דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדר בליל הסדר 

מאת    [ 23/03/2010 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 2786 פעמים ]

סדר בליל הסדר

 

כדאי שבליל הסדר יהיה סדר – ורצוי גם שקט יחסי – גם מכוון הדור הצעיר ואפילו מפינת הדור הצעיר מאד. כדי שזה יהיה ספונטאני, כדאי לארגן את הכול היטב מראש.

אם יש כבר בנים ובנות גדולים, עם רצון, רישיון וניסיון בנהיגה,  גייסו אותם להסיע את הסבתא או את הדודה שכבר לא נוהגת. אם  נשמעת מחאה קלה מכיוונם, תזכירו להם שגם הסבתא הסיעה אותם לא מעט לחוגים ולהצגות. כעת תורם להחזיר לה כגמולה!

אם יש ילדים קטנים יותר, אבל שכבר יודעים לקרוא, רצוי להכין הגדות לילדים. אלה הגדות כתובות בסגנון הס.מ.ס: בקיצור ולעניין.לילדים קטנים יותר, יש בהגדות האלה גם  שפע תמונות. אפשר ומומלץ לתת גם להם לקרוא מדי פעם, כדי שירגישו גם הם "חשובים וגדולים". הם אוהבים לצבוע - אם אתם חרדים לחילוניותכם, הכינו לכל ילד גם סט של צבעי פסטל: שיצבעו את התמונות שבצבעי שחור-לבן, אבל שישתדלו לא לגלוש לכוון המפה- מפה ומשם.

ילדים קטנים יותר, שלא יודעים עדיין לקרוא, יודעים על-פי-רוב לשיר. הרי  בגנים מתרגלים אתם את שירי הפסח כבר מחג פורים! עודדו אותם לשיר את שירי הפסח. הם יכולים לשיר יחד, בדואט (צמד), בטריו (שלישיה), בקוורטט(רביעייה) או במקהלה – תלוי במספר הילדים. יש לכם ילד עם הפוטנציאל של הראל סקעת? תנו לו לשיר סולו, גם אם זה לא יבטיח שגם הוא ייצג את ישראל באירוויזיון...גם אל תחששו אם זה ייצא קצת אירו-ביזיון – בסופו של דבר, הכול נשאר במשפחה, גם אם היא מורחבת.

אם יש ילדים עוד יותר קטנים, תכינו לידם ניירות מלבניים צבעוניים. בזמן קריאת ההגדה, שבו לידם וקפלו יחד אתם נייר אחד לצורת כובע – כגיבוי לכיפה שעל ראשם – וניר אחר לצורת סירה – לזכר התיבה של משה רבנו. לא זוכרים את קיפולי הניר האלה מילדותכם? כנסו לאתר לאוריגאמי והיעזרו בו. את תפקיד ההדרכה בקיפולי הניר אפשר בהחלט להעביר לבן או לבת בוגרים. לא רוצים? אז שהם ידיחו את הכלים – אתם תשבו לקפל נייר!

ומעניין לעניין – ולא באותו עניין.

עוד לפני ליל הסדר, במסגרת הניקיון לפסח, שלבו את הילדים בניקיונות. תנו לכל אחד שיעבור על מדפי הצעצועים על פי סיסמת החנויות:" מנקים את המדפים". כל צעצוע, משחק או ספר שכבר לא מעניין את הילד , יועבר לשקית גדולה. כנ"ל לגבי בגדים שנותרו קטנים ואין כבר למי להעביר אותם במשפחה. רוצים לתת להם סיבה? הסבירו להם שצריך ליצור מקום לצעצועים החדשים שיקבלו מההורים,הסבים,הדודים – לרגל חג הפסח.

בתום הפינוי לשם מילוי מחדש, קחו את השקיות המלאות בכל טוב, יחד עם הילד, לסניף הקרוב של ויצ"ו או של נעמת. אף פעם לא מוקדם מדי לחנך ילד לנקות ולתרום את החפצים שפעם היו אהובים, אבל הפכו לקטנים מדי או לא מעניינים.

רוצים באמת לעשות טוב לילד זר? הציעו לילד שיכתוב פתקים עם איחולי "חג שמח" ויכניס אותם למשחקים, לספרים ולבגדים הנתרמים.

חג שמח ושהכול יעבור בסדר!

קורה שורץ

www.saba-sabta.co.il

קורה שורץ
www.saba-sabta.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב