דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים להתמודדות נכונה עם לחץ 

מאת    [ 25/03/2010 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2683 פעמים ]

בני אדם חשופים למצבים רבים בהם הם חווים לחץ. מצבי לחץ שכאלה יכולים להיות על רקע אישי או סביבתי. פעמים רבות, כאשר אנחנו נתונים ללחץ מסביבתנו הקרובה, קרי המשפחה הגרעינית והמורחבת עלינו למצוא דרכי התמודדות כמשפחה עם המצב החדש. אימון אישי יכול לסייע לנו לקבל כלים להתמודדות נכונה עם מצבי לחץ, כך שגם בשעת משבר, נתאחד ונחזק זה את זה.

מצבי לחץ במשפחה יכולים לנבוע מבעיות כלכליות, אדם מהמשפחה החולה במחלה קשה ו/או כרונית (סרטן, סכרת, מחלת כליות ועוד), נכות במשפחה, חוויה טראומטית (תאונת דרכים, פיגוע טרור, תאונת עבודה וכד') ועוד. בנוסף לכך, כולנו נתונים ללחצי היום יום כמו דאגה לילדים, לפרנסה, לבריאות, המוסיפים לתחושת הלחץ והמשבר. אימון אישי ומשפחתי, יכול לסייע לנו להתמודד נכון יותר עם הלחץ בחיינו, כך שלא נראה בו נטל אלא מנוע לצמיחה.

חשוב לזכור, אנשים מגיבים באופן שונה למצבים של לחץ ומצוקה. יחד עם זאת ניתן לזהות סימנים שכיחים למצבים אלה, למשל: חרדות רבות וההתעסקות בחששות הללו, פעלתנות יתר וחוסר שקט, ביטויי כעס מוקצן, קשיים בריכוז והקשבה, שינויי התנהגות לא אופייניים. לפעמים ייתכנו תחושות של דיכאון, עצבנות, דריכות יתר או בהלה מוגזמת.

בעת מצבי לחץ במשפחה, תסמינים אלו יכולים להופיע אצל מבוגרים או ילדים. כך או כך, ישנן דרכים להתמודד עם מצבים אלו.

טיפים להתמודדות נכונה עם לחץ ומשבר

  • חשוב לזכור ולהזכיר לקרובים לנו כי כל באחד מאיתנו ישנם כוחות נפש רבים וגדולים, אשר לעיתים איננו מודעים אליהם. כוחות אלו הטבועים בנו מאפשרים לתת מודע שלנו להפעיל מנגנונים של התמודדות עם מצבי לחץ ומצוקה המסייעים לנו לתפקד במצבים אלו. כמשפחה אנו יכולים להעצים זה את כוחותיו של זה ולהתמודד עם המצוקה ביחד. אימון אישי אחד על אחד, או אימון משפחתי, מאפשר לכל אחד למצוא את הכוח שבו, תוך נתינת עוגן לאחרים. באמצעות האימון האישי, תוכלו להבין תהליכים

  • כמו כן, התסמינים עצמם עלולים להביא את האדם החווה אותם למצב של חרדות ורגשות בושה. יש להזכיר לו כי אלו תסמינים בלבד, המאפיינים את המתב הזמני בו הוא נמצא, ויעברו עם הזמן.

  • הרפיית מתחים יכולה לסייע רבות בהתמודדות עם מצבי לחץ. תרגילי הרפיה ונשימות תורמות רבות לאיזון הנפשי ולשקט פנימי. גם עיסויים ומגע רך כחיבוק או ליטוף, ביכולתם לשפר את ההרגשה.

  • נקודה חשובה היא כי יש לאפשר לאדם או לחברי המשפחה השרויים במצבי לחץ לדבר על רגשותיהם ולהקשיב להם גם אם הם חוזרים על עצמם.

  • גם אם המצב קשה, חשוב ליידע את המשפחה מה בדיוק המצב. חוסר ידיעה מביא פעמים רבות לחרדות ולחוסר שליטה. המידע, גם אם הוא קשה מסייע למשפחה בהתמודדות במצבי לחץ. כמובן, התמודדות המשפחה במצבי לחץ תהיה טובה יותר אם המידע יאמר בעדינות ובהתאמה.

רונית לוי-תלמי מאמנת אישית מפתחת שיטת האימון הראשון בארץ ל"נשות נכים" מאמנת את קהילת הלהט"ב ובני משפחותיהם מאמנת נשים בצמתי התלבטות,משבר ושינוי ronitlt51@gmail.com http://www.ronitlt.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב