינה לי מעין שייק על בסיס טחינה או שקדייה עם עגבניה, גמבה, חסה, עלים ירוקים, נבטים ושותה את הארוחה שלי. זו ארוחה שמתעכלת מהר יותר בגלל המרקם שלה והיא טעימה ומשביעה.

הכי חשוב הוא, לא משנה מה וכמה אוכלים, לקחת את הזמן לאכול. לא לחטוף מהר מהר תוך כדי רחיצת כלים וטלפונים. גם אם אנחנו לא חושבים שיש לנו הרבה זמן, 5 דקות ישיבה לאכול לא ישנו לנו את סדר היום העמוס ממילא אבל כן ישנו את ההתייחסות לעצמנו ולאוכל הנכנס לגופנו.

בתיאבון.

 

ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 veredudu@013.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב