דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חידוש צבעי הבית לכבוד האביב 

מאת    [ 28/03/2010 ]

מילים במאמר: 1059   [ נצפה 2246 פעמים ]

תקופת האביב היא הזדמנות נפלאה לחידוש הבית בכלל ולצבעי הבית בפרט. לצבעים המקיפים אותנו בחדרי הבית ובמקום העבודה יש השפעה רבה על איכות המחשבות שלנו, הרגשות והתחושה הפיזית. צבעים יכולים לעורר או להרגיע, ליצור תחושת מחנק או מרחב, סערת רגשות או נינוחות.

 

ישנם מספר עקרונות חשובים לבחירת צבעים לחדרי הבית ובמשרד. הכלל הראשון יהיה לשאול את עצמנו, מהן המטרות של החדר ואיזה סוג של אנרגיה אנו רוצים לחוות במקום. באופן כללי ניתן לומר שצבעים חמים ממריצים ומעוררים ומתאימים לאזורים הפתוחים בבית והצבעים הקרים מרגיעים ומתאימים לאזורי המנוחה. חשוב להבין שכל אדם מרגיש שונה וזקוק למינון שונה של אנרגיית הצבעים. למשל הצבע האדום, אנשים מסוימים עשויים לחוש חיוניות כשהם מוקפים באדום ואחרים חוסר שקט.

 

במאמר זה נבחן את המטרות הנפוצות של כל אחד מחדרי הבית ומתוך כך את אנרגיית הצבעים המתאימה יותר לאזורים אלו. יחד עם זאת חשוב להקשיב למשיכה שלנו לצבעים ולאופן שהם משפיעים עלינו באופן אישי.

 

סלון הבית - ישנם אנשים פתוחים שאוהבים לארח בסלון ביתם, ואחרים מעדיפים אינטימיות ושקט. בכל מקרה הסלון מהווה לרב את מרכז הבית, המקום בו מרבית האנשים ירצו לשבת עם משפחתם הגרעינית, עם המשפחה המורחבת ועם חברים. זהו מקום שבו נקיים את חיי החברה שלנו ולכן צבעים שיתאימו לאזור זה הם הצבעים החמים – אדום, חום, כתום, זהב – על כל גווניהם. מאחר ואלו הם צבעים דומיננטיים (במיוחד האדום, בורדו וכתום כהה) מומלץ לשלב אותם באזור הסלון להדגשים ולא כצבע רקע, יותר לאביזרים כריות, נרות, מנורה וכו' במקום קיר שלם, 2 ספות או ארון גדול. האנרגיה של צבעים אלו ילבו את חיי החברה שלכם.

 

פינת האוכל והמטבח - מסמלים את מקום השפע. המטבח מכיל את האוכל שאנו קונים ומבשלים, אשר מבטא את השפע הארצי בחיינו. פינת האוכל היא המקום בו אנו מתאחדים על בני המשפחה ומזינים את עצמנו באוכל.  גם כאן יתאימו צבעים "ארציים" כמו האדום, כתום או צהוב. אין צורך לעצב ארונות כתומים או שיש כתום, אך בהחלט מומלץ לשלב את הצבעים הללו בתוך המרחב באביזרים, וגם לשים קישוטים שמסמלים עבורנו שפע, כמו תמונה של פירות למשל או כל דבר שמבטא עבורנו שפע.

 

בחדר השינה – איזו אנרגיה נרצה כאן? אחד ירצה סקס כל הלילה והשני רק לישון....  חדר השינה נועד קודם כל לרגיעה ולשינה ולכן פחות יתאימו בו צבעי האש שמסעירים ומעוררים. אפשר לשלב מעט מאד מהצבע האדום או הכתום בכדי ללבות את חיי המין, אך בחדר השינה במיוחד יתאימו צבעים מרגיעים כמו לילך, ורוד בהיר, תכלת, ירוק בהיר. מאד חשוב ששני בני הזוג יבחרו את הצבעים לחדר זה, מאחר ואנרגיית הצבעים משפיעה רבות כשהיא מקיפה אותנו לאורך שעות השינה. הצבע הצהוב מחדד אינטלקט ובהירות מחשבה ואינו מתאים לחדר זה מאחר ובחדר השינה אנחנו רוצים להשתרר מהצורך לחשוב. תכלת מומלץ במיוחד לאנשים המתקשים להירדם.

 

חדר העבודה – השאלה הראשונה תהיה במה האדם שעובד בחדר זה עוסק, מה בדיוק הוא עושה בחדר העבודה ואיך הוא היה רוצה להרגיש לאורך השעות שהוא נוכח בחדר.

הצבע הצהוב אמנם אינו מתאים לחדר שינה, אך מתאים מאד לחדר עבודה, למשרדים וחדרי לימוד, מאחר והוא אפקטיבי לזיכרון וללמידה, הוא מעודד פעילות שכלית ובהירות מנטאלית. הצבע הירוק (מומלץ בגווניו הבהירים) מתאים מאחר והוא מסמל את ההתפתחות והצמיחה והוא יעודד התפתחות מקצועית. הצבעים כחול ותכלת טובים לחדרי טיפולים. אלו הם צבעים שמדרבנים תקשורת ויתאימו בחדרי עבודה בהם נרצה לעודד פתיחה והרמוניה תקשורתית. הכחולים והסגולים יתאימו לחדרי מדיטציה וחדרים בהם נעשית עבודה של התפתחות רוחנית. כתום במשרד יוסיף עניין וחידוש אם יש תחושה של שגרה משעממת. זהו צבע אפקטיבי לשילוב בחדרי עבודה שרוצים לקדם את תחום השיווק והיזמות.

 

חדרי ילדים – הכלל הראשון בחדרי ילדים הוא להקשיב למה שהילד בוחר וללכת לפי רצון ליבו. אנא אל תתנגדו לרצון הפנימי של ילדכם, ילדים יודעים מה נכון להם. אנחנו כהורים יכולים למתן את הגוון. למשל אם ילד רוצה כחול לחדר השינה שלו, כדאי להסביר לו שאם כל הקירות או אפילו קיר 1 יהיה בכחול כהה זה עשוי לגרום לתחושה סוגרת וייתן אוירה קודרת ולכן יש להשתמש בגוון בהיר מאד. מומלץ לקחת את הילדים למקומות שמראים את הצבעים על קיר גדול (יש חנויות כאלו) ואז ניתן לראות את הצבע לא בקטלוג אלא על קיר שלם. בקטלוג צבע כהה יכול להיות יפה, אך על קיר שלם זה יכול לסגור ולהיות מאיים. הצהוב הבהיר יוסיף אופטימיות ומיקוד, תכלת ולילך ירגיעו ויאפשרו לילד לישון טוב, הירוק יאפשר לילד לבטא ביתר פתיחות את רגשותיו.

 

אפור ושחור – אלו הם צבעים של סמכות ורשמיות והם מתאימים למקום שיש צורך לחזק איכויות אלו כולל אסרטיביות ואוירה עניינית, פורמאלית ועסקית. מומלץ לשלב אותם עם צבעים נוספים.  באופן אישי אני לא ממליצה לשלב צבעים אלו בבית. למעשה הצבע השחור אינו מוגדר כצבע, לא עוברת דרכו אנרגיה והוא צבע חוסם. לבן הינו צבע של טוהר וניקיון, הוא טוב למקומות חשוכים וקטנים בבית ואפשר לשלב גוון בהיר של שמנת כדי להוסיף מידה של חמימות.

 

לכל אדם אמליץ להוסיף לפחות לאחד החדרים בו הוא שוהה במהלך היום את צבעי נשמתו, בכדי לאפשר לו להיות בחיבור עם האנרגיה של מהותו הפנימית ומתוך כך להרגיש טוב בתוכו ולפעול מהמקום הנכון לו, כי צבע זה תדר ואנרגיה והוא משפיע עלינו הרבה מעבר למה שאנו חושבים או מאמינים.

התחדשות נעימה וצבעונית,

לינור פלד

לינור פלד ? מאבחנת ומטפלת בצבעים בשיטת אורה סומא. מאמנת אישית, זוגית ועסקית. עובדת ע"פ שיטת נגוהות שפותחה על ידה. מלווה אנשים וקבוצות להגשמת יעדים אישיים ועסקיים. טל. 0525-870701 דוא"ל: linor@ornegohot.co.il אתר: http://www.ornegohot.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב