דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


'חשבון נפש'' של מי? 

מאת    [ 24/03/2010 ]

מילים במאמר: 926   [ נצפה 2379 פעמים ]

 

בכל מקום  ואתר הנני שומע את החילוניים מסוגים שונים, ברדיו, באקדמיה,  ראשי ערים וסתם עיתונאים הממליצים לנו לעשות  חשבון נפש-לאחר ההתנתקות-הגרוש. אני מבין את התקשורת , תמיד היתה עויינת כלפינו. יש ויש גם מתוכנו כמו במבי שלג , החושבים שעלינו  "החשבון".

מותר להתווכח עם אלה ועם אלה – מי ומי צריך לעשות חשבון נפש.

אנוכי איתן בדעתי כי את חשבון הנפש צריכים לעשות האחרים, הפוליטיקאיים, החילוניים, הקיבוצניקים והשמאל, הם כלם – לא אנחנו.

החילוניים והתקשורת השותקים כאשר השלטון מושחת, כאשר הדמוקרטיה הולכת ונעלמת, כאשר אין מטפלים בצדק האמיתי, כאשר אין מתריעים במושחתות השלטון- העיקר לשמור על האתרוג.כאשר מיישמים תפיסת עולמך שלך גם בדרכים עקלקלות – לא נורא לא נתריע על מושחתות.מדוע לא מטילים רפש ועושים חשבון נפש כאשר ראש ממשלה שזכה ל-40- מנדטים בזכות דעות ימניות ומיישם בלא בושה מרשם שמאל.הרי כלם יודעים שיש כאן חוסר דמוקרטיה, אין חשבון נפש אם זה מסתדר עם דעותיך הפרטיות.

רזי ברקאי  וגבי גזית מראיינים אנשים ומתלהבים עמהם כאשר הדעות המושמעות זהות לשלהם. הם לא צריכים לשאול  שאלות קשות כאשר השמאל מביע מחשבותיהם, להיפך- ללא בושה וללא כחל ושרק הם מביעים הסכמתם לדברי המשיב.הם...עיתונאים אלה צריכים לעשות חשבון נפש על התנהגותם הנלוזה ופגיעה בעיתונאות האמורה להיות ניטרלית.

מדוע נדם קולם של הקיבוצים, כאשר נעשה עוול נוראי משלטון מושחת. מדוע הם שותקים כאשר מפנים ישובים  יהודיים, אני מקוה ששתיקתם של העיתונאים ושל הקיבוצים  תהא גם כשיפנו ישוב ערבי , מסיבות  של שלום, כמובן.

לא שמעתי ציוץ מאלה- שבקום המדינה ולפני כן כבשו אדמות ערבים וזרקום מביתם.על סמך מה עשיתם זאת בחניתה ובנגבה - הפלמ"ח וההגנה? הרי אינכם מאמינים בתורת ישראל ובתנ"ך?

הדגל הכחול לבן אותו אתם מעריצים נבחר בגלל צבעי הטלית , שאינכם יודעים מהו? עשו נא חשבון נפש מה מעשיכם כאן בארצנו כיהודים?אנו כאן רק ואך ורק בגלל תורת ישראל שאינכם מאמינים בה, בגלל ההיסטוריה הארוכה של העם היהודי ששרד בכל הגלויות, היהדות , תורת ישראל היא היא שהחזיקה את עמנו בכל סבלותיהם בגלות, התקבצנו לכאן למולדתנו – לארצנו בגלל האמונה בתורת ישראל. אז עשו נא חשבון נפש מה מעשיכם כאן "כופרים" שאינם רואים תורת ישראל בראש מעייניהם?

מדוע אינכם כועסים , מתהלמים, משתוללים, אל מול 500  " מפגינים אלימים"  אנשי שמאל המשולבים בערבים  בהפגנות נוראיות כנגד החלטת ממשלה לבניית הגדר? קצת דברי ביקורת שלכם על אלה שלא מעניין אותם שלטון דמוקרטי המחליט החלטה השונה מדעתכם. מדוע לא ביקשתם חשבון נפש של החילוניים – שבשמאל על 600 סרבנים? הרי לדתיים היו רק 60 סרבנים.

דעו לכם , חילוניים- שמאלנים, כמי שעסק שנים רבות מאד בחינוך ילדי ישראל, אני גאה , זקוף קומה ומאושר בתוצאות החינוך הדתי הנפלא שהענקנו לילדינו בעשרות השנים האחרונות. נוער מקסים, נושא ערכים, מעורה , איכותי ואיכפתי, בעל אמונה יותר ...יותר מאיתנו ההורים. הצלחה

מדהימה של חינוך. על התנהגותם אנו גאים ,לא... לא   אנו לא צריכים לעשות חשבון נפש. איכפת להם מהמדינה, מהדגל ומהתורה. איכפת להם וכואב מאד שהשלטון מושחת ואכזר, איכפת להם מפינוי יהודים מארצם על ידי יהודים ימניים שחדרו עמוק לשמאל. ימניים "שהעיפו" מי שלא בדעתם. שהעניקו "רכב" לסגני שרים שהיו בדעת שמאל.

בדקו נא אתם – מדוע למעלה מ- 50- אחוז מקורסי הקצינים ומהסיירות האיכותיות מאכלסות ציבור דתי? חשבון נפש הרי אנו רק 20%  מהציבור.

מדוע רוב היורדים – חילוניים? מדוע רוב רובם של האנסים , הרוצחים, הפושעים, מעשני הסמים , יושבי בתי הכלא הם מקרב חבריכם ואחיכם החילוניים? אנא מכם יושר ---עשו חשבון נפש. עמוק. לידיעתכם – רוב האלימות במוסדות החינוך מקורם בנוער החילוני, לא מהחינוך הדתי.שם האלימות קטנה מאד.הכיצד נובע כישלון זה - חשבון נפש.

מדוע רוב המתנדבים בארץ שייכים לסקטור הדתי? מדוע מצוות הנתינה, העזרה לזולת , הסיוע לחבר הנצרך, מצויים בעיקר בנו בדתיים? מדוע חיי קהילה האופייניים כל כך למיסוד עולם יפה ונאה קשור לרוב לציבור הדתי. נא – חשבון נפש.

נשמח לשמוע – מה הצדקות ופעילויות  ההתנדבות עושים אתם אמנון אברמוביץ, גבי גזית, רזי ברקאי ,חיים יבין ויעל פז מלמד? אתם המנסים ללמדנו יושר והגינות. ספרו ... ספרו... על עשייתכם למען הזולת. אנוכי אספר לכם על עשרות ומאות מחברי העושים צדקה מדי בוקר והמקצים  10  אחוז ממשכורתם לעזרה – לצדקה. אנא מכם – חשבון נפש.

הנוער הנפלא שעליו יש לכם טענות, חי בבתים בהם יש תורה ותפילה, תורה עם דרך ארץ, תורה במחשבה ובעשיה הלכה למעשה. זה החינוך אותו הם מקבלים בבתי הספר.אהבת תורה ויראת שמים מביאים לתוצאות הללו.בודאי שהיו מיקרים חריגים שאיננו גאים בהם, אך מעטים הם.

אנו גאים באלפים אלפים שעשו והפגינו איכפתיות לפני הגרוש, בגרוש  עצמו  ועתה אחרי...העזרה בפרוק החממות וסיוע בכל. מסירות אין קץ. על כך אינכם מדווחים .

לרבים אין מקום מגורים מדוע מדוע - אינכם כועסים?

אילו הייתם לומדים תורה גם נשים , בטוחני שהייתם עושים חשבון נפש. בן גוריון לא היה דתי אך הצהיר  מעל כל במה כי אנו כאן בגלל תורת ישראל וההבטחה. לא בכדי יזם חוג לתנ"ך.

אני ממליץ לאנשי הצבא – הקצינים המביעים דעתם כנגד הנוער הדתי, שיתמקדו " רק" בצבאיות, בלחימה אל מול אוייב. הם לא ילמדונו דרך ארץ והשכלה. במיוחד בארץ בו הצבא הוא " רק " משמש כזרוע של השלטון, גם אם הוא מושחת. זאת למדנו מכם מהתנהגותכם.

מעניין, שקציני צה"ל שעסקו בפינוי , אלה שיש בהם אהבת תורה ומסורת יהודית, נשקו את ספרי התורה, עשו משימתם ובכו. אתם לא הזלתם דמעה, לחלקכם היתה נופך של שמחה.

אנו נמשיך לחנך ילדינו לאהבת תורה גם אם ירצו לפגוע בישיבות ההסדר, נעצים בהם אהבת הארץ שמקורה בהיסטוריה של העם היהודי לדורותיו, נטמיע בהם אהבת אדם- כל אדם,

כן נעשה גם אנו כל הזמן חשבון נפש , חשבון הנפש שלנו יהא  כדי ללמוד כיצד להשתפר עוד ועוד , שהרי כתוב במסכת חגיגה " אין בית מדרש ללא חידוש" נמשיך להתעצם להתקדם , להוסיף ולהשתלם, עם חשיבה עמוקה וחשבון נפש כדי לכבוש עוד ועוד יעדים ערכיים.

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב