דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סילוק תביעת ביטוח 

מאת    [ 25/03/2010 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 5266 פעמים ]


חיים קליר התייחס השבוע ב- YNET לכתב הסילוק – נושא מעורר מחלוקת בעולם הביטוח. למי שאינו בקי, על ידי חתימה על כתב הסילוק מתחייב המבוטח כי הוא מסיר מחברת הביטוח תביעות נוספות בגין אותו תיק. בטורו הוא כותב על סיפורו של חנן עבדל, נהג אוטובוס באגד, שנפגע בתאונת דרכים בצוואר ובכתף ורופא אישר לו חופשת מחלה של 93 יום.

עבדל פנה ל- AIG, חברת הביטוח המבטחת באופן קולקטיבי את עובדי אגד, והגיש תביעה על אובדן כושר עבודה. התביעה אושרה, אך לפני העברת הכסף, דרשו נציגי AIG מעבדל לחתום על כתב סילוק לביטוח.

כעבור שנה לא חל שיפור במצבו של עבדל, אלא אף החמיר. הרופאים אישרו לו חופשת מחלה בת 82 יום, וכשפנה לתבוע את AIG, הוא נדחה על הסף מכיוון שהיה חתום על כתב סילוק תביעת ביטוח, הקובע כי לא יהיו למבוטח תביעות נוספות עבור התאונה. עבדל כמובן לא יכול היה לצפות שמצבו יחמיר, וחתם כל כתב הסילוק מחוסר ברירה.

לבסוף בית משפט השלום בטבריה קבע כי על AIG לשלם לעבדל את המגיע לו. "כתב הסילוק נכפה על עבדל בתמורה לכספים שממילא הגיעו לו. עבדל חתם עליו שעה שהיה נתון בתקופת אי כושר, מנוע מיציאה לעבודה וממתין בקוצר רוח לתגמולי הביטוח. מצב עניינים זה נוצל על ידי AIG לטובתה שעה שהחתימה אותו על מסמך אשר לא היה כל צידוק כי יחתום עליו" – קבעה השופטת.

כתב סילוק – משני צדי המתרס

לצערי, אני עדה למקרים רבים בהן חברות ביטוח מחתימות את המבוטח על כתב סילוק כמעין פשרה. עושים זאת גם בביטוחי רכב ודירה. כצרכן, אני מתנגדת באופן טבעי לנושא כתב הסילוק. אולם כמי שבאה מתחום הביטוח, הן כעובדת סוכנות ביטוח אשר רואה לנגד עיניה את שביעות רצון הלקוח והן כמסלקת תביעות בחברת ביטוח בעברי, אני חייבת להביא בפניכם גם את הצד השני.

לא פעם נתקלתי במצבים של מרמה מצד לקוחות, "ניפוח תביעות", שכרי טרחה מוגזמים של שמאים וכיוצ"ב. במקרים אלה על המסלקת להחליט על המשך הטיפול בתביעה – בין אם מדובר בדחיית התביעה, או בין אם מדובר בהוצאת כתב סילוק בו המבוטח חותם שמוכן לקבל פחות כסף, תמורת אישורו שלא יבוא בדרישות נוספות לחברת הביטוח.

הפיתרון: שימוש בסוכן ביטוח שייצג אתכם מול חברות הביטוח

אולם, אני חייבת להודות שייתכן ונוהג זה הפך לשיטה בחברות הביטוח ופוגע פעמים רבות במבוטחים תמימים. על כן, אני מציעה תמיד לעשות ביטוח באמצעות סוכן ביטוח.

האדם הסביר, או הצרכן הממוצע, שעומד מול חברת ביטוח גדולה ללא ידע וניסיון, צפוי להיפגע או לחשוב שנפגע כשחברת הביטוח פעלה בניקיון כפיים. סוכן הביטוח הוא בעל הידע הדרוש בכדי לתת ללקוח הדרכה, מה נכון ומה לא נכון, איפה חברת הביטוח צודקת ואיפה נעשה לו עוול. והכל לשביעות רצון הלקוח, יחד עם תום לב והוגנות גם כלפי המבטחת.

אורגל ביטוח ביטוח ופיננסים, מתמחים בביטוח למוגבלי ניידות ולענף ספורט הרכיבה. לפרטים נוספים: 03-5633356




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב