דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להרוויח כסף באמצעות מינוף 

מאת    [ 01/04/2010 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 2714 פעמים ]

אז איך נוכל להרוויח כסף באמצעות מינוף? אני רוצה לחבר אתכם היום עם מושג יוצא מן הכלל שנקרא "מינוף". מושג זה אומר, שאתם יכולים לבצע את העבודה המקסימלית באמצעות כלי אחר, הזמן שלכם נשאר שלכם והפעולה מתבצעת.

ולמה אני מתכוון בכך? זאת כנראה השאלה הגדולה. זה דיי קשה להסביר מינוף בכמה משפטים קצרים ולכן החלטתי לספר לכם סיפור קצר שממחיש זאת בצורה הטובה ביותר:

השנה היא 1900 ובכפר קטן באיזור מקסיקו התחילו לאזול המים. ראש הכפר המודאג חשב מה הוא יכול לעשות כדי לשנות את המצב הנוכחי ולאחר מחשבה מרובה, נזכר בשני אחים תאומים צעירים והחליט לפנות עליהם.

האחים אמנם היו תאומים, אך היו שונים אחד מהשני פלאים. אחד היה שרירי ומוצק והשני היה צנום ורזה. הגיע ראש הכפר לבייתם וסיפר להם את המצב הקשה שהכפר עלול להגיע אליו ולאחר מכן הציע להם עבודה של לקחת דליים ריקים ולמלא אותם בנהר שנמצא בראש ההר שעמד ממול  לכפר, על כל דלי מלא מים שיביאו לכפר, יקבלו מטבע זהב. כמובן שהתאומים הסכימו, כל אחד התחיל לדמיין ברוחו, מה הוא יעשה עם הכסף הזה ואיך חייו הולכים להשתנות מקצה לקצה.

התחילו התאומים בעבודה, סחבו מהבוקר עד הלילה את הדליים הלוך חזור, הלוך חזור, במשך תקופה ארוכה. מכיוון שהאח השרירי והמוצק הרגיש שהוא מסוגל לסחוב יותר, הוא פשוט הגדיל את הקוטר של הדליים, מה שגרם לזה שירוויח יותר כסף על כל דלי שהביא. האח השרירי כבר בנה לו בית משלו, עם כבשים ופרות, בדיוק כמו שהוא דמיין.

לעומת זאת, האח הצנום הרגיש שהוא לא יוכל לסחוב דליים למשך תקופה ארוכה נוספת והוא פשוט חייב לחשוב על אופציה נוספת, מכייוון שכאבי הגב שלו הורגים אותו. לאחר מחשבה ארוכה, עלה במוחו של האח הצנום רעיון גאוני, הוא הבין, בגלל שההר גבוהה יותר מהכפר, יוכל להעביר תעלה מן הנהר שבהר, לכפר ויחסוך לעצמו עבודה מיותרת של סחיבת דליים, בנוסף יוכל להרוויח כסף על בסיס אוטומטי.

הלך האח הצנום לאחיו השרירי כדי לחלוק איתו את הרעיון שלו ובמקום לשמוח ולתמוך באחיו הרזה, האח השרירי התחיל לצחוק עליו וללגלג לו. לומר את האמת, כל הכפר זלזל באח הצנום, הם חשבו שזה פשוט לא הגיוני הרעיון שלו.

מבלי לשים לב לכולם, החליט האח הצנום להתחיל בשרטוטים ובעבודה של התעלה המיוחלת. הוא ארגן לעצמו סדר יום, בבוקר עד הצהריים עבד על התעלה ומהצהריים עד הלילה עבד עם הדליים, כדי שיוכל להתקיים.

האח השרירי המשיך בדרכו, כל יום סחב כמות גדולה של מים מהנהר והיה מרוצה מאד. יום אחד בחזרתו מהנהר מעד על אבן ונקע את רגלו, האח היה מתוסכל פחות מהכאב, מכיוון שהבין כי לא יוכל לעבוד והמשמעות היא שהוא לא יוכל להכניס כסף בכלל!

במקביל, האח הצנום סיים את התעלה ובשעה טובה פתח אותה והמים החלו לזרום לכיוון הכפר, כשהמונה דופק ומציין בדיוק כמה כסף הוא צריך לקבל מראש הכפר. כעת, הנהר עבד בשבילו וכמות הכסף שהרוויח בשבוע,הייתה כפולה משל אחיו במשך כל התקופה שהוא עבד. האח הצנום היה מרוויח גם כשהיה ישן וגם שהלך לחוף הים- הנהר עבד בשבילו.

סוף

רעיון המינוף של האח הצנום לבנות את התעלה ולחסוך לעצמו זמן, נוצר מכיוון שהוא חשב והבין שלא יוכל להמשיך בדרך שהוא הלך בה. לאחר שהבין מה צריך להיעשות, הוא היה אמיץ מספיק כדי להתעלם משאר האנשים שלא פרגנו לו ויותר גרוע לגלגו לו.

ניתן להבין גם, שהאח השרירי מייצג את מעמד הביניים בעולם, מכיוון שברגע שהוא הרגיש שהעבודה לא מביאה לא מספיק כסף, הוא החליט להגדיל את הדליים ומה המשמעות של להגדיל את הדליים? המשמעות היא, למצוא עבודה עם יותר שעות, או ללמוד לעוד תואר, כדי לעבוד יותר קשה במשרה מכובדת.

המינוף יכול לתת לנו את הזמן ששיך לנו בחזרה, באמצעות כלים שאנחנו יכולים להשתמש בהם. אחד הרעיונות היפים, זה להרוויח כסף מהבית דרך האינטרנט, האינטרנט עובד 24 שעות, בלי הפסקה ולכן גם שאנחנו הולכים לישון העסק שלנו עדיין עובד.

אני מקווה שהסיפור והמושג תרמו לכם חברים, בהצלחה.

שרון כהן, יזם ומשווק אינטרנטי עם נסיון של שנים בתחום בארץ ובעולם, עובד מהבית במשרה מלאה. אתם מוזמנים לבקר באתר שלו שמלמד כיצד להרוויח כסף דרך האינטרנט. בפנים תוכלו לקבל קורס מקצועי של תוכניות שותפים בחינם: www.Kesef-il.org




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב