דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסח - מה זה קשור אליי? 

מאת    [ 24/03/2010 ]

מילים במאמר: 705   [ נצפה 2296 פעמים ]

אמנם אנחנו לא מוקפים בצפרדעים מקרקרות וגם לא יורד ברד כבד כמו במכות מצרים, אבל לנו יש מכות משלנו, והן לא פחות נוראיות. מדוע המכות האלו פוקדות אותנו? ואיך זה שכל אחד מאיתנו יכול לעשות את השינוי? מפגש עם פרעה מודל 2010, ערב חג הפסח

השנתון הסטטיסטי לישראל של שנת 2009 חושף עלייה של 50% במספר התיקים הפליליים ב-30 השנים האחרונות. איומים, קטטות רחוב, עברות מין ושימוש בסמים - כל אלה הוכפלו יחסית לדור הקודם.

למה דווקא בדורנו זה קורה? והאם יש דרך להתגונן מפני הגל הבא ששוב ישטוף את המדינה באדום?

פרעה של היום

על פי חכמת הקבלה, כולנו עבדים. אנו משועבדים לחלוטין לטבע האגואיסטי שלנו - לפרעה, ולא מבינים מהו חופש ומהי עבדות. חשבנו שאז היינו עבדים של פרעה במצרים ושעכשיו אנחנו עם חופשי במדינה משלנו. אך אין זה נכון. האגו, שגדל מדור לדור, הופך אותנו לעבדים. היום כל אחד מאיתנו נמצא בתוך האגו הפרטי שלו ושקוע בעצמו. הטבע שלנו סוגר אותנו בתוך עולם קטן ולא נותן לנו להתקשר לאחרים בצורה אמיתית, וכשכל אחד מרגיש מנותק מהאחרים ודואג רק לעצמו, זה פתח לצרות.

הבעיה היא, שאת האגו הזה איננו מרגישים. אנו מחפשים את כל הסיבות שבעולם לאלימות המתפרצת: בעיה כלכלית, ביטחונית, מחסור בזמן איכות של הורים עם ילדים, בעיות של חינוך ועוד. הכול חוץ מלגעת בשורש ולפתוח את העיניים.

חכמת הקבלה מספרת לנו שקודם עלינו להכיר בכך שכולנו קשורים זה לזה. הגענו במאה ה-20 למצב שהעולם שלנו גלובאלי, כולנו נמצאים במערכת אחת שבה כל אחד משפיע ומושפע מכולם, ובעולם הזה יש נוסחאות אחרות לתפקוד. אדם לא יכול לעשות פעולה מבלי לקחת בחשבון את האנשים האחרים, אליהם הוא קשור. אז מה הפלא שאנחנו מגששים בחושך?

איך פוקחים עיניים?

אנחנו לא חייבים לקבל מכות מצרים, כפי שמתארת ההגדה של פסח. אפשר לעבור את זה הרבה יותר בקלות. איך?

כל שעלינו לעשות הוא לעורר על עצמנו את הכוח של ספר הזוהר. היציאה ממצרים, מהאגו שלנו, יכולה להתרחש רק על ידי הכוח הטמון בספר הזוהר, כי הוא בנוי בצורה כזאת שדרכו אנו מסוגלים להפעיל על עצמנו כוח מיוחד, כוח שיכול לתקן את האגו שלנו. הכוח הזה מסוגל לשנות אותנו, את החברה ואת העולם שסביבנו, ולגרום לנו להתחיל להרגיש את האחרים כקשורים אלינו ולא כזרים, ולהתייחס אליהם באהבה ובנתינה, כמו שכל אחד מאיתנו מתייחס לעצמו.

למעשה, היום כבר אלפי אנשים בישראל מבינים זאת, מרגישים חובה לעשות זאת ומיישמים בפועל.

חג פסח - מהחושך אל הזוהר

ספר הזוהר, המסתורי, זה שהיה נסתר אלפי שנים, יוצא כעת לאור. למעשה, הסיבה לכך היא פשוטה: ככל שהחושך גובר, צריכים יותר אור. ועם אגו גדול כמו בדור שלנו, אנו צריכים משהו זוהר במיוחד.

ספר הזוהר יכול להוציא אותנו משנאת חינם ולהעלות אותנו לאהבת אחים. הוא פתוח לכל אחד שרוצה להשפיע על מצב החברה שלנו, על משפחתו ועל חייו.

אם נתחיל לברר איך משתמשים בספר הזוהר בצורה נכונה, השינוי כבר יתחיל.בחג פסח הזה אנו נרגיש את יציאת המצרים שלנו לעבר מצב של אושר, בטחון ואור, לנו ולדורות הבאים.

ג'וליה גמבורג - מרפאה בעיסוק. לומדת את חוכמת הקבלה.



אנחנו נמצאים היום בגילוי השעבוד לטבע האגואיסטי שלנו, והוא נקרא "פרעה" - מלך מצרים. אנחנו לא מבינים מה זה חופש ומהי עבדות. חשבנו שאז היינו עבדים של פרעה במצרים. ושעכשיו אנחנו עם ומדינה. אך אין זה נכון.
אדם לא יכול לעשות פעולה מבלי לקחת בחשבון את החלקים האחרים אליהם קשור.
אנחנו לא מרגישים את האגו הזה. לא רוצים להכיר בכך שיש לנו מחלה.
לכן חוכמת הקבלה צריכה להתגלות כדי לתת לנו מענה לכל הצרות והבעיות שלנו. וע"י חוכמת הקבלה אנחנו יכולים לגלות את הצרות האלו בפועל. שאנחנו יכולים לראות אותם מראש ואז להקדים תרופה למכה.
אנחנו לא חייבים לקבל מכות - מכות מצריים. אלא עלינו לעורר את כוח ספר הזוהר, שכבר היום עשרות אלפים שבישראל מבינים את זה וניגשים לזה ומרגישים שזה חובה לעשות. כך כתוב במקורות האותנטיים שבזמן הזה אנחנו צריכים לפתוח את ספר הזוהר וללמוד אותו.
והיציאה ממצרים היא רק ע"י כוח ספר הזוהר. הספר הזה בנוי בצורה כזאת שדרכו אני מפעיל על עצמי את המאור הזה שמחזיר למוטב את האגו שלי. המאור הזה משנה אותי ואת החברה והעולם סביבי. וכך כל העולם מתחיל להתייחס אלי אחרת.
הספר הזה מוציא אותנו משנאת חינם ומעלה אותנו לאהבת אחים.
איחול: להרגיש יציאת מצריים. להרגיש שאנחנו במצרים ושיש לפנינו עלייה מאוד יפה שכולה אור. טוב לנו ולילדים, בטחון, אושר. אך זאת, בתנאי שנשתמש בספר הזוהר. ובטוח נשתמש בו.

לקריאה נוספת פסח
קבלה לעם אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים, תוכניות וקליפים מערוץ הקבלה"מתחברים לטוב" 66 ב-YES וב-HOT



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב