דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיעורים מהחיים 

מאת    [ 29/03/2010 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 2181 פעמים ]

‏שבת 27 פברואר 2010
שי
עורים מהחיים
בכל פעם אני נדהם מחדש עד כמה שהחיים הם האוניברסיטה המתקדמת והמשוכללת ביותר בעולם. מעבר לעובדה שמדובר באוניברסיטה המונה את המספר הגדול ביותר של סטודנטים, לפעמים זה נראה כי החיים נותנים לכל אדם בכל העולם בדיוק (אבל בדיוק!) את השיעור שהוא צריך לקבל, בדיוק מתי שהוא צריך לקבלו, ובכל דרך אפשרית שזמינה באותו הרגע. הבעיה היא שבחיים, כמו בכל אוניברסיטה, יש מי שבא ללמוד ויש מי שבא כי כולם באים, כלומר האחריות על למידת השיעור תמיד חלה על התלמיד. נסתרות הן דרכי החיים להעביר לנו את השיעורים שאנחנו צריכים לקבל. האם אתם מזהים את השיעורים שהחיים נותנים לכם? האם אתם מזהים את המורים? האם אתם באמת לומדים? והאם אתם מכינים את שיעורי הבית שהחיים נותנים?

מדובר באוניברסיטה הגדולה בעולם, היא מונה את המספר הגדול ביותר של סטודנטים, את הכמות הגדולה ביותר של מורים, היא מעבירה שיעורים בכל הרמות של ההתפתחות האנושית ו"תופרת" תוכנית לימוד ייחודית ומותאמת לכל אדם בעולם. היא מאפשרת לכל אדם ללמוד לפי הקצב שלו ולפי סגנון הלמידה הדומיננטי שלו, כמו גם לפי החושים המפותחים ביותר שלו. זה שאוהב לראות את הדברים, יזכה לראות את השיעור שהוא צריך לקבל. זה שאוהב לשמוע את הדברים, יזכה לשמוע את השיעור שהוא צריך לקבל (אך האחריות להקשיב היא בידו...), זה שאוהב להרגיש ולחוש את הדברים, יזכה לגעת בהם ולחוש אותם. וזה שאינו אוהב ללמוד ואינו מבין שלמידה היא תכלית החיים, יזכה להישאר כיתה.

בחיים האלה, כל מורה הוא גם תלמיד וכל תלמיד הוא גם מורה וכולם תלמידים של הטבע שהוא אחד המורים הגדולים והמוערכים באוניברסיטה הזו. כל אדם מצויד במסרים שהוא צריך להעביר למישהו וכן כל אדם צריך להיות פתוח וערני למסרים שהוא צריך לקבל ממישהו. כל האירועים, המקרים והנסיבות אשר מתרחשים בחיים שלנו, הם דרכו של אלוהים להראות לנו שהלמידה האפקטיבית ביותר היא הלמידה היישומית. זה כלל לא אומר שאין באוניברסיטה הזו תיאוריות, ההיפך הוא הנכון- יש המון תיאוריות ואם נדע לזהות את התיאוריה שמאחורי כל אירוע, מקרה או התרחשות, נבין עד כמה מייסד האוניברסיטה הזו הוא מתוחכם ומדויק להפליא.

מדי פעם יש אסיפת הורים או חלוקת ציונים, דברים שבשגרה כמו גם עבודות ומבחנים. לפעמים אלה שנשארו כיתה מבינים שתקופת הלימוד ממילא אינה מסתיימת אף פעם, אז הם מעדיפים כבר ללמוד ולהשקיע כי מי שלא משקיע שוקע.

מייסד האוניברסיטה הוא גם במאי מוכשר אשר מעבר ליכולתו המופלאה לביים סרטים ולהפיק אותם תוך שימוש באנשים, באירועים, בחפצים, במשאבים בטבע ובכל אשר רצונו חפץ, הוא מצליח איכשהו ליצור בנו את ההרגשה שהכל זה רק צירוף מקרים למרות שלא כך הדבר בפועל. אנחנו נותרים פעורי פה בהסתכלות אחורה על השרשרת המסתורית של המקרים, מנסים כחוקרים לפענח איך דבר גרר דבר בצורה בלתי הגיונית ולא שגרתית.

איך הוא עשה את זה אנחנו שואלים? האדם הנכון הגיע בזמן הנכון להגיד לי את הדבר הנכון שהייתי חייב אבל פשוט חייב לשמוע! האם אני אקשיב למה ששמעתי זה עתה? מה אני אעשה עם מה ששמעתי? זה כבר האחריות שלי. וכשקורה דבר נורא, מה אבחר לעשות? האם אבחר להיות קורבן של התסריט או שאקח יוזמה ואציע לבמאי תסריט אחר, אופטימי הרבה יותר, תסריט שבו הסוף הוא טוב.

ומי הם התלמידים הטובים ביותר? האם זה אלה שזוכים לציונים הטובים ביותר? לא בהכרח, אומר המייסד. הוא טוען שהתלמידים הטובים ביותר הם אלה הסקרנים, אלה שצמאים לידע ומחפשים אותו בשקדנות (ולכן ידע חושף את עצמו להם כמעט בכל מקום), אלה שרוצים, אלה ששואפים, אלה שמשקיעים, אלה שיוזמים ויוצרים הצעות שונות לתסריטים חדשים, אלה שמבקשים מהמייסד להיות שותפים ליצירת התסריטים של חייהם, אלה שקמים וחוזרים ללמוד גם לאחר שקיבלו ציון גרוע, אלה שנהנים מהשיעורים של החיים! 
   


לחיי ההצלחה שלך!
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה והערכה,
יואב זילכה מרצה למוטיבציה והצלחה, מנטור אישי ועסקי ____________________________
מנכ"ל Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים
נייד: 054-7929566 משרד: 072-2509699 פקס: 072-2509690
דוא"ל: href="mailto:yoav@mentorme.co.ilyoav@mentorme.co.il">">yoav@mentorme.co.il
אתר: http://www.mentorme.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב