דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חסרונות המראה הפנורמית 

מאת    [ 27/03/2010 ]

מילים במאמר: 1014   [ נצפה 2140 פעמים ]

השימוש במראה פנורמית נפוץ מאוד בארץ הקודש והנהגים הנעזרים בה בטוחים שהיא מרחיבה להם את שדה הראייה ומוסיפה להם אינפורמציה שלא היו מקבלים בדרך אחרת

הסיבה לכך היא שחלק ממורי הנהיגה רצו לאפשר לעצמם לראות לאחור ממקום מושבם ליד הנהג וכך נוצר מעין מיתוס שאם מורי נהיגה משתמשים בפנורמית, אז זה בטוח טוב.

אין ספק ששדה הראייה בפנורמית רחב יותר מאשר במראה המקורית. נשמע מצוין... מאז זהו שלא!

 

 

להלן הסיבות העיקריות מדוע עליכם להימנע מרכישה ומשימוש במראה פנורמית:

 

1. המראה מעוותת את המציאות המשתקפת בה. היא מקטינה את העצמים השונים ולכן הם נראים רחוקים מכפי שהם באמת. המראה המקורית של הרכב נותנת אומדן מדויק יותר.

2. המראה הפנורמית גדולה משמעותית מהמקורית ומסתירה חלק משדה הראייה של הנהג מלפנים.

3. נוצרת חפיפה גדולה עם מראות הצד ובהדרגה מפסיקים להשתמש בהן. מה שגורם לבעיות העיקריות הבאות:

א. עדיין קיים איזור במראות הצידיות שהפנורמית לא מכסה ואם לא משתמשים בהן מאבדים אינפורמציה.

ב. ההפניה הקלה של הראש לכיוון המראות הצידיות, מגדילה רגעית את שדה הראייה של העיניים, מעבר ל- 180 מעלות. אם לא משתמשים בהן, לא נהנים מהתוספת.

4. לפנורמית אין מנגנון נגד סנוור, כך שאם מסנוורים אתכם מאחור בלילה, תתקשו לראות גם מה קורה מלפנים. במקורית יש מנוף קטן בתחתית שע"י הזזתו נמנע הסנוור.

5. עקב גודלה הרב, מפריעה הפנורמית לשימוש מקסימאלי ויעיל בסוככי השמש. הם אינם יכולים להיפתח במלואם וכך לא נותנים מענה מלא לסנוור מקדימה וגם מסתירים חלק גדול יותר מהשמשה הקדמית.

6. הפנורמית עשויה מזכוכית דקה ופשוטה וממוסגרת בפלסטיק מאיכות ירודה. במקרה של מכה, תתנפץ הפנורמית לרסיסי זכוכית קטנים וחדים העלולים לגרום לפציעות קשות בפנים ובעיניים.

7. כל חלק שיצרני הרכב מרכיבים במכונית, עובר תכנון בהשקעה של מיליונים וחייב לעמוד בבדיקות תקינה מחמירות. סימון התקינה מחייב וגם מופיע על גוף המראה. למראות הפנורמיות הקיימות בשוק, אין תקינה כזו.

אחרי שהשתכנעתם בחסרונותיה ולפני שאתם רוגמים אותי באבנים על שגזלתי מכם חלק משדה הראייה, ממנו אתם נהניתם בזכות המראה הפנורמית שהרכבתם במכוניתכם, אסביר כיצד נכון לכוון את מראות הצד על מנת ליהנות משדה ראייה היקפי מקסימלי לנהיגה בטוחה יותר.

 

כיוון נכון של מראות הצד

רוב הנהגים מכוונים את המראות הצידיות כך שבמראה הימנית הם רואים את החלק הימני אחורי של המכונית ובשמאלית את החלק האחורי שמאלי שלה.

במצב הזה נוצרת חפיפה יחסית גדולה בינן לבין המראה הפנימית ובנוסף אנו לא רואים את האזורים הנמצאים בשעות "4" מימין ו- "8" משמאל (בעת שאנחנו מסתכלים בצידיות). אזורים אלו קריטיים למעבר בין נתיבים, למשל ביציאה לעקיפה- כמה פעמים התחלתם לעקוף לאחר מבט במראת הצד וכמעט עשיתם תאונה?!

הרעיון הוא לפתוח יותר הצידה את המראות הצידיות, על חשבון הקצוות האחוריים של הרכב. מצב זה מלחיץ מעט בהתחלה כיוון שפתאום כאילו אין לנו מושג לאן נעלם האוטו. בפועל אנו צריכים לראות אזורים אלו רק בחנייה ולצורך כך מסיטים טיפה את הראש לצדדים ורואים את הקצוות האחוריים. להלן השיטה:

שבו במכונית כך שתוכלו לראות במראות מרחק סביר לאחור (לפחות 15-20 מטר).

כוונו את המראה האמצעית כך שתכסה את כל השטח של החלון האחורי.

כעת כוונו את מראת הרכב הימנית כך שבחלקה השמאלי של המראה תבחינו בעצמים אותם אתם רואים בחלקה הימני של המראה הפנימית ברכב.

שימו לב ששדה הראייה מימין גדל באופן משמעותי, אך אינכם רואים את צידו האחורי של הרכב במראה הימנית.

כעת עשו אותו דבר עם המראה הצידית השמאלית. כוונו אותה כך שבחלקה הימני תבחינו בעצמים אותם אתם רואים בחלק השמאלי של המראה הפנימית.

 

כעת מכסות מראות הרכב שטח נרחב בהרבה לעומת המצב שבשיטה ה"רגילה". ברוב המכוניות ייעלמו כמעט לחלוטין האזורים המתים שהיו בשעות "4" ו- "8".

לבדיקת תוצאות הכיוון בנהיגה, סעו בנתיב הימני וחכו לרכב שיעקוף אתכם.

שימו לב, הרכב מופיע תחילה במראה הפנימית שלכם. עם התקרבו לצידה השמאלי, הוא מופיע גם בחלק הימני של המראה השמאלית, וכשהוא מתחיל להעלם במראה זו הוא מופיע לכם בזווית עין שמאל.

חשוב לזכור כי בהתחלה יש להתרגל לכיוון החדש ולכן השגיחו בשבע עיניים שלא תתפשו לאופוריה ותפספסו מכונית עוקפת.

אתם מוזמנים לנסות, זה פשוט מדהים, וזה עובד.

 

 

ועכשיו חדש במסלולים - קורסי נהיגה בטוחה לחברות.

בנוסף, מסלולים מציעה גם קורסי נהיגת מרוץ בארץ וקורסי ראלי ומרוצים בחו"ל

 

ראם סמואל וצוות מסלולים - החברה המובילה בישראל ללימוד ואימון נהיגה נכונה ונהיגה ספורטיבית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב