דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה צריך יוגה צחוק לילדים 

מאת    [ 22/03/2010 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2497 פעמים ]

למה צריכים יוגה צחוק לילדים?

 

 שאלה זו נשאלת רבות, לכאורה אם ילדים צוחקים 300-400 פעם ביום בשביל מה הם צריכים סדנאות מיוחדות לצחוק, למה צריך להפיל עליהם את הצרות של המבוגרים?

לא ברור לי מהיכן נלקחו המספרים הללו אודות הצחוק של הילדים, נראה לי שהם מוגזמים במיוחד אם נסתכל על הדרך בה גדלים הילדים בחברה שלנו כיום. הצחוק הינו  תוצר של פעילות חברתית והוא נוצר תוך כדי מפגש ספונטני של ילדים. אבל מפגשים אל קורים פחות ופחות. ילדינו מבלים שעות בפעילות יחידנית מול טלויזיה ומחשב, ממצאי סקר העלו כי 43 אחוזים מההורים לילדים בגילאי 0-16 אומרים שילדיהם צופים בטלוויזיה או משחקים משחקי מחשב בין 8-3 שעות ביום. שעות אלו לא רק שהילד אינו צוחק בהם אלא בהרבה מקרים הוא מקבל בהן בדיוק את ההשפעה ההפוכה והוא ניזון בהן ממסרים של: לחץ, אלימות, מתח, תחרותיות. בצפיה בטלויזה ובמישחקי המחשב הילד מנוון את גופו את החלק היצירתי שבו ואת שימחת החיים.

אם  בעבר היינו מדינת חוץ. לא היו מזגנים, טלוויזיה רב ערוצית או מחשב, ולכן נהגנו כילדים לבלות את מרבית הזמן מחוץ לבית ולחפש מפגשים חברתיים פוריים. מרכז הפעילות היה בחוץ בשכונה,משחקי השכונה היו דרך מצוינת להעברת הזמן, והתגבשו עשרות משחקים הבנויים על חוקים קבועים וברורים, עם המון יופי , תמימות וצחוק.

גם המצב הביטחוני בשנים האחרונות הוא כזה שגורם להורים לרצות שילדיהם יישארו ספונים בביתם. שם הם מחפשים להם תעסוקה מתאימה - בעיקר טלוויזיה ומחשב, כמו גם משחקים שבהם יוכלו לשחק לבדם בחדר או יחד עם ההורים.

עקב חשיפה מוגברת לתכנים של מבוגרים הילדים היום מתבגרים יותר מוקדם ומאבדים שנות ילדות יקרות החיוניות כל כך להתפתחות מבוגר בריא שמח ויצירתי. בנוסף על כך מערכת החינוך מאלצת ילדים לשבת שעות ארוכות בכיתות גדולות ורואה כל סימן של שימחת חיים כאיום על הסדר והמשמעת בכיתה. הילדים מתוגמלים על רצינות והצטינות בלימודים בסביבה בה התחרותיות הולכת וגדלה. והילד הפנימי, השמח והיצירתי שלהם הולך ונדחק הצידה לטובת העולם הרציני של הגדולים.

מסיבות אלו ועוד ישנו צורך אמיתי לתת לילדים מסגרת בה יוכל הילד הפנימי שלהם לבוא לידי ביטוי ולפרוח. מסגרת בה יוכל הילד להוציא את השמחה הפנימית והרוח הילדותית שלו בצורה בטוחה ועם גבולות ברורים בידיעה שאף אחד לא יעיר לא על כך שהוא צוחק או משטתה, בה הוא יוכל לתת דרור ליכולות היצירה, התנועה והמשחק שלו.

ביומנו כותב דר' מדאן קטריה:

Laughter yoga with children is extremely beneficial. They laugh easily and use their body actions to change their state of mind - their playfulness helps express their emotions and develops better learning and cognitive skills. It also provides the exercise missing from so many childhoods today.

Laughing with kids is one of the most rewarding activities for laughter professionals - we learn and benefit from their exuberance and playfulness.

Develop your childlike playfulness - go laugh with kids!

לסרטון דוגמא לפעילות

 

נועם לשם - זרעים של שמחה
מורה ליוגה צחוק ומנחה סדאות צחוק לקהלים מגוונים
יועץ זוג ומנחה קורסים בזווגיות
http://www.seedsofjoy.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב