דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות אישית - הגברת האושר והסיפוק 

מאת    [ 25/03/2010 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2439 פעמים ]

התפתחות אישית
הגברת האושר והסיפוק בחיים בדרך הרפואה המשלימה

התפתחות אישית היא שם כללי לכל מצב בו אדם בוחר לצאת מנסיבות חייו הנוכחיים וליצור לעצמו יותר אושר וסיפוק בחייו.

כמעט כל אדם חווה בחייו, לצד הדברים הטובים והמאושרים, גם קושי וכאב. אלו יכולות להיות תכונות האופי שלנו עצמנו מהם אינינו מרוצים, אלו יכולות להיות מערכות היחסים הבינאישיות שלנו, או פרטים במציאות החיצונית שלנו. הרפואה המשלימה היא אחד הכלים המתעצמים בשנים האחרונות, שמטרתו היא לסייע לנו להפיק יותר אושר, סיפוק ושמחה מחיינו.

לכל אחד ואחת מאיתנו הזכות והיכולת ליצור לעצמנו חיים מספקים ומאושרים, בכל התחומים. מנהיגים דגולים בהיסטוריה כבר גילו לנו, כי ניתן לשנות כל מציאות בחיינו על ידי נחישות, התמדה ואמונה בדרכנו. הדרך להגיע לכך היא להפוך את הקשיים להזדמנות. הזדמנות ללמוד שיעורים ותובנות לגבי עצמנו, להיות אנחנו טובים וחזקים יותר, לפעול בדרך אחרת, ולקבל את התוצאה אותה אנו מבקשים.

לפי הפילוסופיה והפרקטיקה ההוליסטית, מקור כל הקושי שבחיינו הוא מתוכנו. המבנה הרגשי והמחשבתי שלנו הם אלו שיוצרים את פעולותינו, תגובותינו והתנסויותינו בחיים, ולפיהם אנו יוצרים את עולמנו. גם המדע מאשר בשנים האחרונות תיאוריה זו, בתורת מכניקת הקוואנטים, המוכיחה כי המציאות אותה אנו חווים, היא תוצאה של הדרך בה אנו תופשים את האירועים המתרחשים בחיינו.

כאשר אנחנו מתחילים לשאול את עצמנו: 'כיצד אנו אלו היוצרים את הקושי שבחיינו?' אנחנו מתחילים ללמוד על עצמנו האמיתיים. אנו מתחילים לראות שאלו הם הגישות והרגשות שלנו המזיקים לנו והגורמים לסבל שאנו חווים. אז מתחיל תהליך הריפוי ואנחנו מתחילים לתקן את מציאות חיינו, מבפנים.

 האישיות שלנו, אינה בנויה לתהליך הזה.
מטרת האישיות היא לשמר את תצורות המחשבה והתפישה הישנות שלנו, על מנת למנוע מאיתנו לחוות פגיעה. זהו תהליך שמאוד קשה לפרוץ: המחשבה תמיד מצדיקה את עצמה, אנו תמיד משוכנעים בצדקת דרכינו ולעיתים קרובות מאוד קשה לנו לראות היכן טעינו אנחנו. זו הסיבה לשמה, כאשר אנו רוצים ליצור יותר אושר, שמחה וסיפוק בחיינו, מומלץ לנו לפנות לבעל מקצוע שינחה אותנו.

לרפואה המשלימה פילוסופיות וכלים רבים המיועדים לסייע לנו ליצור לעצמנו חיים טובים ומספקים יותר. למעשה, זוהי מטרתה היחידה. בעזרת התבוננות מחודשת מזוויות שונות על הקשיים בחיינו, חיבור אל הרגשות אשר נמצאים בבסיסם ופתיחת חסימות בגוף ובנפש, בעזרת שיטות טיפול שונות, היא מאפשרת לנו להתעלות מעל לאישיות, מעל לנסיבות חיינו ומעל לכל מחסום שעצר אותנו עד כה, ולעשות שינוי אמיתי בחיינו, שינוי המתחיל מבפנים. 

כל אדם יכול לשנות את מציאות חייו, הפנימית והחיצונית, אם הוא בוחר בכך. כל אדם יכול להיות עצמו טוב יותר, שמח יותר ומאושר יותר. כל מה שנדרש מאיתנו, הוא לכוון את כוח הרצון שלנו לכיוון זה. כבר נאמר ש"אין דבר העומד בפני הרצון". אם אתם רוצים לשנות את מציאות חייכם, בין אם בתחום שביניכם לבין עצמכם, בתחום הבינאישי, בעבודה, או בכל תחום אחר, הרפואה המשלימה יכולה לסייע לכם רבות.

תהליך ההתפתחות האישית בעזרת רפואה משלימה מתאים לכל אדם המעוניין לשפר את מציאות חייו. הוא מתאים לאלו החווים מצוקה גדולה בחייהם ולאלו המרוצים ומסופקים מחייהם ומעוניינים להרחיב את הטוב. הוא מתאים גם כחלק מטיפול בריאותי, מכיוון ששורשן של רוב המחלות הוא במצבנו הרגשי והוא מתאים גם לסובלים מבעיות המוגדרות כפסיכולוגיות ופסיכיאטריות כגון: דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה, הפרעות כפייתיות ועוד.

ההתפתחות האישית בדרך הרפואה המשלימה היא תהליך נפלא וחוויתי. תהליך המלמד אותנו אודות עצמנו ואודות העולם והחיים שמסביבנו ומרפא אותנו מבפנים. בעזרתו אנו יכולים להגיע בדרך הישירה אל מה שהוא המטרה העומדת בבסיס שכל דבר אחר שאנו עושים: להגיע ליותר אושר, שמחה וסיפוק מהחיים.

 

 

מרווה לאורה ארז - לחיות בעוצמה

טיפול רגשי הוליסטי בשיחה ומגע, קורסים וסדנאות
www.gufnefesh.com




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב