למה אורז מלא בריא יותר (הסבר- לא רק- לילדים)
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

למה אורז מלא בריא יותר (הסבר- לא רק- לילדים) 

מאת    [ 27/01/2007 ]
מילים במאמר: 428   [ נצפה 16567 פעמים ]

 
 
למה בריא יותר לאכול אורז מלא (חום) וקמח מלא?
גרעין האורז (אני כותבת על אורז, אבל זה אותו הדבר עבור אורז, חיטה וכו') מכיל:
? במרכזו את הפחמימות- אלו מספקות אנרגיה לגוף.
? קליפה שבה ישנם הסיבים התזונתיים וויטמינים ומינרלים. אלו מצפים את הגרעין ומגינים עליו ממחלות ומזג האוויר.
? נבט- הפוטנציאל להמשך החיים, בו יש שמן וויטמינים. כאשר הגרעין ינבט, הוא ישתמש במאגרים המצויים בנבט ובאנרגיה ממרכז הגרעין.
בתהליך עיבוד האורז- כשהופכים אותו מחום ללבן- מסירים את הקליפה ואת הנבט. מה שנותר הוא רק מה שהיה במרכז הגרעין, הפחמימות.
בכדי להתעכל בגוף, זקוקות הפחמימות לעוד כמה חומרים ביניהם אותם ויטמינים ומינרלים בדיוק שהיו שם מלכתחילה. אבל עכשיו הם הוסרו.... מה יעשה הגוף?
הגוף צריך את אותם ויטמינים ומינרלים ולכן הוא יחפש אותם וימצא אותם...בכל מיני מקומות בגוף.
זוהי בעיה, כי אותם ויטמינים ומינרלים לא נשמרים בכמויות גדולות בגוף, ואם הם כבר כן נשמרים הם מיועדים לדברים אחרים: לתפקוד המוח ומערכת העצבים, לתהליכי נשימה והפקת אנרגיה, לפעילות המערכת החיסונית, לשמירה על איזון הגוף ועוד.
מה יעשה הגוף? הוא חייב אותם!
הוא ישיג אותם על חשבון אותם איברים ומערכות שזקוקים להם
מה יישאר לנו? אותן פחמימות שנותרו בגרעין האורז (זוכרת אותו?) מכונות "פחמימות ריקות" כי הן לא מביאות איתן את הויטמינים והמינרלים הנחוצים לעיכולן ועתה הגוף צריך לשדוד את עצמו.
בעקבות זה יהיה הגוף, בטווח הקצר והארוך, חשוף יותר למחלות חיצוניות כי התיפקוד שלו כבר לא יהיה אופטימלי.
חשוב להבין שמטרתו של המזון היא להזין את הגוף, כלומר לספק לו את אותם חומרים החיוניים לתיפקוד השוטף שלו.
בנוסף, אכילה של פחמימות ריקות תגרום להשמנה, כי אלו אינן פחמימות שיהיו פעילות בגוף, להיפך, הן תפרענה לפעילות הגוף והגוף ישים אותן במאגרי השומן.
השמנה, מעבר לזה שאינה נעימה לעין היא גם מסוכנת לבריאות. היא נחשבת לאחת המחלות הקשות של העולם המערבי המודרני.
השמנת יתר קשורה בסיכון גבוה יותר לבעיות לב וכלי דם, סוכרת, בעיות נשימה למיניהן, מחלות של מערכת העיכול, בעיות מפרקים למיניהן, סרטן ועוד.
וכל זה למה? ממה התחלנו? מאותו גרעין אורז שעבר עיבוד וליטוש והוסרו ממנו אותם חומרים חיוניים- הקליפה והנבט.
תחשבו על זה...
איך לעשות את זה שיהיה יותר טעים?
? מאד ממליצה להשרות אורז מלא לכמה שעות, אפשר אפילו ללילה. זה משפיע לטובה על הטעם.
? כשמבשלים, לבשל עם כמות מדוייקת של מים, כך שהאורז ייצא "אחד אחד" ולא דייסתי.
2 כוסות מים על כל כוס אורז יספיקו.
? אפשר לחמם מעט שמן זית בסיר ו"לטגן" קלות את האורז לפני שמוסיפים את המים. השמן יצפה את גרעיני האורז ויעזור להם יותר להתבשל "אחד אחד".
זה הסבר קצת ארוך ואולי לא הכל יהיה לכם ברור. אתם מוזמנים לשאול אותי אם יש משהו שאינו מובן, אני אשתדל לענות

ורד לב היא נטורופתית N.D., יועצת הנקה מוסמכת IBCLC ואם ל-3.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה, בשילוב עם אבחון אירידיולוגי, עבודת מודעות ועוד. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור.
מקיימת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מרצה בנושאי נטורופתיה, תזונה והנקה במכללת "מהות" לרפואה משלימה ובהכשרות מקצועיות של תחומי ההריון והלידה ועוד.
מדריכה בליגת לה לצ'ה ישראל.
חברה ב"אגודה הישראלית לנטורופתיה ולתזונה טבעית" וב"איגוד הישראלי ליועצות הנקה מוסמכות".
כותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.

במשך שנים מנהלת פורומים שונים בנושאי נטורופתיה, הריון ולידה, הנקה ותזונה וכעת:

הפורומים: "נטורופתיה למשפחה" , "תזונה נכונה" באתר eatwell
הבלוג: "אנשי האוכל" בסלונה
והקבוצה בפייסבוק: "המטבח הפתוח של ורד לב"

ליצירת קשר: 052-8527755 veredudu@013.net.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב