הדרך למניעת פציעות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הדרך למניעת פציעות 

מאת    [ 27/03/2010 ]
מילים במאמר: 634   [ נצפה 1349 פעמים ]

 
 

הדרך למניעת פציעות - גמישות

רובנו המתאמנים נמנעים מלבצע מתיחות בסוף אימון , חלקנו מבצעים בסוף אימון מתיחות באופן חלקי למשך דקות ספורות ולא תמיד יודעים איזה שריר נמתח . במאמר זה אסביר לכם מהי גמישות ומדוע חשוב לנו לשמור עליה .

גמישות הינה היכולת לבצע תנועות דרך מלוא טווח התנועה של מפרק אחד או יותר מבלי לגרום נזק או פציעה במפרקים או ברקמות מסביב .

על מנת לבחון את יכולת הגמישות שלנו נעזר במושג הנקרא "טווח תנועה" המגדיר יכולת של מפרק להגיע לטווח מוגדר שנמדד באופן כמותי, ע"י מבחני גמישות ספציפיים .

טווח התנועה מושפע ממבנה המפרק (רצועות, גידים , קפסולות ושרירים) .

טווח התנועה הינו ייחודי לכל מפרק ומפרק בגוף . מתאמן יכול להיות גמיש  בחגורת הכתפיים וחסר גמישות במפרק הירך .

יש לציין  כי שתיית מים הינה חלק הכרחי על מנת להניע את מערכת השרירים באופן יעיל  יותר , פאסיה (רקמת חיבור העוטפת  כל שריר ושריר בגוף)  רטובה לעומת פאסיה יבשה המגבילה תנועתיות וזאת מפני שמערכת השרירים מורכבת מ – 70% מים.

ישנם מספר  גורמים המשפיעים על  גמישות השריר :

·         עלייה בגיל

·         הבדל בין המינים (שוני הורמונאלי, שוני אנטומי)

·         סוג הפעילות היומיומית

·         גורמים פתולוגיים

·         גנטיקה

 

מדוע חשוב  לנו לשמור על גמישות מערכת  התנועה ?ומהי התועלת שבמתיחות ?

יש הטוענים שאין צורך במתיחות ויש הטוענים שהמתיחות הינם הכרחיות. אז מה נכון ?

המתיחות מסייעות לשפר את האימון וביצועו מבחינת טכניקות שונות, תורמות לשיפור התפתחות המודעות הגופנית ועשויות להפחית את הסיכון לבעיות גב ויציבה מסוגים שונים.

שריר מוארך – גמיש יכול להפיק כוח לעומת שריר מקוצר אשר נחלש.

גמישות השרירים דרך המתיחות משפיעה באופן ישיר על מניעת פציעות .

מתיחות גורמות לזרימת דם טובה יותר ובכך להרפיה והתאוששות, והחשוב ביותר כאשר יש תנועתיות שריר תקינה אין כאבים .

דוגמא טובה להמחשת הנושא  הינו ה"דורבן" דלקת בגיד אכילס עקב קיצור הפאסייה (הרקמה העוטפת את השרירים) - הגורם למתיחה וקיצור של שריר הארבע ראשי וממשיך הלאה מעלה במסלולו שלעיתים מסתיים בצוואר בשריר SCM . את ה"דורבן" ניתן לפתור מבעוד מועד ולמנוע כאבים וניתוח שאינו לצורך ע"י מתיחות למפרק הקרסול, ברך וירך ו/או עיסוי על בסיס קבוע וכמובן הנעלה מותאמת לפיזור הלחצים על כף הרגל .

 לפיכך מומלץ להקפיד לעבוד בטווחי תנועה מלאים ותקינים, ולהכניס את חשיבותה של הגמישות לפחות פעם בשבוע למשך 10 דק' לפחות .

זכרו גמישות מערכת התנועה משפיעה על התפקוד היומיומי שלנו .

 

           

 

 

 

 

 

 

                                                                                   


 

בכבוד רב,


רוית למפל ravitlampel@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב