דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפלת מים- הפתרון הקטן לבעיה הגדולה 

מאת    [ 21/03/2010 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 5865 פעמים ]

בקיץ 2009 החליטה ממשלת ישראל על מס בצורת. מס זה נועד לגבות מאזרחים יותר כסף על שימוש במים מתוך כוונה לגרום להם לצרוך פחות מים. המס בא בעקבות חורף שחון מגשמים שעברה ישראל ב2009 וחשש כבד שישראל תימצא במצוקת מים חריפה כבר בשנים הקרובות. אך האמת היא, כפי שכולם יודעים, שהפתרון לבעיה נמצאת מתחת לאף שלנו, לפתרון הזה קוראים התפלת מים.

ואכן ממשלת ישראל קיבלה בעבר לא פעם החלטה על התפלת מים והקמת מתקני התפלת מים. בין היתר קיבלה הממשלה החלטה ב2008, שישראל תגדיל את היקף התפלת המים מ505 מלמק"ש ל750 מלמק"ש (מיליון מ"ק בשנה) עד 2020. הממשלה הציבה לעצמה יעדים להביא לאספקת מים בצורה סדירה, לשפר את איכות המים ולהביא למילוי מחסור המים באמצעות התפלת מים.

מה זה התפלת מים?

התפלת מים היא למעשה שיטה בה מפרידים בין המים לחומרים שמומסים בתוכם. הרעיון הוא להפריד בין המים למלחים שבתוכם. בדרך כלל מדובר על מים מליחים בהם יש ריכוז מליחים של עד עשר אלף מ"ג מלח לליטר ומי ים בהם יש הריכוז מגיע עד 40 אלף מ"ג לליטר. באמצעות התפלה הופכים מים שלא היו ניתנים לשתייה קודם לכן למי שתייה שיכולים להגיע לכל בית בישראל 

שיטות התפלת מים

ישנן שתי שיטות של התפלת מים, השיטה הוותיקה היא אידוי מים, מאדים מאגרים של מים כאשר המלח נשאר בסופו של דבר במאגר של המים שאינו מתאדה. מים אלו חוזרים אל מקורם הטבעי (הים) בעוד טיפות המים שנוצרים מהאדים נאספות ואחרי תהליך עיבוי הן הופכות למי שתייה.

השיטה השנייה היא באמצעות ממברנות, אז דוחסים את המים המלוחים באמצעות ממברנות, שמאפשרות מעבר רק של המים ומונעות מהמלח לעבור. המים שעוברים הופכים למי שתייה בעוד המים שנשארים בתמיסות חוזרים אל מקורם הטבעי.

הביקורת הקשה על ממשלות ישראל בכל התנהלותהן למשבר בשוק המים נובעים ממספר סיבות, ראשית, מזג האוויר בישראל מוכר כמזג אוויר יבש ושחון שכמעט 9 חודשים מתוכו הוא למעשה קיץ. מכאן שהעובדה שלא יורד גשם ויש משבר מים, היא עובדה ידועה ולא דבר שהתפתח רק בשנים האחרונות.

שנית, ישראל היא מדינת חוף שיש באפשרות למצוא מים להתפלה ללא ששום בעיה. עובדה זו מעלה את השאלה מדוע עד היום זה לא בוצע. שלוש, ישראל מוכרת בעולם כמקור לידע טכנולוגי עצום בכל הקשור להתפלת מים. ידע זה נמכר לכל העולם ובייחוד למדינות שסובלות מבצורות קשות. עולה השאלה מדוע ישראל לא נהנית מהידע הזה.

חשוב להבהיר, היתרונות של התפלת מים אינן נובעות רק במאבק לחסכון במים (הערכה היא שאם תתחיל התפלת מים אזי שעד 213 יהוו המים המותפלים 44% מכמות המים בישראל). יתרונות נוספים הם, איכות מים טובה יותר שכן מדובר במים שעוברים הפקה ועיבוד חדשים. יתרון נוסף, הוא יתרון כלכלי, אומנם מים מותפלים יקרים יותר ממים שמופקים בצורה רגילה, אך הערכה היא שמחיר ההתפלה עומד על 3 ש"ח למ"ק מים לעומת זאת מחיר הנזק שנגרם לכל מ"ק מים שחסר הוא 8 ש"ח.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב