דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניכיון צ'קים 

מאת    [ 27/03/2010 ]

מילים במאמר: 816   [ נצפה 6674 פעמים ]

ניכיון צ'קים

ניכיון צ'קים זוהי פעולה פשוטה ולגיטימית , אשר לא פעם הכרחית ובלתי ניתנת לויתור. ניכיון צ'קים אמנם מזוהה פעמים רבות עם עולם הפשע והשוק האפור , אך בפועל , מדובר על פעילות כלכלית אשר נעשית על ידי גופים שונים באופן חוקי , ביניהם ניתן למצוא אף בנקים וגופים פיננסיים גדולים.

ניכיון צ'קים מאפשר לבצע כמה פעולות , כאשר המטרה של ניכיון צ'קים היא לאפשר לממש את הצ'ק בצורה המהירה והיעילה ביותר, כאשר מדובר על סך פעילויות שונות, ביניהן פירעון מוקדם של צ'קים, פירעון צ'קים דחויים, בדיקה של צ'קים ללא כיסוי וכן הלאה.

בשוק קיימות חברות שונות אשר מציעות שירותי ניכיון צ'קים, כאשר עבור פעילות ניכיון צ'קים חברות ניכיון הצ'קים גובות עמלה מסוימת, כאשר גובה העמלה הזו לא פעם יכולה להסתכם בסכום גבוה למדי, לכן, בעת תהליך בחירה של חברה לניכיון צ'קים מומלץ לבצע השוואה בין החברות השונות ולבחון היטב את גובה העמלה אותה ידרשו מכם לשלם עבור ניכיון צ'קים.

חברות אשר מספקות שירותי ניכיון צ'קים

פעולת ניכיון צ'קים מיועדת הן לאנשים פרטיים והן עבור חברות אשר זקוקות לתזרים מזומנים, כאשר סך הגופים אשר מציעים שירותי ניכיון צ'קים הוא רחב למדיי ונחלק לכמה גופים שונים. הגוף המוסדי הגדול ביותר אשר מספק שירותי ניכיון צ'קים אלה הם הבנקים. תהליך של ניכיון צ'קים בבנקים הינו תהליך בעייתי, ראשית משום שהבנקים מגבילים תחת הגבלות חמורות את האישור של ניכיון צ'קים, כך למשל, הבנקים אינם מנכים צ'קים אשר רשומים למוטב בלבד, כמו כן, הבנקים מגבילים גם את תקופת הפירעון, כך למשל, לא יכבדו צ'קים דחויים אשר עולים על פרק זמן של כ- שישה חודשים , כמובן שחשוב לבחון כל בנק באופן פרטני לגבי תקופת ההגבלה של דחיית השיק. בעיה נוספת אשר עולה מפעולת ניכיון צ'קים בבנקים זהו גובה העמלה, בנקים גובים עמלה גבוהה ביותר עבור ניכיון צ'קים, אשר עלולה להגיע לסכומים של למעלה מחמישים אחוז מגובה השיק, מה שאומר שפעולת ניכיון צ'קים בבנקים היא בהחלט לא כלכלית, יחד עם זאת, למרבה הצער, בעיתות של מצוקה של תזרים מזומנים, אנשים רבים עלולים למצוא עצמם במצב ללא מוצא ולהסכים לתנאים הקשים הללו.

מעבר לבנקים ישנן חברות פיננסיות פרטיות אשר מספקות שירותי ניכיון צ'קים, כאשר חברות אלה בדרך כלל תספקנה שירותים טובים יותר עבור פעולת ניכיון צ'קים, כאשר במקביל להגבלים חמורים פחות, גם גובה העמלה אותה תצטרכו לשלם בתמורה לניכיון צ'קים תהיה גבוהה פחות מזו שתשלמו בבנקים.

 

מהו ניכיון צ'קים  איפה ניתן לנקות צ'קים ומהם הקריטריונים לקבלם?

ניכיון צ'קים זהו ענף כלכלי המאפשר תזרים מזומנים ו /או מסחר על ידי הסבת צ'קים ו /או המרת צ'קים ו /או פרעון צ'קים דחויים ו/ או הלוואה בריבית עבור רכישת סחורות ו /או שירותים אשר סופקו ע"י גופים עסקיים , סוחרים פרטיים או חברות בע"מ.

ניכיון צ'קים הוא ענף אשר פועל עשרות שנים תחת פיקוח משרד האוצר ודורש רשיון נכיון והיקפו נאמד בכ-2 מיליארד ש"ח לשנה. מוסדות וארגונים הנותנים שירותי ניכיון צ'קים  ניתן למצוא בבנקים , משרדי עורכי דין ובחברות נכיון אשר פעילותן מוסדרת על פי חוק. 

ענף ניכיון צ'קים  נמצא באיום מתמיד על ידי גופים בשוק האפור אשר אינם מעוגנים בחוק ומאיימים לשבור את ענף ניכיון צ'קים  באמצעות עולם הפשע. לא פעם אנו שומעים על פרשיות של גרימת מוות לאנשים פרטיים בעקבות מעורבות שהיתה להם בעולם התחתון על רקע של הלוואות בשוק האפור. 

מומלץ למי שרוצה לגשת לחברת נכיון לבדוק היטב את תהליך ביצוע עיסקת ניכיון צ'קים ומהם הדרישות אותן קובעת חברת הניכיון, שכן תהליך זה מלווה בעלויות ריבית ועמלות אשר עלולות להגיע לסכומים די גבוהים . לפני חתימה על עסקת ניכיון צ'קים חברות הנכיון בודקות את הלקוח בדיקה כלכלית מקיפה ולכן נשאלות שאלות מסוג מי האנשים המעורבים בעסקה בגינה הוצא השטר , מיהם המסבים , האם בעלי השטר הנם בעלי עבר כלכלי בעייתי,  האם בכלל ניתן לפרוע את השטר , האם השטר שייך לאוחז בו.  

על אחת כמה וכמה צריך הלקוח , כשהוא בא לבצע ניכיון צ'קים , לבדוק את חברת הניכיון כדי לא ליפול למלכודת השוק האפור, על הלקוח אוחז השטר לבדוק את מעמדה המשפטי של חברת הניכיון ולשאול האם הסבת השטר לחברת הניכיון הופכת אותה לאוחזת כשורה בהתאם לחוק.

כמו כן, ישנה תחרות מחירים בין חברות הנכיון השונות על עמלת פעולה בגין ניכיון צ'קים. ישנו תעריף עמלת פעולה קבוע לבנקים אשר מתפרסם ע"י נגיד בנק ישראל, אולם לחברות נכיון התעריף משתנה עבור ניכיון צ'קים. כמו כן ישנם משרדי עורכי דין רבים אשר מתעסקים בביצוע ניכיון צ'קים שזהו חלק מפעילות תחום ההוצאה לפועל ותביעות חוב נגד גופים כגון חברות ביטוח, בנקים וכד'.

קיימים מצבים בהם הלקוח תובע את הבנק בגין ניכיון צ'קים שלו אשר לא הוצאו על ידו ואף זוייפו ע"י שותפו לעסק וכד'. במקרים אלה ישנו צורך להוכיח זיוף חתימות על גבי הצ'ק. לעיתים אותו הצ'ק הוסב והתגלגל לכמה מסבים, והלקוח עומד חסר אונים מול נושים שלא היה לו איתם שום דבר ועניין. העניין אף יכול להסתבך ולהגיע שוב לידיים הלא נכונות כגון לעולם הפשע ולהגיע למצבי איום על חיי אדם וכד'.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב