דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח תלמידים: מה שלא מספרות חברות הביטוח להורים 

מאת    [ 31/03/2010 ]

מילים במאמר: 787   [ נצפה 1999 פעמים ]

לצערי, אלימות נוער תמיד בכותרות: ב- YNET דווח על שתי תקריות אלימות שאירעו בבתי ספר בארץ (קישור לכתבה בסוף המאמר). הורים ששולחים את ילדיהם לבית הספר בתחושה כי הם מופקדים בידיים טובות, עשויים למצוא את עצמם עם הילד בחדר מיון לאחר שזה נפגע במקום שבו הוא אמור להיות בטוח.

למרבה המזל, במסגרת אגרת החינוך שמשלמים ההורים, מבוטחים הילדים בגן או בבית הספר בביטוח תלמידים. ביטוח זה מעניק כיסוי גם עבור פציעות ונזקים שנגרמו בשעות שמחוץ לשעות הלימוד - ומרבית ההורים אינם מודעים לעובדה הזו.

למי מיועד ביטוח תלמידים?

כל תלמיד הרשום ללימודים באחד ממוסדות החינוך ולומד באותו מוסד בפועל  - מבוטח בביטוח תלמידים. כמו כן, מבוטחים גם ילדים בגני הילדים, בפעוטונים ובמעונות יום המופעלים על ידי רשויות מקומיות. אגרת החינוך המשולמת מדי שנה ע"י ההורה כוללת בתוכה את התשלום עבור ביטוח תלמידים. הכיסוי הוא קולקטיבי, ולכן גם אם הורה לא שילם את אגרת החינוך - ילדו עדיין יהיה זכאי לביטוח.

הביטוח חל על נזקים גופניים שנגרמו לתלמיד כתוצאה מתאונה שאירעה לו בכל מקום במדינה או מחוצה לה, בכל שעה משעות היממה בין אם היה לתאונה קשר כלשהו לפעילות המוסד החינוכי בו הוא לומד ובין אם לא.

מה כולל הכיסוי הביטוחי לתלמידים?


    • מקרי מוות: אם גרמה התאונה למותו של התלמיד, תשלם חברת הביטוח ליורשיו החוקיים סכום של כ?130 אלף שקל.
    • נכויות: אם התלמיד הופך לנכה 100% לצמיתות, הוא זכאי לפיצוי של כ?340 אלף שקל. סכום הפיצוי לנכות חלקית נגזר מסכום זה. (לדוגמה : על   10% נכות יקבל התלמיד פיצוי של 34 אלף שקל). אחוזי הנכות אמורים להקבע על ידי מומחה שחברת הביטוח נושאת בהוצאותיו. בפועל מנסות  חברות הביטוח להתחמק ממינוי מומחה בטענה שביטוח התלמידים אינו חל על האירוע. מומלץ לפנות עצמאית לרופא מומחה שיקבע את אחוזי הנכות. עלות פניה כזו נעה בין 2,000 ל?4,000 שקל. במקרה של נכות חמורה במיוחד זכאי התלמיד ל"מענק חומרה" - פיצוי נוסף  בגובה של 50% מגובה הפיצוי המקסימלי, הווה אומר  סכום הפיצוי עשוי להגיע ל?511 אלף שקל.
    • נכות זמנית: התלמיד זכאי ל - 85 שקלים על כל יום, החל מהיום השישי שבו רותק למיטתו -  ובתנאי שהנכות הזמנית נמשכה 21 יום רצופים לפחות. חברת הביטוח תישא בתשלום מקסימלי בסכום של שישה חודשי נכות, גם אם בפועל תקופת הנכות היתה ארוכה יותר. אם במהלך תקופת הנכות אושפז התלמיד בבית חולים, הוא יקבל תוספת של כ?43 שקלים עבור כל יום אשפוז.
    • עזרים  רפואיים: הוצאה כספית על אמצעי עזר רפואיים  הנחוצים לתלמיד, כגון כסא גלגלים או קביים, גם היא כלולה במסגרת הפוליסה. הכיסוי הוא לתקופה שלא תעלה על שישה חודשים, ויש לו תקרת החזר של 1,065 שקל. על הורי התלמיד לנסות להשיג את אמצעי העזר מארגונים כמו יד שרה.
    • החזר הוצאות רפואיות: הוצאות רפואיותשחוק בריאות ממלכתי לא מכסה גם הן נכנסות למסגרת הפוליסה,  למעט הוצאות על טיפולי שיניים או עבור ייעוץ רפואי לקביעת אחוזי נכות או הוצאות רפואיות ששולמו על ידי מקור אחר, דוגמת ביטוח פרטי.
    • חילוץ נפגעים: תקרת כיסוי הוצאות חילוץ נפגעים הנתונים במצוקה בכל אמצעי שהוא, כולל מסוקים, עומדת על  213 אלף שקל, אם התלמיד לא היה זכאי לכיסוי עבורן מגורם אחר.
    • כיסוי הורה מלווה: הורי התלמיד זכאים לכיסוי ביטוחי  אם נפגעו כשהשתתפו בפעילות בית ספרית.כגון ליווי בטיול שנתי או אירוע אחר. במקרה של נכות זמנית - תקופת הכיסוי מוגבלת לשלושה חודשים וכמו כן לא יהיה החזר על ימי אשפוז, אם היו כאלה.

איך נקבעת עלות הביטוח?

עלות הביטוח כלולה באגרת החינוך המשולמת מדי שנה ומשתנה לפי קביעת משרד החינוך, אך מסתכמת בלא יותר מכמה עשרות שקלים.

האם ניתן להרחיב את הפוליסה?

ניתן להרחיב את הפוליסה ולכלול בה כיסוי לפגעות כתוצאה מתאונת דרכים המתרחשת בחו"ל שבה נפגעים התלמיד או ההורה השוהים בחו"ל מטעם בית הספר, הרשות המקומית או משרד החינוך. עלות ההרחבה נקבעת באופן אישי במשא ומתן מול חברת הביטוח,.

חברות הביטוח לא ממש מתאמצות ליידע את ההורים בדבר זכויות ילדיהם שנפצעו ולעתים דואגות להסתיר את קיומו של הביטוח שעליו משלמים ההורים. אין מידע אצל ההורים לגבי תנאי והיקף הפוליסה ולעיתים חברות הביטוח גורמות להורים להאמין כי הביטוח קשור רק לפעילות בבית הספר.

מהו מועד ההתיישנות לתביעת ביטוח תלמידים?

ניתן להגיש תביעה עד גיל 21, שכן מועד התיישנות התביעה הוא שלוש שנים מיום שהתלמיד הנפגע הגיע לגיל 18. מאחר  וחברות הביטוח הטעו ו/או לא גילו את קיומו של הביטוח ואת היקף הכיסוי שלו, הן נמנעות מלהעלות את טענת ההתיישנות. את התביעות יש להגיש נגד הרשות המקומית, נגד בית הספר או הגן ונגד חברת הביטוח, שלא דאגו ליידע את ההורים על זכויותיהם.

ביצוע הליך התביעה

לאחר קבלת טופס תביעה מהמוסד החינוכי שבו לומד הילד, יש להגיש אותו לגורם המבטח ולצרף אליו מסמכים רפואיים התומכים בתביעה. יתכן שהתלמיד הפגוע יופנה לבדיקת רופא מטעם המבטח ויחוייב לחתום על כתב ויתור על סודיות רפואית לשם בירור עברו הרפואי. מועד תשלום הפיצוי לנפגע יהיה כחודש לאחר שהסתיים הבירור הרפואי ונקבעה רמת הנכות של התלמיד.

 

לקריאת הכתבה ב - YNET: אלימות נוער

המאמר פורסם לראשונה באתר של ליאור לויט, עו"ד לנזקי גוף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב