דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירתו של ביבי 

מאת    [ 28/03/2010 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 2088 פעמים ]

נולדנו לבחור, כך המחיש לנו ביבי נתניהו השבוע בהתלבטויותיו בביקורו בארה"ב, כי ככל שמתמהמהים בבחירה, צצים רבים הנושפים בעורפינו מבית ומחוץ והספינה מטלטלת בעוצמה. רבים אורבים בפינה לחולשה שבחוסר הבחירה בנסיון לנצל הזדמנות להשתלטות כוחנית. חוסר הבחירה מוביל להדרדרות בכל המישורים, הזוגיים, המשפחתיים, העסקיים, הפוליטיים וכו'. מנקודת מבטו של אזרח הניזון מהתקשורת, ביבי נראה מתמהמה בבחירות גורליות. איני מקל ראש בגודל אחריותו של ראש הממשלה, כי רשימת התלבטויותיו רק הולכת וגדלה יחד עם לחצי הסביבה הגועשת והדורשת להחליט ולבחור, כי הסביבה רוצה סדר המגיע רק כשמנהיגים בוחרים ואי הסדר חוגג כל עוד אינם בוחרים. לכל אופציה יש חסרון והבחירה קשה, וככל שמתעכבת רק מתקרב היום בו יקום אובמה ויבחר עבורינו ואז נזדעזע, נצעק, נתמרד ונצביע ברגלינו במה שברצוננו לבחור.

הקושי והלחצים העוברים על ביבי נתניהו ממחישים לכל אחד עד כמה קשה לבחור בדבר החשוב לו באמת וכשלא בוחרים הופכים לקורבן שרבים מתעללים בו. אל תתנשאו ותשלפו לביבי הצעות מכל עבר, כי ביבי הוא רק המראה שלכם על חוסר בחירותיכם. נשים הופכות לקורבנות של גורויים, אזרחים דתיים הופכים לקורבנות של רבנים מתעללים, ילדים מוזנחים הופכים לקורבנות של פדופילים, אנשי עסקים הופכים לקורבנות של סחטנים, פולטיקאים הופכים לקורבנות של אינטרסנטים כוחניים, וכו'.

ביבי נתניהו מנהל עסק דמוקרטי שעובדיו הם חברי הממשלה, הדירקטוריון הם חברי הכנסת ולקוחותיו הם העם היהודי. לעסק  של ביבי קוראים מדינת ישראל ומטרתו של העסק היא לפתח את היצירתיות של העם היהודי בפתרון בעיותיו. הדמוקרטיה מאפשרת לכל אחד לבחור תחת חוקים הדרושים לעשיית סדר וגבולות לסוטים, אך למדינה הזו דרושה הכוונה לאמת וליושר כדי ללמוד לבחור ולפתח את היצירתיות שבנו. חוסר הבחירה היא בחירה להתדרדר כדי שמישהו אחר יקום ויבחר במקומינו ולא חשוב מה יבחרו עבורינו, תמיד ילחם מנהיג במי שבחר עבורו. ביבי נתניהו הוא המנהיג המוכשר ביותר לתפקידו כיום ורק צריך ללמוד לבחור באמת של ביבי למרות הפחד ואין בחירה נכונה אחרת.

הקושי לבחור באמת שלנו נובע מחוסר אהבה עצמית הגוררת אותנו לבחור באחרים כדי לזכות באהבתם ואז הופכים לקורבנות שנסחטים. כל כך קשה לבחור בעצמנו מאהבה שרבים עושים מאמצי ריצוי אדירים לזכות באהבת הסביבה, בוחרים בכסף כדי להתעשר ולזכות באהבת הסביבה, יוצאים למלחמות אלימות כדי לנצח ולזכות באהבת הציבור, מרעיפים אהבה על אחרים כדי לסחוט את אהבתם, מרמים לקוחות כדי לזכות באהבת בעלי המניות ומתמכרים לפנטזיות כשלא מצליחים. לעומתם אדם הבוחר באמת של עצמו ונלחם עליה, כמו נשיא המדינה שמעון פרס, הוא מאושר, בריא ומצליח בתפקידו.

איננו יכולים לבחור עבור אף אדם אלא רק בעצמנו וזה קשה, אז איך בוחרים נכון?

אין ספק שצריך לפרוט את כל התוצאות הנראות בכל בחירה, לשפר כל אופציה שניתן לשפר ולשאול את עצמנו שאלה אחת בסיסית מול האופציות הפרושות לפנינו. איזה אופציה מרגישה לי טוב יותר שתפתח לי נתיב חדש, כי הבחירה האמיתית היא הבחירה של האדם באמת של עצמו שמרגישה לו טוב יותר, כי תאפשר לו להתפתח בנתיבו החדש וכשבוחרים באמת של עצמנו נכנס בנו כוח של אריה להגשים ולממש את הבחירה וזו הדרך הנכונה שמרגישה לנו טוב ומצליחה.

הפתרון נשמע פשוט למרות שקשה מאוד ליישמו, אך הוא תמיד מצליח. יש בו עומק שאסבירו בקצרה. נולדנו לבחור ולפתח את עצמנו מול האמת היפה והערכית שלנו, ניתנו לנו כלים מולדים כמו כישרונותינו והמיוחדות שבכל אחד מאיתנו הפועלים תמיד רק בעשייה של אמת. הקשיים מכוונים ועוזרים לכל אדם לבחור באמת של עצמו ולא באמת של אחרים וכשמיישמים את הבחירה באמת שלנו דרך כישרונותינו והמיוחדות שלנו, אלוהים עוזר להצלחתינו, זה תמיד מצליח ומלווה בהרגשת אושר. מי שאינו מאמין כדאי שיבדוק את אמונותיו וישחרר את הטפלות שבהן.

בברכה
דורון הרצליך - מנטור לסטארטאפים וליזמים
http://www.orientation4success.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב