דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יונדאי- סיפור של כוכב עולה 

מאת    [ 21/03/2010 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 3520 פעמים ]

תחילת הדרך של יונדאי מוטור

חטיבת הרכב נוסדה בשנת 1967 בעיר אולסן, לטובת שיתוף פעולה עם חברת פורד. המכונית הראשונה- פורד קורטינה יצאה ממפעלי החברה בשנת 1968 ומאז החברה לא הפסיקה להפתיע בהישגיה המרשימים.

החל משנות השבעים החלה יונדאי מוטור לתכנן דגם עצמאי. לטובת התכנון נערך שיתוף פעולה עם מהנדסים ומתכננים בריטים. בשנת 1975 יצאה לאוויר העולם היונדאי פוני. דגם עצמאי ראשון, בעל מנוע של חברת מיצובישי היפנית.

יונדאי עושה חיל בארצות הברית

השיא הבא נשבר ב-1985 כאשר החברה יצאה עם הדגם 'אקסל', אשר הוצע למכירה בארצות הברית במחיר הנמוך של כ-5000 דולרים. המכונית הפכה להצלחה מסחררת בשל המחיר הנמוך וגרפה שיא מכירות של 126 אלף יחידות מדגם זה בלבד.

בשנת 1988 יצאה יונדאי לראשונה עם דגם שכוון במיוחד לשוק האמריקאי, במטרה להגדיל את נפח המכירות ואת דריסת הרגל באחד השווקים הגדולים בעולם- היונדאי סונאטה, שיוצר בחלקו בקנדה. החברה המשיכה לגדול ולהתפתח ופתחה אולמות ייצור רבים ברחבי העולם. מפעל ההרכבה המקורי שבעיר אולסן הורחב גם הוא והפך למפעל ההרכבה הגדול ביותר בעולם כולו.

השנים עוברות והחברה ממשיכה להתרחב

המשבר הכלכלי באסיה, הביא עמו הזדמנויות חדשות ליונדאי מוטור ובשנת 1997 רכשה החברה את חברת קיה מוטורס. בכך הגדילה את נפח השוק שלה ואת מגוון הדגמים המיוצרים על ידי החברה, יחד עם עלייה בהיקף ההכנסות כמובן.

בערך באותו זמן, לקראת סוף שנות התשעים, הוחלט בחברת יונדאי על הובלת תהליכים שיחזקו את המותג וישפרו את השירות. היצרנית הקוריאנית יצאה במבצע שטרם נראה כמותו והעניקה לדגמיה אחריות של עשר שנים בארצות הברית. המהלך שירת את מטרתו נאמנה ובשנת 2004 הגיעה החברה למקום השני בסקרי איכות.

שנות האלפיים: עולים שלב נוסף

בשנת 2008 בוצעה הכניסה הראשונה לשוק של רכבי היוקרה והחברה הציגה את דגם ג'ניסיס, שאמור היה להתחרות במכוניות כמו הלקסוס של טויוטה, ב.מ.וו, דגמי היוקרה של מרצדס וכדומה. כיום, הדגם הזה משווק רק לשוק האמריקאי. בתחילת שנות האלפיים יצא לאוויר העולם גם דגם הסנטה פה, רכב השטח הפופלארי ואחריו הגיע הטוסון, שמשלב בין רכב עירוני לרכב טיולים.

החזון של תחילת הדרך התגשם

כאשר הוקמה חברת יונדאי מוטור, הכריזו המקימים שלה כי החזון הוא להיות אחת מ-5 יצרניות הרכב הגדולות בעולם. הדבר נראה היה מתיימר שלא לומר לא ריאלי. אז זו הייתה רק עוד חברה קטנה, כששחקנים רציניים הרבה יותר כמו טויוטה או ניסאן כבר שלטו בתחום.

יונדאי הייתה באותם זמנים אחת מיני חברות רכב רבות שהחלו את דרכן באותן שנים (כמו סובארו למשל). כיום, כאשר זוהי החברה הרביעית בגודלה בעולם, איש לא יכול לטעון שההצהרה הייתה יומרנית, תלושה מהמציאות או לא ריאלית.

יונדאי בישראל

גם בישראל חברת יונדאי היא אחת מחברות הרכב הפופולאריות ביותר והדגמים שלה מציפים את הכבישים. אין מקום בארץ ללא מוסך יונדאי מורשה ולאן שלא תסתכלו תוכלו לראות את סמל ה-H הכסוף מתנוסס בגאון בכבישי ישראל. אין ספק- יונדאי היא סיפור הצלחה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב