דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אודות המותג SPYKER 

מאת    [ 05/04/2010 ]

מילים במאמר: 802   [ נצפה 2282 פעמים ]

SPYKER במקורו היה מותג מכוניות הולנדי. בגלגולו החדש מדובר במותג מכוניות המיוצרות למרוצי המכוניות של פורמולה אחת, כמו גם ייצור מכוניות יוקרה בעבודת יד, וקולקציית אופנה נלווית.

SPYKER מאחד בשמו כבר את מטרת המותג להגיע לתהילה ולהישגים.

החברה נוסדה ב-  1880 על ידי שני שותפים יעקובס והנריך יאן. המייסד הראשון נפטר ב- 1929 בהולנד.המוטו של החברה כיום הוא ייצור מכוניות בעבודת יד ולא בפס ייצור המוני.בתחילת קיום החברה יצרו כרכרות, מטוסים (בזמן מלחמת העולם ה-1 ) ובעיקר כאמור ייצרו מכוניות. 

SPYKER היה יצרן רכב הולנדי ששמו נכתב בתחילה רק בהולנדית. ובהמשך שינה את השם לSPYKER, כשם המותג עתה, כדי לאפשר למותג להימכר טוב יותר בשווקי העולם. תחילת פעילותם הייתה בעיר הילברסום, ובשנת 1898 עברו לפרבר של אמסטרדם. הם החברה שייצרה את כרכרת הזהב ההולנדית , ב- 1898, שהיא בשימוש המלכה ההולנדית עד היום.

ב- 1899 החלו לבנות מכוניות. המודלים הראשונים שהוצגו תחילה היו רכב בנץ עם 4 גלגלים ובהמשך עם 6 צילינדרים. וזה היה הרכב הראשון בעולם עם 4 גלגלים ומנוע יחיד ובלמים. ב- 1905 בנו דגם מכונית נוסף עם רדיאטור, שהפכה לפופולרית מאוד לפני מלחמת העולם הראשונה.

הם יצאו במודל חדש ב- 1907, שהסתבר תחילה כאכזבה.אך בהמשך שופר ולבסוף המודל עם 18 כוחות הסוס זכה להצלחה במירוץ פריז בייגינג'. לאחר מות המייסד ב- 1907 (בתאונת שיט) עמדה כאמור הקבוצה בפני פשיטת רגל ונרכשה מחדש, כשמייסד השני המקורי של החברה כבר לא היה בתמונה.ב- 1913 הייתה החברה בקשיים וב-1915 נרכשה על ידי בעלים חדשים, שהיו בעבר בעלי חברת מטוסים. והכוונה הייתה לייצר מכוניות ומטוסים גם יחד.

במהלך מלחמת העולם הראשונה, הולנד נייטרלית והחברה יצרה מנועי מטוסים לכל דורש. ב-1922 שוב החברה בקשיים ורוכש את הזכויות, המפיץ הבריטי של המותג. מחירי המוצר ירדו, אך זה לא עזר. ואז עברו בחברה לייצור משאיות בדגם שני טון וכך היה עד 1926, ואז פועלה של החברה בגלגולה זה פסק.

ב- 1999 בלי שום קשר לחברה המקורית, הוקמה חברה חדשה של SPYKER למכוניות עבור המותג SPYKER. המותג החדש שואב בהחלט את השראתו מן הישן. היום מייצרת החברה מכוניות כמותג עילית עבור יחידים.הם מתבססים על מסורת העיצוב הישנה והטובה,שמוכרת בעיקר אקסלוסיביות, הופעה ואיכות שאין לטעות בהם.

משנת 2000 נעשתה מהפכה והחברה, משתתפת בתצוגת המכוניות הבריטיות עם המכונית SPYKER C8 ספיידר וזוכה בפרס על העיצוב. ב- 2006 משתתפת SPYKER עם מכונית D12 במרוץ המכוניות הבין לאומי היוקרתי פריז פקין. באותה שנה מופיעה המכונית גם בז'נבה באירוע הבין לאומי ה- 76 של תצוגת מכוניות. ואין שום ספק שמדובר במכונית יוקרה מהממת. באותה שנה יוצרו גם אופניים מתוצרת המותג העשויים טיטניום שזכו אף הם בפרס עיצוב חשוב. ב-2007 דגם של ספיקר C12זאגטו, שוב בתצוגה בז'נבה. וב- 2009 דגם SPYKER C8 שוב התחרה באותה מסגרת.

מותג המכוניות הזה חזק היום מאוד גם במרוצי המכוניות כגון פורמולה אחת, ונמצא ברשותם של סלבריטאים ברמה העולמית. המכונית מופיעה בכל האירועים המוטוריים החשובים בענף.

כמדד להצלחת חברת SPYKER והמותג שלה חברות כגון אטארי ומיקרוסופט, הכניסו את דגמי המכוניות למשחקי המחשב שלהן.חברת פיליפס חברה לSPYKER בהסכם לקידום דגם מכונת הגילוח החדשה שלה. וכמובן המכוניות של SPYKER השתתפו גם בסרטים כשלדוגמא נביא את "אינסטינקט בסיסי".וכן יש ייצוג למותג גם בתחום המוזיקה.

ומה מאפיין את הלקוחות:-

אנשים שחשוב להם העיצוב. שיש להם תשוקה להיות שונים. אנשים שמעדיפים מוצר שיש בו רמה אמנותית וקלאסיות. במכוניות כמו בשעונים.את מותג המכוניות קונים אנשים שיכולים להרשות זאת לעצמם. אנשים שיש להם יאכטות , מטוסים פרטיים ובתים. כאלה האוהבים חופשות יוקרה ואירועי ספורט מוטורי. הם לרוב גברים בגילאי 35-55. בעלי עיסוק חופשי, שעושים שילוב בין עיסוקיהם השונים, בין לבין העיסוק בספורט ורבים מהם מוכרים כסלבריטאים. מאפיין נוסף של אוכלוסיית היעד של המכוניות היא שמדובר בלקוחות יצירתיים, בעלי יכולת כלכלית שהם גם במקביל אנשים מאוד תובעניים בנוגע למוצרים אותם הם רוכשים. אנשים שבנו את עצמם, לרוב לבד.כך שהם לא קונים סתם מכונית אלא רוכשים מכונית, שעוצבה במיוחד בשבילם.

אלו מכוניות עבור אנשים, שהם כבר מעבר לצורך להוכיח. בדרך כלל מדובר במכונית ה- 7 הנמצאת ברשותם. אחרי הפררי, למבורגיני, אסטון מרטין,בנטלי ופורשה.

כך ששוק המכוניות גדל בשנת 2000 מייצור של - 500 בשנה ל- 2500 בשנת 2005. ובכמות ייצור שכזו ברור שמקפידים על כל פרט והכול נעשה בעבודת יד.השוק מתמקד באירופה, מזרח התיכון, סין רוסיה וארצות הברית. מותג הרכב משתתף גם בכל התחרויות המשמעותיות בעולם ברוח המותג עוצבה גם קולקציית ביגוד מקבילה, שנושאת בחובה את אותו הלוגו ואותה  מחוייבות ליופי אקסקלוסיביות ויוקרה. עם גישה יחידנית ודגשים העושים אותה לטובה מכל המותגים האחרים. כך שכל מי שפגש את SPYKER על הכביש או אפילו חלם על המכונית יכול עכשיו להנות מרכישת המותג  SPYKER בשעונים, ביגוד ומוצרים נלווים נוספים שבהם תמצאו את הלוגו המפורסם,כך גם  באופניים וכמובן בגדי המותג כאמור מצטיינים בעיצוב אלגנטי, קלסי תוך שימוש בחומרים הטובים ביותר, תוך מחוייבות לאיכות ההולנדית המוכרת והידועה משכבר הימים.

אז כל מי שמכיר את המותג SPYKER ולמי שפינטז עליו פעם, היום המותג יכול להיות נגיש לכולם.

מי שמודע לאיכות ליוקרה ולמוצר יהיה מעוניין ברכישת הזיכיון למותג SPYKER. מותג שאומר יוקרה, אמינות ואיכות שאין לה מתחרים.

 

אסתי כותבת מאמרים  ועוסקת  גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב