דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוס עובדים - Fresh Graduates Vs Experienced Professionals ??? 

מאת    [ 06/04/2010 ]

מילים במאמר: 722   [ נצפה 2273 פעמים ]

נוסעי טיסה מס' 1549 של חברת התעופה US Airways לא שיערו בדמיונם איזו חוויה קשה ומצמררת הם אמורים לחוות תוך מס' דקות. הטיסה השגרתית מנמל התעופהJF Kennedy NY  ל Charlotte NC קיבלה אישור המראה וגלגלי המטוס רצו על המסלול. דקות ספורות לאחר מכן דיווח הטייס על תקלה חמורה באחד ממנועי המטוס אשר נוצרה בעקבות פגיעת ציפור. המנוע שבק חיים שניות אחדות לאחר הדיווח, דבר אשר חייב נחיתה מיידית. מצד אחד ידע הטייס שנחיתה עם מיכלי דלק מלאים על משטח נחיתה רגיל תגרום להתפוצצותו המיידית של המטוס אולם מצד שני אין ברשותו את הזמן לחוג מעל הים ולרוקן את מיכלי הדלק. באין ברירה קיבל הטייס החלטה אמיצה להנחית את המטוס בנהר ההודסון המפריד בין מנהטן לניו גרזי. כזכור, הנחיתה הדרמטית הסתיימה בשלום כאשר כל 155 הנוסעים נותרו בחיים וחולצו כמעט ללא פגע מהמטוס אשר שייט לו במימי הנהר. הטייס, קפטן שולנברג היה "האדם הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון". נסיונו העשיר וכישורי הטיס אותם צבר לאורך שנים הם אלו שהובילו לנחיתה המוצלחת. כאשר נשאל על כך מאוחר יותר אמר שולנברג: "אף חברת תעופה לא מאמנת את טייסיה לבצע נחיתת חרום על מים אולם כאשר נצבות בפניך ברירות כה מועטות בזמן כה קצר עליך לסמוך על נסיונך ושיקול דעתך המקצועי ולקבל את ההחלטה הנכונה, וזה מה שעשיתי".

השבוע התבשרנו שקפטן שולנברג , 59, פרש מתפקידו כטייס לאחר כ - 30 שנות שירות. אני מניח שאדם כשולנברג לא יתרווח כעת על הכורסה בסלון ביתו ויקרא ספרים ואף לא יבזבז את זמנו במועדוני גולף יוקרתיים. בקרוב מאוד הוא יחליט על כיון חדש בקריירה ומסכת חיפוש חברה מתאימה ותפקיד מאתגר תחול גם עליו.

הרבה חברות מובילות מתגאות בכך שהם מצליחות לגייס את האנשים הטובים ביותר ומשייכות את הצלחתן למשאב האנושי. בהסתכלות קרובה על המרכיב האנושי של אותן חברות נגלה שהמתכון להצלחה נובע מתמהיל נכון של אנשים מנוסים ומקצועיים אשר צברו שנות נסיון רבות לצד עובדים צעירים, שאך לא מזמן קיבלו את התואר, בעלי יכולות מצויינות ורצון גבוה להצלחה.

התמורות בשוק העבודה בשנתיים האחרונות גרמו לפליטתם של מאות רבות של אנשים מוכשרים ומנוסים אשר מצאו את עצמם מתמודדים על תפקידים לצד אנשים צעירים המחפשים דריסת רגל בשוק העבודה בכל מחיר. בפני מנהל הגיוס / מנהל משאבי אנוש נצבת השאלה מי עדיף על מי - הצעיר או המנוסה???

מסקר שערכה חברתנו (HR Global Service) בקרב לקוחות, חברות ישראליות ואמריקאיות, וקולגות (מנהלי גיוס / מנהלי משאבי אנוש) הסתמנה המגמה הבאה: 66% העדיפו לקלוט עובד צעיר משיקולים מובהקים של שכר נמוך, נכונות לשעות עבודה ארוכות ונכונות לבצע מטלות נוספות מעבר להגדרת התפקיד ואילו 44% העדיפו לגייס עובד מנוסה משיקולים של מקצועיות , ראיה מרחבית ובגרות אישית ומקצועית. נתוח לעומק של התוצאות הביא לעובדה נוספת שמרבית חברות הסטארט-אפ הם אלו שהעדיפו לקלוט את "הצעיר הבלתי מנוסה" ואילו החברות הגדולות והמיושבות נתנו עדיפות ברורה ל"מנוסה".

בואו נחזור לרגע לקפטן שולנברג. דמיינו לעצמכם שאחד מני מאות / אלפי קורות חיים המתקבלים בדוא"ל שלכם הנו של קפטן שולנברג. בהנחה שהוא עונה על דרישות הבסיס של התפקיד  - האם תעדיפו לקלוט אותו לארגונכם לאור נסיונו המקצועי העשיר והיכולות המוכחות שלו וזאת למרות שהדבר יגרום לכם "להפרד" מאלפי שקלים נוספים בחודש או תתנו "לחסכון בעלויות השכר" עדיפות ותקלטו את "הצעיר הבלתי מנוסה"?   

כבר הזכרנו שהצלחתו של ארגון , קטן גדול או בינוני, מושתתת על ההון האנושי. עובד / מנהל אשר ידע לנווט את החברה במכשולי השיווק והפיתוח ו"להנחיתה" בשלום בלוחות זמנים נדרשים וביעילות הוא זה אשר יביא לרווח בשורה התחתונה ויגרום לארגונכם להיראות טוב יותר בפני בעלי המניות, המשקיעים והעמיתים בחברה. יתר על כן, עובד מנוסה ומקצועי יכול גם לשמש כמנטור ל"מגוייסים הצעירים" ולהוות עבורם מקור ידע זמין ואיכותי.

 

לסיכום, אל תתנו "לחור שבגרוש" להשפיע עליכם בקבלת ההחלטות. גייסו לארגונכם את הטובים ביותר וצרו איזון נכון בין צעירים ובלתי מנוסים למנוסים!  

הכותב משמש כמנכ"ל ובעלים של חברת HR Global Service, Boston MA USA ( eyalc@hrglobalservice.com ) המשמשת כערוץ גיוס ישיר לחברות ישראליות הפועלות בשוק הבינלאומי ומבקשות לגייס עובדים ישראלים החיים בחו"ל, מתחומי ההיטק, הביוטק והכספים, לתפקידי מפתח בישראל. החברה פועלת בישראל באמצעות חברת Corporate Resources Group (Israel) Ltd ( doron.neev@crg-ltd.co.il )




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב