דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב עמדת קבלה 

מאת    [ 22/03/2010 ]

מילים במאמר: 782   [ נצפה 4865 פעמים ]


אימרה ידועה גורסת כי "אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני". המשפט הזה נכון לא רק לאנשים שנפגוש, אלא גם לאותן שניות ראשונות במשרדים ובבתי עסק. אם גם העסק שלכם, כמו מרבית העסקים והארגונים,  מקבל למשרד לקוחות, ספקים ושאר אנשים הקשורים לפעילות השוטפת, ראוי שתתנו את הדעת לעמדת הקבלה.  
ממש כשם שאנו מעצבים את דעתנו על אדם חדש שנפגוש, באופן לא מודע, ובתוך מספר שניות, כך יעשה גם מי שיגיע למשרד שלכם. עמדת הקבלה היא השער של הארגון שלכם לעולם החיצון, והיא זו שתיצור את הרושם הראשוני. המפגש עם עמדת הקבלה מתחיל לעצב את דעתו של הלקוח או הספק עליכם, ואפילו יסייע לקבוע את הטון של הפגישה שאחרי.
עיצוב עמדת קבלה הוא תהליך הדורש מחשבה ותכנון, לפחות כמו רכישה של שולחנות מנהלים, כסאות למשרד או שולחן לחדר ישיבות. כדי לשלוט ברושם הראשוני של הלקוחות והספקים שלכם, כדאי שתתכננו היטב איזו תדמית אתם רוצים לשדר, מה יהיה התקציב וכיצד ישתלבו עיצוב עמדת הקבלה והאזור הסמוך אליה בעיצוב המשרד כולו.
עיצוב עמדת קבלה המתבצע כהלכה, עשוי להשפיע לא רק על הרושם הראשוני, הוא אף עשוי להשפיע ממש על הפעילות העסקית שלכם – הרושם שישאיר העיצוב עשוי לעזור לכם לזכות בעסקאות, הוא יכול לעזור לכם במשא ומתן מול שותפים עסקיים, וכמובן בתדמית שלכם מול משקיעים, עיתונאים וכל גורם אחר שעשוי להשפיע על המהלך העסקי שלכם.

הגודל לא קובע, הסגנון כן

בארגונים רבים דלפקי קבלה אינם זוכים לכבוד הראוי להם. הם מבולגנים, אינם זוכים לכבוד עיצובי ואינם משדרים את התדמית הרצויה של העסק או הארגון. דלפק קבלה צריך להיות מעוצב כפי שהיינו רוצים שיתפסו את החברה שלנו. הדלפק יכול להיות מורכב משולחן קטן או גדול, מעוצב בכבדות או מינימליסטי, חשוב רק להבין שללא תלות בגודל או במורכבות העיצוב –העיצוב צריך להיות מכובד, ולהתאים לתדמית הארגונית שלכם.
בחנו אילו מסרים הייתם רוצים להעביר למי שפוסע אל תוך המשרד. האם אתם רוצים לשדר מסרים של הצלחה ויוקרה? ואולי של יצירתיות וחדשנות? ואולי דווקא של חברה המתאימה לכל סוגי הלקוחות – מקטנים ועד גדולים? הצעד הראשון בעיצוב דלפק קבלה הוא להחליט על התדמית הרצויה. לאחר שהחלטתם על התדמית, התאימו לה את החומר שממנו עשוי שולחן הקבלה, הצבעים והסגנון.

דגשים לעיצוב דלפק קבלה:
•    החומרים מהם עשוי הדלפק.
•    צבעי דלפק הקבלה.
•    סגנון העיצוב של דלפק הקבלה.
חומר: שולחן משרדי איכותי בעמדת הקבלה ישדר ללקוחות שכדאי לעשות איתכם עסקים. בעמדות קבלה רבות נמצא שולחן עבודה עשוי מעץ מושקע, אולם יש גם פתרונות פלסטיק, זכוכית וחומרים נוספים שאפילו לא עלו על דעתכם. דלפק קבלה מעץ ישדר לעולם מסר של הצלחה ואמינות. דלפק קבלה מתכתי מסוגנן ישדר לעולם מסר של חדשנות וקידמה, שולחן זכוכית ישדר מודרניות. וכמובן שכל שילוב שלהם נושא עימו מסר שיכול להתאים בדיוק לתדמית שלכם.
צבע: רצוי לבחור דלפק קבלה בצבעים כהים. עץ אלון, לדוגמה, עשוי להתאים. צבע כהה ישדר עוצמה ואמינות. גם אם אתם משתמשים בשולחן בהיר, כדאי שתוסיפו נגיעות צבע עז יותר. כמובן שהצבעים צריכים להתאים לצבעי המשרד כולו.
סגנון: סגנונו של דלפק הקבלה קשור במישרין לאופי העסק ולתדמיתו. אם אתם בעליה של חברת פרסום, לא כדאי שתשתמשו בעיצוב משעמם וחיוור, אלא בעיצוב שמשדר יצירתיות וחדשנות. אם אתם מייצרים מוצרים בעבור מאות ואלפי של לקוחות, כדאי שהסגנון יהיה סולידי ורציני. הדלפק יכול להיות משולש או עגול – תלוי בניצול המקום, ובמיקום של העמדה מול דלת הכניסה. החשוב ביותר הוא שתתאימו שולחן למידות ולצרכים שלכם. במבחר העצום של שולחנות הקבלה תמצאו גם פתרונות יצירתיים להסתרת הרגליים, מסתור למכשיר, דלפקים שמתאימים עצמם לנכים ועוד.
דלפק הקבלה – משתלב בנוף המשרד כולו
חשוב שעיצוב דלפק קבלה יתבצע בהתאם לתדמית העיצובית של המשרד כולו. בחירת החומרים, הצבעים והסגנון צריכה להיות תואמת את החומרים, הצבעים והסגנון של המשרדים. זכרו גם שלא רק הרושם על הלקוחות חשוב. ריהוט משרדי משפיע גם על העובדים במשרד, על המסרים שהם קולטים מהסביבה העיצובית, והצורה שבה הם תופסים את העסק (עמדת הקבלה היא אחד המקומות המרכזיים ביותר במשרד, וזוכה ל"תעבורה" גדולה מאוד). אל תשכחו גם את אזור הקבלה כולו היושב בסמוך לעמדת הקבלה – העיצוב והצבעים צריכים להתאים, וחשוב שלאורח יהיה נוח, נעים ואפילו מעניין (דאגו שאת הדקות עד לפגישה הוא יעביר עם חומר קריאה ראוי, שמשקף את המומחיות שלכם). חשוב גם שדלפק הקבלה, ואזור ההמתנה כולו, יזכו לתחזוקה קפדנית מדי יום. הדלפק לא רק שצריך להיות מעוצב לעילא ולעילא אלא גם צריך להיות נקי ומסודר. העיצוב המסוגנן ביותר יכול לרדת לטמיון בשל בלאגן רשלני של אזור הקבלה.

עיצוב דלפק קבלה צריך להיות אסתטי ונעים לעין, אך גם פונקציונלי מאוד. עצבו את אזור ההמתנה ודלפק הקבלה, שהם אזורי הכניסה אל הארגון שלכם, בצורה שתתאים לתדמית של הארגון שלכם, ובצורה שתותיר רושם רצוי בקרב הלקוחות. זכרו ששירות נמדד לא רק בחיוכה של פקידת הקבלה, אלא גם בעיצוב של אזור הקבלה ובנוחות של ההמתנה. ההשפעה עשויה להיות לא רק על התחושה של הלקוחות, אלא גם על התוצאות העסקיות של הארגון שלכם.

 

פיטרו הינה החברה המובילה לייבוא וייצור ריהוט משרדי ומוסדי, ומאפשרת לך להלביש כל חלל באופן אישי. לפיטרו מגוון רב של ריהוט משרדי ביניהם כסאות מנהלים וכסאות משרדיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב