דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנטור מסביר למה חשוב להכיר תודה 

מאת    [ 29/03/2010 ]

מילים במאמר: 883   [ נצפה 2141 פעמים ]

‏יום חמישי 29 אוקטובר 2009
מנטור
מנטור מסביר למה חשוב להכיר תודה
המשותף לכל מנטור שאי פעם היה לי

אחד הדברים המשותפים בכל מנטור שאי פעם היה לי ובכל אדם מאושר ומצליח, זה ההרגל שלהם להכיר תודה בעקביות. אני מאמין שלמרביתנו זה נראה הגיוני שחשוב להגיד תודה ולהכיר תודה על כל מה שיש לנו, אבל אני כלל לא בטוח שמרביתנו באמת מבינים את המשמעות ואת החשיבות של הכרת תודה. כאדם, כמו גם מנטור, אני מאמין שזהו אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בחייו של האדם המוגשם והמאושר.
מנטור חכם אמר פעם: כשאדם מפסיק להכיר תודה, הוא חותך את החבלים שמחברים בינו לבין המקור

מנקודת מבט של מנטור וגם של חניך, אשתף אתכם בעובדה שהכרת תודה היא אחד מחמשת מרכיבי היסוד של הגישה שלי לחיים ואני מקפיד להכיר תודה על כל דבר קטן וגם עושה פעולות שיזכירו לי שצריך כל הזמן להכיר תודה. מנטור חכם מאוד אמר לי פעם שכאשר אדם מפסיק להכיר תודה, הוא בעצם חותך את החבלים שמחברים בינו לבין המקור שממנו הוא מקבל את כל מה שיש לו.
הסוד של מנטור

רבים מכם ודאי ראו את הסרט הסוד ו/או קראו את הספר וניסו ליישם את עקרונותיו בחיים. מעט אנשים מצליחים באמת ליהנות מהיתרונות שכל מנטור או כוכב בסרט מתאר. אחת הסיבות לכך היא חוסר ההבנה של המשמעות של הכרת תודה. הסוד אומר שמחשבה יוצרת מציאות, אבל אם נכנס יותר לעומק, נראה שהסוד מלמד אותנו שיש חומר מסוים חסר צורה שמסוגל לחשוב והחומר הזה נמצא בכל מקום. האדם יכול לעצב דברים במחשבתו ובעזרת הטבעת מחשבותיו על החומר חסר הצורה, יכול האדם לגרום להיווצרותם של הדברים עליהם הוא חושב.
מנטור מדבר על תהליך ההתאמה וההתכווננות המנטאלית

כל מנטור בסרט הסוד מבין שפה מגיעה הנקודה החשובה! על מנת להטביע את מחשבותיו של האדם על אותו חומר חושב, האדם חייב להיות בהרמוניה עם אותה אינטליגנציה חסרת צורה. כלומר, הוא צריך להתאים את עצמו לאינטליגנציה הבלתי נראית בדרך הרמונית. את התהליך המלא של ההתאמה וההתכווננות המנטאלית והרוחנית, ניתן לסכם בשני מילים: הכרת תודה! הכרת תודה מאחדת את מוחו של האדם עם האינטליגנציה של החומר, כך שמחשבותיו של האדם מתקבלות על ידי החומר חסר הצורה.
מעולם לא הכרתי מנטור שלא הדגיש בפניי את החשיבות של הכרת תודה

מעולם לא הכרתי מנטור שלא הדגיש בפניי את החשיבות של הכרת תודה. אופרה ווינפרי אומרת: "אם תסתכל על מה שיש לך, תמיד יהיה לך יותר. אם תסתכל על מה שאין לך, לעולם לא יהיה לך מספיק". הרי זה קל להבין שככל שאנחנו חיים קרוב יותר למקור השפע, יותר שפע נקבל, וזה גם קל להבין שהנשמה שכל הזמן מכירה תודה, חיה במגע קרוב יותר עם אלוהים (או המקור או איך שתרצו...) מאשר אחת שהיא אף פעם לא מרוצה.
מנטור אומר: ככל שתתקרב יותר לשמש, יותר אור תקבל

מנטור אומר: ככל שתתקרב יותר לשמש, יותר אור תקבל, ככל שתתקרב יותר למדורה בלילה קר, תזכה ליותר חום. בדיוק כך, ככל שתקבע את מחשבותיך בהכרת תודה כשדברים טובים מגיעים אליך, יותר דברים טובים תקבל והם גם יגיעו מהר יותר.
"התקדם לעבר אלוהים והוא יתקדם לעברך" (מנטור)

הנושא של הכרת תודה מבוסס על אחד מחוקי היקום שנקרא חוק הסיבה והתוצאה או כמו שמכנים אותו אחרים- חוק הפעולה והתגובה. חוק זה אומר שפעולה ותגובה הם תמיד שווים והפוכים בכיווניהם. מנטור אומר שאם אתה מרגיש רגשות עמוקים של הכרת תודה, אתה מגיע ליחסים הרמוניים הרבה יותר עם המקור ממנו מגיעה הברכה ואתה מוציא כוח שמנותב לעבר אותו מקור. כשהמקור מקבל את אותו כוח, הוא מגיב בתנועה מיידית של דברים טובים לכיוון שלך. על זה נאמר: "התקדם לעבר אלוהים והוא יתקדם לעברך".
מנטור מזהיר: כשאתה לא מכיר תודה, אתה עושה לעצמך נזק בלתי רגיל

מתוקף היותי מנטור, אני מוכרח לציין שלהכרת תודה יש משמעויות נוספות, גם מעבר לדברים הטובים שתקבל בעתיד. הכרת תודה גם שומרת עליך מליפול לחוסר סיפור ממה שיש לך בהווה. אדם שלא מכיר תודה על מה שיש לו בחיים, נופל לרגשות של חוסר סיפוק, שעמום, ריקנות, מחסור ובינוניות. ברגע שאתה מקבל את הרגשות האלה ונותן להם גם להיכנס למוח שלך, אתה מתחיל לקבל את הצורה שלהם ולשדר אותם והתוצאה תהיה כזו שכל מה שנמצא בתהודה עם אותם מחשבות ורגשות, יחזור אלייך כמו בומרנג. כשאתה לא מכיר תודה, אתה עושה לעצמך נזק בלתי רגיל.
הכרת תודה מפתחת ציפייה ובהמשך לכך אמונה (מנטור)

מעבר לכך, גם אמונה מתפתחת מתוך הגישה של הכרת תודה בעקביות. ברגע שאתה כל הזמן אסיר תודה, אתה בונה ציפייה בריאה לדברים טובים שאמורים להגיע אלייך וציפייה היא הבת של אמונה. כשהיא גדלה היא הופכת לאמונה בעצמה. כל גל של הכרת תודה שיוצא ממך, מגביר את האמונה שלך. אדם שאינו מכיר תודה בעקביות, מאבד את הכוח ואת האמונה החיה. ויתרה מכך, על פי מנטור הוא מאבד את הגישה היצירתית ונופל לתוך המוח התחרותי ולתוך האמונה שאין מספיק בשביל לכולם.
מנטור מדבר על הרמה הגבוהה ביותר של הכרת תודה

הרמה הגבוהה ביותר של מיומנות הכרת התודה מגיעה כשאתה מסוגל להכיר תודה בצורה אמיתית וטבעית על דברים שאתה חושק בהם, עוד לפני שהם הגיעו אלייך, כאילו שהם כבר בידייך. אם אתה מגיע לשם, הצלחת לכבוש חלק בסיסי מתוך נפלאות המוח ואתה תקבל כל מה שרק תרצה.
טיפ חשוב של מנטור

אז קחו טיפ גדול של מנטור: אמצו גישה של הכרת תודה (Attitude of Gratitude) ותודה לכם! על שקראתם את המאמר הזה... שלכם, מנטור           

באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה והערכה,
יואב זילכה מרצה למוטיבציה והצלחה, מנטור אישי ועסקי ____________________________
מנכ"ל Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים
נייד: 054-7929566 משרד: 072-2509699 פקס: 072-2509690
דוא"ל: href="mailto:yoav@mentorme.co.ilyoav@mentorme.co.il">">yoav@mentorme.co.il
אתר: http://www.mentorme.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב