שקרים ושיווק אפקטיבי-חלק ב
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שקרים ושיווק אפקטיבי-חלק ב 

מאת    [ 01/04/2010 ]
מילים במאמר: 338   [ נצפה 1598 פעמים ]

 
 

בחלק הראשון התחלנו לסקור דוגמאות לטעויות שיווקיות,בחלק שלפנינו נמשיך להזכיר דוגמאות ונציג את הרעיון של "שלושת סוגי השירות".

דוגמה # 3:

"אנו החלטנו להשקיע השנה יותר ביח"צ ופחות בשיווק."

אמירה זאת דומה למשפט המפורסם של שחקן הכדורגל אלון ('האווירון') מזרחי: "אני רוצה לשחק או באירופה או בספרד."

כפי שניתן לראות בהגדרתה של המילה שיווק, מדובר על מכלול של פעולות ליצירת ביקוש, ויחסי ציבור, הוא כלי אחד מיני רבים בהם עושים שימוש בשיווק אפקטיבי.

דוגמה # 4:

"שיווק מצריך תקציבי ענק ובעקבות התחזיות על תחילת המיתון בארה"ב שצפוי להשפיע גם עלינו, החלטנו לצמצם. תאגידי הענק האמריקאים אולי יכולים להרשות לעצמם להשקיע כספים אלה גם בזמן המיתון - אבל אנחנו לא."

טעות - תאגידי ענק האמריקאים, בדומה לשחקן ה- NBA שאקיל אוניל, לא נולדו ענקים. על פי רוב, הם נולדו קטנים, והם גדלו תודות לייעוץ שיווקי אפקטיבי - בזמני מיתון ובזמנים טובים יותר.

הרשת החברתית פייסבוק הגיעה לשווי של 15 מיליארד דולר על ידי שיווק אפקטיבי כמעט בחינם.

ישנן עוד עשרות דוגמאות, אבל העיקרון נשאר אותו עיקרון - ככל שמתמידים לפעול בדרך השגויה, כלומר בהתבסס על הנתונים הכוזבים, אנו מרחיקים את העסק משגשוג כלכלי ומהיעדים הכספיים שלנו.

אלברט איינשטיין היטיב לתאר זאת בהגדרתו למונח 'אי שפיות': לעשות את אותן פעולות, ולצפות לתוצאות שונות.

טכניקות לשיווק אפקטיבי

שיווק אפקטיבי פירושו שיווק שמביא תוצאות, ובשורה התחתונה מספרים הולכים וגדלים של לקוחות והכנסות לעסק. סיפורים של מנהלי שיווק כושלים על כך ש"קשה למדוד את הפעילות השיווקית שלי" הינם רק שקר נוסף. הפעילות השיווקית היחידה אותה לא ניתן למדוד ולכמת, היא הפעילות השיווקית שלא מתבצעת או שלא מפיקה שום תוצאות.

מספר הכלים והטכניקות לניהול אפקטיבי של פעולות השיווק הם רבים מספור ואלפי ספרים כבר נכתבו בנושא. אולם בבסיס של השיטות השונות, ישנה אסטרטגיה שיווקית מנצחת שפותחה על ידי החוקר האמריקאי רון האברד, ולה יישומים בלתי מוגבלים עם תוצאות מרשימות.

בבסיס האסטרטגיה המנצחת של האברד עומד הרעיון של '3 סוגי השירותים', שהם בעצם שלבים הדרגתיים בהתפתחות מערכת היחסים בין הלקוח לבין העסק.

מרבית העסקים הנתונים בקשיים כספיים, סובלים ממחסור בשלב אחד או שניים מתוך שלושת סוגי השירותים.

דני וידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר, מומחה בשיטת האברד לניהול, מנכ"ל וידיס ייעוץ אישי ועסקי, יו"ר נציגות וויז בישראל.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב