דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי בפעם האחרונה ניהלת את הלקוחות שלך? 

מאת    [ 21/03/2010 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 4105 פעמים ]

בכל תחום יש עלות שניתן לכמת אותה בכסף ובמשאבים אחרים ונוספים לגיוס לקוח חדש.
אבל יש אקסיומה אחת שנכונה לכל התחומים- להביא לקוח חדש תמיד, אבל תמיד, עולה יותר מלשמור על לקוח קיים.
אקסיומה נוספת היא שתמיד יותר קל למכור שוב ללקוח מרוצה שלך שכבר קנה ממך משהו בעבר, מאשר לשכנע מישהו שלא מכיר אותך את המוצר או השירות שלך.
אז למה רובינו ממשיכים "לרדוף אחרי הרוח" במירדף בלתי פוסק אחרי הלקוחות החדשים, ומזניחים את השיווק כלפי הלקוחות הקיימים שלנו, אלו שכבר דיברנו איתם בעבר, או יותר טוב- מכרנו להם משהו בעבר?
לא תאמינו אבל התשובה שבדרך כלל אני מקבלת לשאלה מדוע לא מתבצע ניהול מסודר של הלקוחות היא "זה גוזל יותר מדי זמן"...." צריך להביא אדם ספציפי שיעסוק בזה..." , "צריך תוכנה מיוחדת שאין לנו" ועוד ועוד....
נכון שתוכנת CRM טובה היא כלי מעולה לניהול לקוחות, אבל אפשר להתחיל בקטן.

קודם כל- לנהל בסיס לקוחות שמורכב מ:
1. כל מי שקנה אצלנו משהו בעבר
2. כל מי שפנה אלינו היינו איתו בקשר כלשהו אך לא קנה

בשני המקרים אנחנו רוצים לרשום את כל הפרטים- שם, טלפון, כתובת, מייל ואם יש עוד פרטים- מה טוב.

נניח שבהעדר תוכנה, אנחנו מנהלים את זה בקובץ אקסל. אז העמודה האחרונה תהיה: "מתי להתקשר שוב?" או ""מועד הבא ליצירת קשר"

אנחנו רוצים להישאר בקשר עם כל מי ש"נגע" בעסק שלנו. זה אומר פעם בכמה חודשים להרים טלפון ולשאול מה נשמע. לעדכן במבצע או בהצעה מיוחדת, לשלוח ברכת יום הולדת, מתנה קטנה לחג וכדומה.

אם נשמור על קשר חם, בהתאם לצורך של הלקוח (לא להציק!) יש סיכוי גדול שגם נבצע מכירה נוספת או חוזרת בתוך בסיס הלקוחות הקיים שלנו- דבר שבתורו יחזק שוב את הקשר שלנו עם הלקוח.

לבעלי עסקים קצת יותר גדולים, עם מספר עובדים, אני ממליצה מאוד לעשות שימוש בתוכנה מתאימה.
מי שעובד עם חשבשבת ימצא מודול טוב מאוד של CRM בחשבשבת חלונות של היום. צריך לרכוש את זה בנפרד, זה לא מגיע כלול בתוכנה הבסיסית.
מי שעובד עם תוכנת הנה"ח קטנה יותר (ריווחית ודומיה) יכול לשדרג ל- זום פריוריטי- שהיא התוכנה המומלצת ביותר לעסקים קטנים לדעתי מבחינת עלות-תועלת- היום היא מוצעת במחיר חודשי אטרקטיבי לעסקים קטנים (כ-100 ש"ח לחודש) ויש לה לדעתי את מערכת ניהול לקוחות הכי טובה שיש בשוק כיום עבור עסקים קטנים ובכלל.

טליה בוגרת תואר ראשון ושני במינהל עסקים ומאחוריה תפקידים בכירים בתחום ניהול השיווק המכירות והסחר בחברות מהמובילות בתחומן, בשוק מוצרי הצריכה, בתחומי קוסמטיקה, טואלטיקה ומזון. לאחר שנים רבות במגזר העסקי בארגונים גדולים, החליטה טליה לשנות כיוון ולפנות למגזר החברות הבינוניות והקטנות, מתוך הכרה בצורך ההולך וגדל לידע וכלים מקצועיים בפלח שוק זה, ומאז היא עוסקת בליווי, הקניית ידע וייעוץ בתחומי השיווק והמכירות לעסקים וחברות מתחומים רבים ומגוונים כגון: אינטרנט, קמעונאות, אופנה, תעשייה, ספורט, מחול, הי-טק, ועוד.
 http://www.yourbiz.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב