דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמן אישי על הכרה והוקרה 

מאת    [ 29/03/2010 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 2592 פעמים ]

‏יום שישי 18 דצמבר 2009 מאמן אישי

מאמן אישי על הכרה והוקרה

מחקרים בתחום משאבי האנוש מראים שהדבר שמשפיע יותר מכל על שביעות רצונם של עובדים ועל תחושת המחויבות שלהם, הוא לא כסף וגם לא שום תגמול חומרי אחר. זוהי ההכרה שעושה את ההבדל! העובדה שהעמיתים והממונים עליהם מעריכים אותם ומכירים ביכולותיהם, היא שאחראית להקפצת רמת המחויבות שלהם לשמיים. ולא רק בעולם העבודה, אלא בכל תחומי החיים, ועל אחת כמה וכמה בעולם של מאמן אישי ומתאמניו, מסתבר שכולנו זקוקים להכרה כאוויר לנשימה.
מאמן אישי מצוטט דברי חכמים

ג'ים רון (JimRohn) היה הרבה יותר מאשר מאמן אישי ועסקי, הוא היה אחד מבין המנטורים הגדולים בעולם שלצערנו, נפטר לפני שבועיים. אחד הדברים החכמים שהוא לימד היה עקרון ההכרה. הוא אמר שאנשים מחפשים הכרה באופן מודע ובלתי מודע והדרך הטובה ביותר לקבל הכרה מאחרים היא לא להתעסק בלחפש אותה. במקום זאת, עלינו להתעסק בלתת הכרה לאחרים.
זיג זיגלר (ZigZiglar), אחד המרצים הטובים בעולם בתחום המוטיבציה מחבר בין הכרה לדימוי עצמי. דמיינו איך יהיה היום שלכם, כך הוא אומר, אם על הבוקר אתם מקבלים טלפון מחבר, בן משפחה, קולגה לעבודה או מהבוס שלכם, שמתקשרים רק בשביל להגיד לכם כמה הם מעריכים אתכם, כמה הם מאמינים בכם ומה הם חושבים עליכם.
אם אתה שחקן, רופא, איש מכירות, מאמן אישי או כל דבר אחר, אתה תהיה טוב יותר באותו היום...

ברגע שזה קורה, התמונה שלכם (הדימוי העצמי) בעיניכם משתנה ואתם מקבלים זריקה של הערכה עצמית וכתוצאה מכך- הביצועים והתפוקה עולים מיידית. אם אתה איש מכירות, אתה תהיה הרבה יותר משכנע באותו יום. אם אתה שחקן, המשחק שלך יהיה הרבה יותר מלהיב, אם אתה רופא, אתה תהיה הרבה יותר מבריק, אם אתה מאמן אישי, אתה תוציא את המרב מהמתאמנים שלך באותו יום. זה כלל לא משנה במה אתה עוסק, כך או כך, אתה תהיה נכס יקר יותר לעולם באותו יום.
כמרצה למוטיבציה והצלחה וגם מאמן אישי, למה אני מקפיד לצטט דברי חכמים?

אלה מכם הקוראים את המאמרים שלי בקביעות, ובייחוד אלה שהיו בהרצאות שלי בעבר, ודאי שואלים את עצמם מדוע אני מצוטט המון אנשים אחרים. זה מביא אותי לעקרון אחר- הוקרה! אחותה של ההכרה או אם תרצו בת דודתה, היא ההוקרה. יש 5 סיבות בגללן אני מקפיד להוקיר אנשים אחרים על דבריהם, יצירותיהם או מעשיהם:

1.       זה הדבר הנכון לעשות מבחינה אתית, מוסרית וחוקית. 2.       הם בהחלט ראויים לכך! 3.       זה מוכיח לקהל שעשיתי את "שיעורי הבית" שלי. 4.       מבחינה רוחנית ואנרגתית, ברגע שאני מוקיר אדם כלשהו, זה נותן לי המון כוח. 5.       אם מה שהם אמרו לא נכון, אני תמיד יכול להאשים אותם...:)

הם עושים את זה כל הזמן, מאמנים, מרצים, סופרים, לאורך השנים נתקלתי בזה שוב ושוב ולמדתי את המשמעות של הוקרה. קחו לדוגמא את אחד הספרים שקראתם, פיתחו אותו...אני לא אהיה מופתע אם תמצאו עמוד אחד או יותר של הוקרה, או בתחילת הספר או בסופו.
על הוקרה בעולמו של מאמן אישי

בהיותי מאמן אישי, אני יכול לספר לכם שלהוקרה יש משמעות עצומה בתהליך אימון. הוקרה היא חלק בלתי נפרד מאימון אפקטיבי וכמעט בכל מפגש אימון (אם לא בכולם), מאמן אישי מקצועי מוקיר את מתאמניו. להוקיר משמעו לגרום למישהו להיות מודע למשהו, להראות לו את הדברים הטובים והמוערכים שהוא עשה. חשוב מאוד שנוקיר גם את עצמנו על כל דבר קטן כגדול, שהצלחנו לעשות, לקדם, להגשים, להזיז. הוקרה פנימית היא מרכיב חשוב בהערכה העצמית שלנו, המאפשרת לו לנוע בתוך מעגל חוזר של הצלחה.
מאמן אישי מסביר את "מעגל ההצלחה" של ההוקרה

הוקרה מובילה להגברת הדימוי העצמי שמוביל להגברת הביצועים ובהמשך לכך לתוצאות יוצאות דופן ואלה מובילות בחזרה להגברת הדימוי העצמי וחוזר חלילה- זהו רבותיי מעגל של הצלחה, אותו מאמן אישי זכאי לראות אצל מתאמניו בהליכי אימון.
טיפ של מאמן אישי

תנו לאחרים את ההכרה וההוקרה שהם צריכים כאוויר לנשימה, הפכו אותם לחשובים, הראו להם כמה הם נהדרים, זה ייתן להם ולכם שפע בכל תחומי החיים. זה WINWIN!


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה והערכה,
יואב זילכה מרצה למוטיבציה והצלחה, מנטור אישי ועסקי ____________________________
מנכ"ל Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים
נייד: 054-7929566 משרד: 072-2509699 פקס: 072-2509690
דוא"ל: href="mailto:yoav@mentorme.co.ilyoav@mentorme.co.il">">yoav@mentorme.co.il
אתר: http://www.mentorme.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב