דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האישה בעידן החדש 

מאת    [ 28/03/2010 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 2216 פעמים ]

משחר ימי ההיסטוריה תפקיד האישה היה לדאוג לבית ולילדים. דווקא מלחמות העולם הראשונה והשנייה, הוציאו את הנשים מחוץ לבית מחוסר ידיים עובדות בעורף. עם היציאה למעגל העבודה, נשים התחילו לדרוש תנאי עבודה שווים ובהמשך את הזכות הלגיטימית - לבחור.

 

לאחר עשרות שנים, קמה התנועה הפמיניסטית, שזרמים בה חתמו על דגלה את "שריפת החזיות" ולקחו את הדברים לקיצוניות השנייה. אם קודם נשים היו תלויות בגברים ופסיביות במערכות היחסים, פתאום המסר התהפך: "אינכן צריכות אותם, אתן יכולות לבד". הדרישה ברמת המסר לנשים הייתה להיות אקטיביות ויהי מה, שולטות במקום נשלטות. אין ספק שברמת התודעה הקולקטיבית נוצר בלבול שקיים במידה עד כה. בלבול בין המקום שנשים רוצות להיות בו, ובין אמונות שנשתלו בתוכן לאורך אלפי שנים בנוגע "לתפקיד המסורתי" שלהן ובמאה האחרונה, בנוגע לשיווין ולעצמאותן.

 

העידן החדש מביא גישה חדשה. זהו עידן של טכנולוגיות ופטנטים. עידן של שנוי והתפתחות מואצת. האישה בעידן החדש אינה צריכה יותר ללכת לקיצוניות של נשלטת או של שולטת. היא אינה צריכה לבחור בין ההגשמה שלה כאם ורעייה לבין הגשמתה המקצועית. היא יכולה להיות עצמאית וחופשייה כאדם ויש לה יכולת לבחור את מקומה בחייה, בהתאם לרחשי ליבה ועל פי יכולותיה. האישה בעידן זה מבינה שמגיע לה גם להגשים את עצמה כאם וכרעייה וגם להגשים את עצמה מבחינה מקצועית ועסקית. היא יכולה ומותר לה להביא את הרכות, האהבה והחמלה לתא הזוגי והמשפחתי ויחד עם זאת היא יכולה להביא גם גבולות ואסרטיביות. היא אומרת את דעתה, לומדת ופועלת להתפתחות והגשמה בכל תחומי חייה.

 

הצבע טורקיז, צבע העידן החדש, מבטא את היכולת שלנו להוביל את עצמנו דרך תהליכים אינדיבידואלים, להכרת עצמנו ולביטוי של מי שאנו, ביטוי הקול הפנימי. ואכן האישה בעידן החדש, כאשר היא מחוברת לעוצמתה, מסוגלת לבטא את תחושותיה ורגשותיה, לשים דברים על השולחן ללא בושה אך בנועם ולהביא את עצמה לידי ביטוי יצירתי במחשבה. הצבע הטורקיז מדבר על תודעה של קבוצה ועל חיפוש השלום המתחיל בתוכנו. תודעה של קבוצה אינו אומר שאנחנו רק בשביל האחר, אלא שאנחנו עוברים תהליכים אישיים, משפרים את עצמנו ומתחברים למשהו שהוא גדול מאיתנו. מדוע זה חשוב? לקבוצה יש את הכוח שלפרט כאינדיבידואל אין. להיות חלק מקבוצה משמע עוצמה משמעותית יותר, סינרגיה.

 

האישה בעידן החדש יכולה לשלב בין שני העולמות - עולם אחד בא על מנת לאפשר את האחר. העולם הטכנולוגי של היום הוא לוקסוס אם אנו יודעים לנצל אותו ולא להיות מנוהלים על ידו. אם בעבר הכביסה נעשתה ביד, היום יש מכונות שעושות זאת והכול יותר פשוט. העידן הטכנולוגי משחרר זמן פנוי לאותו תהליך של היכרות עם עצמנו ומאפשר לנו ביטוי אישי ומקצועי. הוא מאפשר לעולם להיות כפר גלובלי אחד ולנו להתחבר ולהשפיע ברמה העולמית דרך טכנולוגיות. ברמה הרוחנית מטרת אותן טכנולוגיות - לאפשר לנו להתפנות לדבר האמיתי, להגשמת עצמנו והייעוד שלנו ולהשפיע על חייהם של אנשים נוספים. 

 

המוסיקאי פיטר גבריאל כתב את המילים הבאות:

מתוך הכאב בא החלום,

מתוך החלום בא החזון,

מתוך החזון באים האנשים,

מתוך האנשים בא הכוח,

מתוך הכוח בא השנוי.

 

ואכן רובנו מוכנות לקחת יוזמה וליצור שנוי והגשמה, מתוך הכאב והאין ברירה.

ואולי זה יכול להיות גם אחרת?

יש ביכולתנו הזכות לבחור לצעוד קדימה בכל יום מבלי להמתין לכאב. כי אם נמתין, הוא יגיע - והוא בא לומר לנו שהגיע הזמן, להגשים את מהותנו ואת יעודנו.

 

מאחלת לך את החופש להיות מי שאת,

טליה לינור פלד - מאבחנת ומאמנת הוליסטית בצבעים

אין להעתיק מאמר זה ללא אישור בכתב של הכותבת

טליה לינור פלד - מאבחנת ומאמנת הוליסטית בצבעים. משלבת אבחון וטיפול באורה-סומא עם אימון אישי ומקצועי בדרך נגוהות שפותחה על ידה.


"נגוהות אור וצבע" - מרחב לרפוי, צמיחה והגשמה


טל. 0525-870701


דוא"ל: href="mailto:linor@ornegohot.co.illinor@ornegohot.co.il">">linor@ornegohot.co.il


אתר: http://www.ornegohot.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב