דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הוא כוח? קשיחות או רכות? BATSHEVA DOR DAFFAN, TRANSPERSONAL HOLISTIC COUNSELLING COACHING, COUPL THERAPY,PSYCHIC READING, SPIRITUAL HEALING 

מאת    [ 04/04/2010 ]

מילים במאמר: 775   [ נצפה 3784 פעמים ]

מה הוא כוח? - קשיחות או רכות?

בת שבע דור/מאבחנת הוליסטית טראנספרסונלית, בכף יד, נומרולוגיה, תדר,טארות,תקשור


במהלך החיים זה בלתי נמנע שחייבים להתמודד עם אנשים ומצבים שחוסמים ומעכבים את המומנטום שלנו להתקדמות. מכשולים אלו יכולים להיות בעלי אופי אישי, מקצועי או חברתי. האינסטינקט הראשוני שלנו הוא לדחוף נגד מי או מה שחוסם. אבל למעשה הדרך הפשוטה ביותר היא להיות המרגיע ולא הדוחף ומתנגד. זו היא גישת העדינות, הנעשית באופן רך ובכוונות טובות. באמצעות מאבקים והתנצחויות, לא תמיד תימצא אחיזה ודריסת רגל להתקדמות. סכסוך יכול להתקיים רק כאשר יש שני כוחות מנוגדים ועימות שמזין את הקונפליקט ויוצר קיטוב. הימנע מלהזין את הקונפליקט ע"י כניסה לתוכו, אמץ גישת נועם המגשרת על קיטוב ויוצרת הסכמה. זה דורש שנשנה את החשיבה והגישה שלנו כלפי המושג כוח. רבים מאיתנו נוטים לתפוס את עצמינו כחלשים, רגישים ופגיעים ומתאמצים במהלך כל חיינו "להתחזק ולהתקשח", ללמוד להיות לוחמנים יותר, להציב חזית קשה ומאיימת יותר...חזית קשה ומאיימת יוצרת בד"כ התנגדות והאחרים מציבים את הכוח שלהם נגד הכוח שלנו, כך מתרבים העימותים, המלחמות והסכסוכים.

ככירולוגית, לעיתים קרובות אני רואה בכפות ידיהם של לקוחותיי קווים המעידים על המאמץ המנטלי שעשו במהלך כל חייהם להתקשח ולפעול מתוך "שליטה" ומניפולציות, פחות מהרגש, מתוך מחשבה שזה ימנע פגיעות בחייהם ויחזקם. אני רואה זאת כאשר ביד התורשתית (בד"כ היד השמאלית, המראה את הנתונים של האדם איתם הוא התחיל את חייו) קו השכל הוא קמור ולו משמעות הומנית ואילו ביד הדומיננטית (בד"כ הימנית, המראה על הבחירות וההתפתחות האישית של האדם במהלך חייו), קו השכל הפך להיות ישר, והמשמעותו היא שהאדם נעשה פחות הומני ורגיש ויותר שכלתני, לוחמני ושתלטן. כאשר קיים גם תפר-חיבור ארוך בין קו החיים וקו השכל, שמשמעותו היא פחדים, חרדות וחוסר בטחון – זה מצביע ע"כ שהפחדים והחרדות מזינים את "ההתקשחות". ובראייה לעומק, ההתקשחות למעשה  מצביעה על רכות עצומה שהאדם מסתיר בפנים ופוחד מימנה כמחולשתו הנוראית המאיימת על הווייתו. בנוסף לכך, אם קו הלב נעשה קצר יותר ביד הדומיננטית, זה מקצין את ההתקשחות כי האדם סגר את ליבו. אנשים כאלו נמצאים בקונפליקט עם הרכות שלהם ומתנהלים בקשיחות ותוקפנות, והם נתקלים בעימותים ובבעיות הגדולות ביותר, מכיוון שהם מיד מציבים גישה לוחמנית ומזינים קונפליקטים שהולכים ומתעצמים ומגיעים לעימותים הקשים ביותר.

למעשה אין באמת דרך ל"התקשח" ובכך להגן על עצמינו, כל עוד אנו חיים. כי משמעותם של החיים היא פגיעות. משמעותו של הכוח האמיתי היא, האומץ להכיר בפגיעות ובנגישות שלנו, לא כחולשה אלא, כמהות ומתנת החיים וליישם עדינות בתחומים רבים של חיינו.

בגישת העדינות יש רבגוניות רבה. היא טקטית, אוהבת, מקשיבה, אמפטית, מתחשבת, עם חמלה,סבלנות, הבנה וכבוד לאחרים. כאשר אנו מתנהלים בחיים בעדינות, כדרך הטבעית לנו, אנחנו גם מושכים באופן טבעי את כל המרכיבים הנפלאים הללו אל חיינו.

זה לא אומר שאנשים עדינים הם בעלי טבע פסיבי או כנוע. אלא שהכוח הפנימי שלהם שופע ומתבטא בעדינות שלהם, מתוך בחירה מודעת לעבוד עם הזרם של היקום במקום נגדו. ניתן ליישם ולהשתמש בעדינות בחיים שלך גם במצבים בהם אתה מרגיש תיגר על הנסיבות, או על ידי אנשים בסביבה שלך. כאשר אתה מתקדם בעדינות, האנרגיה שלך יכולה להביא לשינוי, וכתוצאה מכך, החסימות לפניך ייחלשו ואולי אפילו ייעלמו. שיתוף הפעולה שלך יתקדם בצורה חלקה כאשר המגעים נעשים בעדינות ואם כל הצדדים המעורבים ירגישו בטוחים שיתחשבו בהם ובצרכים שלהם שישקלו וייענו באופן הוגן. כאשר הגישה הבסיסית במחלוקת ובמו"מ לא תהיה של "מנצח/מפסיד", אלא ב"גישת העדינות", עם סבלנות אינסופית לאלו שהערכים והרצונות שלהם שונים מאיתנו, נמנע ממריבות ונתגבר על האינטרסים המנוגדים השנויים במחלוקת.

כדי להטמיע את גישת העדינות יש לתרגל וליצור מיומנות, כיוון שעד כה הטמענו עמוק לתוכנו את הגישה השוגגת של התחרותיות שהחברה מעודדת אותנו אליה, או שאני מנצח, או שאני מפסיד...אך את התודעה ששנינו יכולים להרוויח, יש לפתח! בתחילה, להפנים אל עצמך הרגלים חדשים שיהפכו אותך להיות עדין, זה באמת תהליך מאתגר. אולם לאחר זמן, אם אתה מתחייב במודע להחיל את העדינות אל כל תחומי החיים שלך, על ידי שיתוף פעולה ולא בתחרות, אלא בהתקדמות רכה ונעימה אל המחסומים שנתפסים כבלתי עבירים, זו הדרך החדשה שתיצור להתמודדות, בה תגלה כי בהדרגה אתה מתחיל לפעול במנהגי העדינות. דפוסי המחשבה והתנהגות שלך יהפכו יותר ויותר לשלווים, וגם תיווכח כי אתה נתקל הרבה פחות בהתנגדות החוסמת את המסע האישי וההגשמה האישית שלך.

גישת העדינות יכולה להביא קץ למלחמות ושלום לעולם, שגשוג ופריחה, התמודדות עם הבעיות האמיתיות של האנושות, קץ הרעב והסבל, הצלת כדור הארץ ועתידנו עליו. במישור האישי, גישת העדינות יכולה לסיים את הסאגה הנוראית של גירושין אלימים הפוצעים את רגשותיהם של הילדים לעד והסכסוכים הנוראים על בסיס חומרי.

תארו לכם, איזה עולם יהיה לנו וכמה טוב ושמח יהיה לחיות בו, באור ואהבה

 

עלו והצליחו בגישת העדינות!

בת שבע דור – יועצת ומאמנת לפרט, זוגיות, משפחה, עסקים וארגונים

                     מבחר הרצאות וסדנאות מרתק

 


בת שבע דור - קו חם לייעוץ טלפוני 0525435511 http://www.mysticis5r.info/ href="mailto:batsheva@bat-sheva.combatsheva@bat-sheva.com">">batsheva@bat-sheva.com מאמנת אישית-לפרט, לזוגיות, למשפחה ולעסקים, יועצת טראנספרסונלית,הילרית,פותרת חלומות  מאבחנת הוליסטית בכף יד, בתקשור עם התת מודע, בנומרולגיה, בתדרים ובטארוט. מרצה ומנחה סדנאות (בעברית ובאנגלית)במגוון נושאים, בכנסים, פסטיבלים,ארגונים,משרדי ממשלה וקבוצות פרטיות,ארועים ומסיבות פרטיות,העצמת נשים,מנהיגות מעצימה מפעילת המרכז הישראלי לסדנאות,יועצת בקו המומחים, חברת לשכת המאמנים בישראל TRANSPERSONAL COUNSELING, LIFE COACHING, HOLISTIC DIAGNOSIS,  SPIRITUAL HEALING  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב