דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספיח למתיחת 1 באפריל בדבר הצטרפותו של יאיר לפיד לקדימה 

מאת    [ 01/04/2010 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 2340 פעמים ]

ספיח למתיחת 1 באפריל בדבר הצטרפותו של יאיר לפיד לקדימה

נמרוד נוי

אחד באפריל 2010

מן הראוי שנשקיע קצת מחשבה מושכלת יותר על הדרך והאופן בו מצטרפים ידוענים ואנשי שם שונים למפלגות בישראל. עצם הצטרפותם של מפורסמים ומצליחנים שונים בקרבנו לפוליטיקה היא כשלעצמה תופעה מבורכת. אך, איזה אופי נושאת הצטרפות זו? ומהי תרומתם הסגולית למערכת הפוליטית? -  אלו השאלות שצריכות להשאל. ונתחיל בכך שנציין שבישראל המצליחנים השונים בדרך כלל אינם מצטרפים כחברים מן השורה למפלגות, כאחד העם, אלא עושים זאת דרך מסלול עוקף מפלגות ופוליטיקה ורצים ישירות לכנסת ולממשלה.

אז ככה, יש בהחלט מקום לאפשר למפלגות להצניח אל תוכן אנשים מובחרים ישירות אל הכנסת והממשלה. יש לעשות זאת במינון מתאים ובתהליכים מוסדרים. הם יכולים להשתתף בבחירות המקדימות במפלגותיהם ואף להיות מושריינים מראש לכך. כל מערכת שואפת חיים זקוקה באופן תמידי לריענון בדמותם של  אנשים חדשים ומובילים שיצטרפו אליה. זה טוב וזה בריא וזה נכון. אך מערכות איכותיות נבחנות ונמדדות קודם כל ובראש וראשונה על פי יכולתן להצמיח מתוך עצמן את שדרת הניהול והמנהיגות שתוביל אותן קדימה.

במציאות, בה ה'כוכבים' המצטרפים למפלגות עושים כן מפני רצונם לעסוק בעינייני ניהול המדינה בלבד - וככך, ומפני שהם בזים לפוליטיקה ומגלים זילות רבה כלפיה, והם חסרי ידע בסיסי באשר לחיים הפוליטיים במדינה, ולחשיבותם הרבה כעוגן יסוד בחיינו, שבלעדיו אין דמוקרטיה אמיתית וגם ניהול ענייני המדינה לא יוכל להתגשם כראוי, ורב הסיכויי שאף ישתבש מן היסוד - במציאות זו גדול החשש שהצטרפות ה'כוכבנים השונים' לא תביא בשורה חדשה לעם היושב בציון, לא ערך מוסף וגם לא שום הבטחה גלומה בה.

המסלול הנכון חייב לעבור דרך שבילי המפלגה המפותלים ועדיף שלא יהיו כאן כל קיצורי דרך.

בעיית היסוד שלנו כיום, באשר לחיינו הציבוריים, היא המציאות בה למעשה לא מתקיימים בתוכנו חיים פוליטיים אמיתיים. אנו תופסים את ניהול ענייני המדינה כמעשה הפוליטי האמיתי ובכך למעשה הלאמנו את הפוליטיקה ובטלנו אותה כליל. במיוחד מצטיינים בכך הפוליטיקאים. פריצת הגבולות הזו וקיום מציאות שאין לה גבולות הם אשר הביאונו עד לשוקת השבורה הזו של חיינו. חוסר היכולת שלנו לומר לעצמנו עד כאן הפוליטיקה ומכאן והילך המדינה, זה הדבר שעומד כיום בעוכרינו. החסך הזה שאינו מאפשר לנו להבדיל בין ה'גיון הפוליטיקה' ל'הגיון המדינה' הוא טוטאלי בדורנו, ואת התוצאות הקשות וההפסדים העצומים הנגרמים ממצב עניינים זו כולנו חשים יום יום ומשלמים על כך ביוקר רב.

מרבית ה'כוכבנים' אינם מזהים נכון את המציאות שבגינה שום דבר טוב לא הולך לנו באשר לחיינו הציבוריים. הם סבורים שדיי להם לומר משהו בנושא שלום ובטחון וחברה וכלכלה והנה הם בשלים כבר להיות חברי כנסת ושרים מן המניין בישראל. האדמה החרוכה וגל החורבות הזה של המערכת פוליטית הם מחוץ לקרני הראדר שלהם. כך, ככל שהם הצליחו יותר במקומות מהם באו, וככל שרב בטחונם בעצמם והאגו שלהם גדול יותר, כך גדל הסיכוי לנזקים הרבים שיגרמו עקב כניסתם הלא מוצלחת למעשה הפוליטי.

פוליטיקה אמיתית איננה עסקנות לשמה אלה הפגנת יכולת גבוהה ביותר של תעוזת הרוח, של הבחנה דקה ורגישות לדברים. של ידע רב ומקצוענות רבה של השכלה רחבה ויכולות מגוונות. והחשוב מכל הפגנת אינטלגנציה חברתית ותקשורתית ויכולת גבוהה של עבודה עם אנשים ושיתוף פעולה עמם. למדינת ישראל ישנן כיום תוכניות מדהימות ומקצועיות מן הרמה הגבוהה ביותר כיצד לעשות את הדברים בתחומי חיינו השונים. לא זו הבעיה שלנו. תוכניות יש לנו למכביר. הבעיה היא שאיננו מסוגלים לבצען כראוי אם בכלל. וזה קורה לנו בגלל חולשתה של המערכת הפוליטית שאיננה מאפשרת לנו לצעוד קדימה ולהגשים את הדברים הטובים להם אנו מייחלים. אז תשפטו אתם האם טוב לנו ועד כמה מעשה הצטרפותם, במסלול עוקף פוליטיקה, של ה'כוכבנים' השונים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב