דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מועדוני לקוחות- להפוך את הלקוחות לחברים 

מאת    [ 21/03/2010 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 4939 פעמים ]

נדמה שאין נושא שצחקו עליו בשנים האחרונות יותר מאשר מועדוני לקוחות. הבדיחה הפכה כל כך שחוקה שעוד לפני שמתחילים לספר עליה כבר אפשר לנחש מה יהיו המוטיבים שלה. על מי יצחקו, על מה ולמה.

יותר מהבדיחה מספרת עלינו הצרכנים, היא מדגישה את החשיבות של מועדוני לקוחות, הרי איך אומר בסאטירה, אם לא צוחקים עליך סימן שאתה לא חשוב. ובכן, הדבר דומה גם במקרה של מועדוני לקוחות.

ההתפתחות של מועדוני לקוחות בישראל נוצרה בעיקר בשנות התשעים עקב הופעת הרשתות הגדולות. אותן רשתות ביקשו לאגד לעצמן קהל לקוחות נאמן שלא יברח אל המתחרים. באמצעות מועדון לקוחות יוצרת הרשת קשר עם הלקוח ולמעשה גורמת לו להרגיש חלק ממנה. הדבר היה למעשה מודל ממקומות אחרים, דוגמא עיתונים שיצרו מועדון לקוחות ייחודי למנויים שלהם, חברות אשראי שמקיימות מודל של מועדון לקוחות למחזיקי הכרטיס שלהן, חברות תעופה שמעניקות צ'ופרים למי שמגיע לכמות מיילים מסוימת אצלן ואפילו חנות קטנות וייחודיות שיוצרות זיקה בין הלקוחות לחנות ובין הלקוחות לעצמם באמצעות פעילויות משותפות שקשורות לתחום בו החנות מתעסקת.

למה מועדון לקוחות טוב לצרכן וטוב לחברה?

מועדון לקוחות הוא למעשה מועדון נאמנות, באמצעותו יוצרת החברה זיקה ונאמנות של הלקוח כלפיה. יש הגורסים שזיקה כזו היא אקט שיווקי שוות ערך לפרסום שעולה כסף רב יותר. באמצעות מועדון לקוחות שמעניק הטבות ללקוחות החברה, יכולה החברה לשמר את הלקוחות שלה בלי לחשוש שהם יעברו לחברה אחרת.

מועדון לקוחות גם מאפשר לחברה לבנות בסיס לקוחות על פיו הם ילמדו את הרגלי הצריכה של הקהל. ככל שהמועדון יהיה גדול יותר כך בסיס זה יהווה מדגם טוב יותר. ישנן חברות שלא רק בונות מדגם שכזה אלא גם משתפות את קהל הלקוחות שלהן בקבלת החלטות שמשפיעות על אופי העסק. דרך נוספת לחזק את הזיקה בין הלקוח לחברה.

הצרכן לעומת זאת נהנה מהטבות שמוזילות באופן משמעותי את ההוצאות שלו. בנוסף להטבות שמאפשרות לו לקבל מוצרים שהוא לא יזכה לקבל במקומות אחרים, במחיר או במועד האספקה שהוא יקבל באמצעות מועדון לקוחות.

מועדון לקוחות כתחליף לפרסומת

כפי שצוין קודם לכן, מועדון לקוחות הוא שווה ערך לפרסום חוצות או פרסום בטלוויזיה במחיר זול יותר. חלק גדול מהפרסום נובע משמועות והמלצות של לקוחות מרוצים. כאשר לקוח יספר לחברו על מועדון לקוחות בו הוא נמצא, רוב הסיכויים שאותו חבר יבקש להצטרף למועדון זה. החברה הרוויחה חבר נוסף במינימום עלות. בכך היא מרוויחה לקוח נוסף וגורמת לחברה אחרת להפסיד לקוח. ככל שהמועדון מצ'פר יותר את הלקוחות שלו כך יש שמו יהיה טוב יותר ויותר אנשים ירצו להצטרף אליו. עבור הצרכן ככל שיש יותר מועדוני לקוחות, כך התחרות עליו גדולה יותר והוא מרוויח מזה.

איך בונים מועדון לקוחות?

מהבדיחות כבר הבנו כיצד מגייסים אנשים למועדוני לקוחות. מועדונים כאלו קיימים היום ברשתות הגדולות, דרך כרטיסי אשראי, חברות סלולר ועוד. הגיוס נעשה בעת רכישת מוצר על ידי הלקוח. אז מציעים לו להצטרף למועדון הלקוחות, מציגים בפניו את ההנחות שהוא יקבל, ומעניקים לו כרטיס שמבדיל בינו לבין לקוחות אחרים, כרטיס מועדון. מדי פעם, לרוב כל 3 חודשים שולחים לו חוברת עם מוצרים והטבות, ולא שוכחים לשלוח לו ביום ההולדת הטבה. ככל שהעסק שומר על קשר אישי יותר עם הלקוח, כך הלקוח ירגיש יותר קרוב אליו.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב