דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסויים במרכזי ספא 

מאת    [ 05/04/2010 ]

מילים במאמר: 771   [ נצפה 1886 פעמים ]

עיסויים – סוגים וטיפולים:

החלטתם לפנק את עצמכם בטיפול ספא, אבל הגעתם למכון ומרוב סוגי העיסוי השונים קשה לכם לבחור. אז מה כדאי לבחור? שוודי? איירוודי? רקמות? שיאצו? במאמר שלפניכם ריכזנו את טיפולי העיסוי המרכזיים כדי שתוכלו להבין מהם ההבדלים ביניהם ואיך להתאים את סוג המסג' לצרכים שלכם.

מהו עיסוי?

עיסוי (בלועזית: Massage, ידוע בעברית גם בתור מסאז') הינו פרקטיקה המבוססת על חיכוך, שפשוף ולחיצה בנקודות שונות בגוף אשר מבוצעת על ידי אדם או באמצעות מכשור מכני. ישנן שיטות עיסוי רבות. משך זמן הטיפול נע בין 12 דקות ויכול להמשך עד לארבע שעות. בדרך כלל העיסוי נעשה כאשר המטופל שוכב על מזרן או מיטה (לרוב כאשר פני גופו כלפי מטה), כאשר הוא לבוש כיסוי צנוע לחימום גופו.

סוגי עיסוי

 ישנם מעל 150 סוגים של עיסויים, המחולקים לתחומים שונים, בשני מישורים עקריים: עיסויים רפואיים (תראפיים) ועיסויים הומאופטיים. בין סוגי עיסויים נפוצים :עיסוי תאילנדי, עיסוי סיני מסורתי, טווינה, עיסוי הומאופטי, עיסוי רפואי, רפלקסולוגיה, שיאצו, עיסוי שבדי, עיסוי שרירים עמוק, עיסוי רקמות עמוק, אבנים חמות, עיסוי טורקי, עיסוי פנים, עיסוי משולב. לפניכם רשימה שלסוגי עיסויים,כל אחד אידיאלים עבור יום פינוק בספא.

·  עיסוי רפואי: עיסוי רפואי יעיל במיוחד לאנשים הסובלים משורה של מצבים בריאותיים כולל בעיות המתבטאות בתנועה מוגבלת, התכווצויות שרירים, בעיות נוירולוגיות, בעיות בשורש כף היד, כאבי ראש כרוניים, כאבים בצוואר כתוצאה מ"הצלפה", פציעות ברקמות הרכות ועוד .יעילותו של העיסוי הרפואי במגוון מצבים כלליים, כולל הרחבת כלי הדם, דבר שמפחית את העומס על הלב ועוזר להוריד את לחץ הדם, הגברת זרימת הדם לשרירי השלד ולאיברים אחרים בגוף, המרצת מערכת העצבים, ועוד

 ·  עיסוי שוודי קלאסי: מכף רגל כולל עיסוי קרקפת בשמן בסיס. עוצמת החוזק מותאמת לבקשת המטופל. עיסוי המשלב מניפולציות על הרקמות הרכות יחד עם מתיחות והנעת המפרקים. נועד לאזן את הגוף ולהקל את תנועת המפרקים.

· שיאצו: עיסוי המשלב מניפולציות ומתיחות עדינות. הלחץ המופעל על אזורים שונים בגוף הקשורים לנקודות וקווי אנרגיה, מרפה את השרירים.

· עיסוי משולב: עיסוי המשלב בין עיסוי גוף שבדי מלא ללחיצות שיאצו שנועד להמריץ את זרימת הדם, להרפות שרירים מתוחים ולהרגיע את מערכת העצבים יוצר הרמוניה במערכות הפנימיות של הגוף.

· עיסוי ארומטי: נעשה ע"י הוספת תערובת שמנים ארומטרפיים ריחניים להפגת מתחים ורוגע. לכל שמן אתרי יש תכונות וריח משלו היכולים לעזור להורדת מתח, כאבים, אלרגיות ועוד.

· עיסוי רקמות עמוק זהו עיסוי רפואי, לעתים נדרשים מספר טיפולים. עיסוי הרקמות עמוק מתמקדים על מערכת השלד, ובעזרת שמנים חמים והפעלת לחץ על השרירים בצורה ממוקדת ואיטית. אמור לסייע בהליך רפואי (אך הוא בכל מקרה לא בא להחליף רופא).

· רפלקסולוגיה: עיסוי ע"י חימומים ולחיצות אזורים מסוימים של כף הרגל לאיזון ורגיעה כללית. רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול רפואי אלטרנטיבי, המשתמשת בכפות רגליים לאבחון רפואי ולטיפול באדם. הטיפול משחרר אנרגיה חסומה ויעיל לטיפול בכאבים ובמחלות מסוימות.

· טווינה: טווינה הוא עיסוי סיני שבו משתמשים בלחיצות קצובות לאורך ערוצי האנרגיה בגוף, וכן במגוון טכניקות שמניעות ומשמנות את הפרקים.  אחד מיתרונותיו של עיסוי טווינה, בהשוואה לעיסוי רגיל, הוא ביכולתו של המטפל להתמקד בבעיות ספציפיות, בפרט בכאבים כרוניים הקשורים לשרירים, מפרקים ועמוד השדרה.

· עיסוי באבני בזלת חמות: מקור העיסוי בתורה האינדיאנית. הטיפול מביא לאיזון בין גוף ונפש. טיפול ייחודי זה, המשלב בנן מגע ידיים ומגע אבנים חמות, מטרתו לשחרר אזורים תפוסים וחסומים, חום האבנים ממריץ ומאיץ את מחזור הדם, מטהר ומשחרר רעלים מהגוף.

· עיסוי תאילנדי: שיטת טיפול תאילנדית מסורתית, המטפל משתמש בידיו ורגליו בעת הטיפול כאשר הוא מפעיל לחץ על נקודות מסויימות על הרגליים, הגב, הכתפיים, ובבטן המטופל בכדי לשחרר אנרגיות חסומות, להרפות שרירים מתוחים ולשפר את הגמישות בגופו של המטופל.

· עיסוי ספורטאים מתמקד ברובד השרירים העמוק, בהנעת השרירים ומתן מענה לכאבי מפרקים ושרירים.נותן מענה לבעיות תפקודיות שונות, ולעתים נדרשים מספר טיפולים להשלמת ההליך. בכל מקרה הטיפול לא מחליף ביקור רופא וחשוב להתייעץ עם רופא.

· עיסוי גב וכתפיים: הטיפול משלב רוגע תוך כדי עיסוי מפנק לכל הגב, הצוואר, הכתפיים והידיים.

· עיסוי בדבש: מסייע לשיפור במחזור הדם בכל רקמות הגוף ומעשיר את הגוף בויטמינים וע"י כך משפר את מראה העור. עיסוי בדבש גורם לפתיחת הנקבוביות ובכך מסייע לספיגת החומרים הפעילים, לניקוז ולפינוי הגוף מרעלים ולשמירה על בריאות הער.  דבש הוא חומר הסופח לחות, אנטיספטי, מכיל אנטי-אקסידנטים, המסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות בעור.

· עיסוי פנים וקרקפת מתמקד בשרירי הפנים (אוזניים, ערובת העין ושרירי הלסת), צוואר, קרקפת וחזה עליון. העיסוי הזה מתאים לרענון הפנים, משחרר מתחים ומרגיע את מערכת העצבים המרכזית שבמוחנו.

· איור ודה 2 או 4 ידיים: עיסוי הודי, הנעשה בשמן חם, המבוסס על תאוריית ריפוי הודית עתיקה יומין. עיסוי רוחני במגע עדין איטי התנועות ארוכות. נסך שמן זולף בזרם דק על העין השלישית. הראש נוטה למטה, השמן מחלחל לשיער ובעזרתו נעשה עיסוי קל ומרגיע בקרקפת הראש. מומלץ לשתות לאחר הטיפול משקה ממותק. התחושה לאחר העיסוי היא של נמנום, ריחוף ורוגע לזמן ממושך.

 מומלץ לברר האם יש חבילות ספא אטרקטיביות ולשלב את העיסוי הנבחר כחלק מהחבילה.

קידום אתרים במנועי חיפוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב