חשיבות הסדנא
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חשיבות הסדנא 

מאת    [ 24/03/2010 ]
מילים במאמר: 612   [ נצפה 2602 פעמים ]

 
 

 

לקיום סדנא חשיבות גדולה ואיכותית – קידומם של אנשים, של קבוצה, חבורה. הלמידה מהאחר, ההקשבה, הויכוחים, שאילת השאלות, הדיון הקבוצתי מהווים מוקדים חשובים בהצלחה. אך חשוב לזכור, כי סדנא מעולה וחכמה תתקיים בקבוצה חכמה ונבונה.

שלב ראשון בבניית אנשים היא הלמידה, ההשכלה, רכישת הידע. לאחר שהתיאוריה מעוגנת היטיב במוחם של האנשים, הרי לסדנא ערך רב ומשמעותי.

הסדנא מהווה כלי מהותי ומשמעותי לפיתוח חכמה, שהרי מהותה של הסדנא היא שאילת שאלות, מחלוקות, שיקולים ודיונים. דרך זו יכולה להרקיע שחקים רק אם חברי הקבוצה בעלי ידע והשכלה.

הבה ננסה למקד חשיבות הסדנא דרך מילות מפתח.

חובה לטפח בסדנא חיי חברה, אהבת אדם, חשיבות, יחס, כבוד, עידוד, הקשבה, שיתופיות, תחושת שייכות והמון זקיפות קומה באחדות, בקבוצה כ "לומדים יחדיו".

מנהל שהוא מנהיג איכותי מגביר את העשייה האינטלקטואלית והחינוכית דרך סדנאות עם כל המורים או בשילוב קבוצות על-פי שיקולי דעת.

תהליך קבלת ההחלטות בקרב מורים שקיבלו החלטות במסגרת סדנא היא איכותית ומעולה לאורך זמן וכמובן ליישום מעשי. הסדנא מלמדת ומעודדת יוזמות ומטפחת יצירתיות.


    • חשיבות הדיון – המחלוקת, הויכוחים
    • מיצוי היכולת של כל אחד מכם
    • האמונה בעצמי ביכולתי
    • יעריכו אותי על-פי יכולתי
    • רטוריקה
    • הגיוון
    • סדר
    • ארגון
    • חכמה
    • סגנון
    • עיקר וטפל
    • הקשבה
    • יוזמה
    • מפתח יצירתיות
    • הקשבה
    • אחוות חברים
    • חיי חברה
    • לומדים מכל אחד מכל קבוצה
    • ראש הקבוצה כותב, מדבר, מסכם, יודע על מה מדבר
    • שאילת שאלות כל הזמן
    • חוויה בנקודה קבוצתית
    • מיקוד בסדנא – ברעיונות
    • בניית תכנית להשפיע
    • אומץ לב, תרגול מביא לטבע
    • הדיבור צינור המחשבה
    • סדר ארגון הכתיבה, הדיבור
    • שיפור מיומנויות בעבודה קבוצתית
    • שימוש באמצעים מגוונים
    • לומדים מכל אחד
    • סיעור מוחין
    • פורטפוליו
    • תכנון עד מפגש מסכם
    • שפה משותפת
    • הרגלי למידה
    • בניית תרבות בכבוד, ביחס...
    • קביעת יעדים תרגול ביצוע ובקרה
    • ניתוח ארועים
    • אמצעים דידקטיים מגוונים
    • מהי שיחה אישית וייעוץ אישי
    • בניית קבוצה דינמית, חושבת
    • יישום הלכה למעשה
    • יידע ... הבנה ויישום
    • מיגוון שיטות דידקטיות
    • לימוד לקראת שלילה
    • מן הקל אל הכבד
    • למידה אישית וקבוצתית
    • תהליכי למידה
    • לימוד אינדיבידואלי – קבוצתי
    • למידה מגוונת
    • עבודה
    • הקניית ידע
    • רכישת בטחון עצמי דימוי עצמי, אומץ לב
    • סדר וארגון נכון – חיוני
    • מיזעור נזקים
    • יידע הוא כוח
    • קבלת החלטות משותפות
    • הסדנא מאתגרת
    • מגבירה המומחיות
    • לומדים מהאתר
    • התהליך חשוב
    • שליטה ובקרה
    • תירגול וליטוש עקרונות
    • לכל אחד יש הזדמנות
    • מגביר יוזמות
    • האוצר הלשוני גדל
    • מאתגר
    • מפתח כישורים חבויים
    • משפר השפה
    • משפר אישיות
    • מחבר – לקבוצה
    • יוצר חיי חברה
    • בונה אהבת אדם
    • מעצים ומעשיר אנשים
    • מחזק נקודת החוזק
    • מטפח נתינה
    • מגביר חוויות
    • בונה ערכים
    • מעורבות קהילתית
    • העצמה אישית וקהילתית
    • למידה משמעותית
    • מעורבות כולם
    • העלאת המודעות האישית
    • הגברת תחושת החוזק, אומץ, התעצמות אישית
    • לומדים מתוך חוויה
    • הפתיחות מוגברת
    • התקשורת בין אישית
    • אווירה נינוחה
    • מטפח סדר וארגון
    • הזדמנות לכל אחד
    • חשיבות הרפלקציה
    • כושר ניתוח
    • הגברת החשיבה
    • ניתן לעבוד בקבוצות
    • דיון מעמיק
    • למידה רלוונטית
    • נוצרת דינמיקה
    • קיימת השפעה הדדית
    • התלבטות המנהיג
    • דגש אישי
    • מגביר ציפיות
    • הבאת מחקרים
    • תחושת בטחון
    • מוסיף אופטימיות
    • מימוש עצמי
    • טיפוח רגשי
    • התמודדות עם קונפליקטים
    • מגביר יצירתיות
    • עיקר וטפל
    • למידת תיאוריות
    • קרבת אדם
    • הכרות עם העולם
    • תהליכי שינוי
    • התחדשות מתמדת
    • אפקטיביות בעבודת צוות
    • אסטרטגיות מגוונות
    • שילוב IQ   עם  E.Q
    • אפקטיביות בלמידה
    • גמישות במשא ומתן
    • אינטראקציה חברתית
    • התמודדות עם מגוון סיטואציות
    • העדר עוינות
    • קבלת האחר, השונה
    • לומדים להחליט
    • למידה בקבוצות קטנות
    • שווה בין שווים
    • קיום תהליך

 

הסדנא חייבת להיות רגועה, אמינה ושמחה. הצלחתה של סדנא גם לאורך זמן תלויה רבות במנחה הסדנא. הוא היוצר את התשתית להצלחה לאורך זמן.

המנחה חייב ללמוד להיות מנחה, להנהיג, להוביל, לתרגל ולרכוש מיומנויות הנחיה. הכלים רבים ומגוונים.

יש להטמיע תכונות מנחה כדי להתאימה למגוון הקבוצות והנושאים.

ברור שחדר מורים לומד ומיומן ימשיך בדרכו ללמוד מתוך סדנא ברמה גבוהה ושונה מחדר מורים שאינו זוכה לסדנאות.

לדעתי, הלמידה הטובה ביותר, התוצר החינוכי הפדגוגי המעולה יופק מחדר מורים המשכיל לקבל החלטות דרך סדנא פעילה ויצירתית.

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב