דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות הילד 

מאת    [ 23/03/2010 ]

מילים במאמר: 312   [ נצפה 5478 פעמים ]

 

התפתחות הכישורים המוטוריים והתנועתיים מהווים את הבסיס להתפתחות כל שאר התחומים בגיל הרך. פעילות תנועתית המאורגנת בסביבות עשירות בגירויים מגוונים היא אחת מהגורמים החשובים בתהליך התפתחותי זה. הלמידה מתקיימת כשאנו באים במגע עם העולם. החשיבה והלמידה אינן מתרחשות במוח בלבד, לגוף חלק פעיל בכל התהליכים האינטלקטואלים מרגעי החיים הראשונים ועד לזקנה. הלמידה בראשיתה היא סנסו-מוטורית ומתפתחת לביטויים מורכבים של חשיבה בהמשך. עיבוד האינפורמציה התחושתית במוח והתגובה המוטורית הוא היסוד ללמידה.
חושי הגוף מזינים את המוח במידע סביבתי שבאמצעותו הוא יוצר הבנה על העולם. התנועות ככל שהן מורכבות יותר, מארגנות את הידע ומסייעות לתפקוד הכרתי טוב יותר (Hannaford 1995).   מחקרים עדכניים גילו, כי לעובר כישורים קוגניטיביים ראשוניים הבאים לביטוי למשל, ביכולת לזכור את קולה של האם. ההתפתחות המוטורית מתייחסת לתהליך המתרחש לכל אורך החיים, בתהליך זה חלים שינויים המתרחשים כתוצאה מבשילות מערכות, מגדילה פיזית ומניסיון. מכאן שלגורמי תורשה וסביבה יש השפעה על תהליך ההתפתחות התנועתית של  האדם. ההתפתחות המוטורית מדורגת וקיים בה רצף של שלבים הנקראים אבני דרך התפתחותיות. אבני הדרך הם הכישורים הבסיסיים הנבנים ברצף ובשילוב ביניהם על מנת להביא את האדם לתפקוד מלא.
ההתפתחות אינה תהליך קווי, אלא מתרחשת בשלבים חופפים. כל שלב חדש מכיל מרכיבים של השלבים הקודמים לו. רצף ההתפתחות הוא די אחיד אצל כל הילדים, אך קצב ההתפתחות יכול להיות שונה מילד לילד.
  באמצעות הפעילות התנועתית המאורגנת והמתווכת הילדים: • חוקרים ומגלים את הסביבה המזומנת להם בקצב אישי. • משכללים את תנועתם מתוך התנסות בסביבה מוכרת ומשתנה • רוכשים בטחון בסביבה המוכרת והקבועה, ומתוך כך לומדים להתמודד עם מצבים חדשים ובלתי מוכרים. • לומדים להתנהג באופן עצמאי, לבחור מתוך אופציות וליזום פעילויות. • לומדים להכיר את עצמם, את היכולות הגופניות בהתייחס לסביבה הקבועה והמשתנה ומכאן רוכשים בטחון לפעול מתוך חופש בחירה במסגרת נתונה. • לומדים להשתחרר מתלות במבוגר, ועם זאת לבקש עזרה במידת הצורך. • רוכשים שפה ומושגים מתוך האינטראקציה עם הסביבה הפיזית והאנושית. • לומדים להשתלב בקבוצת ילדים בני גילם תוך יצירת מערכת קשרים הדדית.

אלינור למפל www.elinorlampel.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב