דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמחה פנימית 

מאת    [ 28/03/2010 ]

מילים במאמר: 933   [ נצפה 3659 פעמים ]

שמחה פנימית אינה צומחת באופן מקרי, סתם כך ממשהו טוב שקרה לנו. שמחה פנימית נובעת כתוצאה מהחיבור שלנו למהותנו, לקולנו האותנטי, הייחודי. כשאנו בחופש להיות מי שאנו, אנו חווים שמחה פנימית. שמחה פנימית קשורה עם התגובה שלנו לחיים ומההחלטה שלנו לנצל כל רגע ורגע לחוויה של בנייה והתקדמות. משמעותו של תינוק שנולד היא שמעתה חל עלינו ההורים להקדיש את עצמנו עבורו עשרים וארבע שנות ביממה, יום אחר יום, לילה אחר לילה. זה לא קל, אך במחשבה עמוקה, אפילו בשלוש לפנות בוקר, נוכל להרגיש שזוהי שמחה אמיתית. התינוק מבשר המשכיות, הגשמה ומימוש שלנו עצמנו.

אנשים רבים אינם זוכים בשמחה משום שהם מתייחסים אל החיים כאל מובנים מאליהם. זה נמשך כך, עד שהם כמעט מתים. אדם שעבר תאונת דרכים, לעולם לא יחזור לחיות כבעבר. כך גם מי שחלה בסרטן וזכה להבריא. אנשים אלו יסתובבו בכל מקום ויגידו לכולם: "כמה טוב לחיות! אני חי!" אנשים יביטו בם ויחשבו לעצמם, "הבנאדם השתגע, מה יש לו לשמוח כל כך, אפשר לחשוב שהוא זכה בפיס..."

שמחה אינה מגיעה מעצמה, היא מצב פנימי שתלוי במחשבה. יש אנשים שיש להם הכול והם עדיין אומללים וישנם שחיים באושר ובשמחה, גם כשלכאורה הם חסרי כל. שמחה היא מצבו הטבעי של האדם. ילדים נמצאים במצב של שמחה רוב הזמן ונהנים מהחיים בצורה הפשוטה ביותר, אך אנו, המבוגרים, לומדים להיות אומללים. הסיבות לשמחה לא נעלמו, אלו הן רק שכבות של הגנות שעוטפות אותנו ומכבידות עלינו. שכבות אלו אינן מאפשרות לנו להיות בפשטות מי שאנו, שמחים, אוהבים ושלווים, ואנו מאפשרים לאירועים ולשגרת החיים להעיק ולהוריד אותנו מטה, מטה.

כשמבקשים מאנשים למנות רגשות, אושר הוא לעיתים קרובות הרגש הראשון שהם מציינים. חוקרי רגשות מדייקים יותר וקוראים לכך "שמחה". אושר הינו תחושה של "שמחה פנימית", אשר הינה תחושת רקע כוללת, ואילו השמחה היא הרגש שאנו מרגישים ברגע נתון אחד. מה גורם לנו לשמוח? למרבה הפלא, על פי מחקר בתחום הרגשות, אחד הגורמים החזקים לשמחה הוא ההקלה מהיעלמותו של הסבל. למרבה הפרדוקס לרובנו קל יותר להבחין בסבל מאשר בהיעלמו. כשפסיכולוג קנדי ביקש מאנשים לנהל יומן ולרשום בו כל פעם שהם מבחינים ברגש כלשהו, הם רשמו ביומנם בעיקר רגשות שליליים. אולם כשהוא התקשר אליהם באקראי וביקש מהם לרשום את הרגש שהרגישו באותו רגע, תחושות של שמחה היו שכיחות פי שניים מתחושות שליליות.

מה טוב בשמחה? מחקרים מראים שאושר מתון או שמחה פנימית יכולים להגביר את הביצועים. שמחה משפרת את כישורי המשא ומתן שלנו וגורמת לנו לשקול בעיות מזוויות רבות יותר ולכן להגיע לפתרונות יצירתיים יותר. הסיבה לכך נעוצה כנראה בחומר כימי שמפריש המוח שלנו, הנקרא דופאמין, חומר שמאפשר לנו לראות את הדברים בפרספקטיבה שונה ומיטיבה. כשאנו שמחים, אנחנו פתוחים יותר לגיוון, להתנסויות חדשות ולגילויים חדשים, שיגרמו לנו להסתגל ולהתפתח. מבחינה רפואיות, מתברר שאמוציות חיוביות עוזרות לבטל את השפעתן של אמוציות שליליות על הגוף, דהיינו תדר של רגש חיובי חזק ועוצמתי מתדר של רגע שלילי. כשאנו חשים בשמחה, הגוף שלנו מרגיש טוב יותר.

כשאני מנסה להתבונן על מסע חיי ולבחון אילו נקודות ציון הביאו לי שמחה, אני מוצאת מספר נקודות ציון משמעותיות: חתונתי, לידת בניי, אירועים משפחתיים משמחים, טיולים קסומים, כשאני שרה, צועדת בטבע בשמש חורפית, רצה בחופשיות, מתבוננת בים או בנוף יפה ועוד. כשאני חושבת על שמחה פנימית (אושר) שחשתי או שאני חשה בחיי, אני נזכרת באופן כללי בתקופת הילדות שלי כתקופה של שמחה וחופש. בשנים האחרונות, אני מחוברת הרבה יותר למהות הפנימית שלי, למקור ולשלווה, ואני מוצאת רגעים רבים מאד של שמחה פנימית, שמחה שאינה קשורה בשום אירוע חיצוני, היא פשוט בתוכי.

בכדי להעצים את תחושת השמחה פנימית עלינו להתחבר למהות שלנו, לשחרר חסמים רגשיים ומנטאליים שחוסמים את השמחה הפנימית, לבטא את מי שאנו ולהיות בחופש פנימי. דברים בעלי משמעות מחברים אותנו לשמחה פנימית, חפשו את המשמעות העמוקה של חייכם והביאו אותה לידי יישום. שנו את דרך החשיבה שלכם והתחילו להודות על כל דבר קטן שיש לכם, על הרגליים שלוקחות אתכם ממקום למקום, על איברי הגוף הבריאים, על כך שיש לכם משפחה שמרעיפה אהבה, על ההורים שהעניקו לכם חיים, על פרנסה, על שפע של אוכל במקרר, על קורת גג. זה הרי לגמרי לא ברור מאיליו. נשימה עמוקה תחבר אתכם לנשמתכם ולמהותכם ותאפשר שמחה פנימית שאינה קשורה בדבר. היו מודעים ליופיו של כל רגע, ליופי שסביבכם, אמנם אנו חיים בסביבה שמעצימה את האין ואת הרע, אך תוכלו לבחור לשים את תשומת לבכם לטוב ולמה שיש. אור וחום השמש הצהובה, המצויים כאן בשפע מחברים אותנו לאנרגיית השמחה. בימים אפורים הקיפו את עצמכן באור צהוב מלאכותי. בכדי להעצים את תחושת השמחה זהו מה מסייע לכם להיות בשמחה ועשו זאת: ריקוד, שירה, בילוי עם חברים, טיול בטבע, הקשבה, נתינה לזולת ועוד.

אז שיהיה לך שפע של שמחה פנימית.

לינור פלד

לינור פלד ? מאבחנת ומטפלת בצבעים בשיטת אורה סומא. מאמנת אישית, זוגית ועסקית. עובדת ע"פ שיטת נגוהות שפותחה על ידה. מלווה אנשים וקבוצות להגשמת יעדים אישיים ועסקיים. טל. 0525-870701 דוא"ל: linor@ornegohot.co.il אתר: http://www.ornegohot.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב