דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכומטרי - המצליחים 

מאת    [ 18/03/2010 ]

מילים במאמר: 318   [ נצפה 1866 פעמים ]

כמעט כל סטודנט ישראלי חווה על בשרו את חוויית הפסיכומטרי, אותה בחינה גורלית וארוכה שקובעת לאיזה מוסד להשכלה גבוהה נוכל להתקבל ומשקלה שווה ערך או עולה על משקלן של כל בחינות הבגרות כולן. כאשר חושבים על זה כך, זה באמת יכול להיות מלחיץ, אבל המציאות שבה אנו חיים הפכה את הבחינה הפסיכומטרית למחוייבת המציאות.

מבחן פסיכומטרי כולל שלושה חלקים עיקריים, אשר בעצמם מתחלקים לשמונה שאלונים קצרים ונפרדים לפי פרקי פסיכומטרי כמותי, חשיבה מילולית ואנגלית. הפרק הכמותי עוסק בחשיבה מתמטית ובוחן את כישורי פתרון הבעיות והלוגיקה של הנבחן, לרבות תהליכי הסקת מסקנות ותפיסה מרחבית; הפרק המילולי בוחן הבנה של השפה העברית, אוצר מילים, שאלות היגיון והיקש, ועוד; פרק האנגלית מטרתו לבחון את כישורי האנגלית של המועמד ללימודים, אוצר מילים והבנת הנקרא.

ציון פסיכומטרי ניתן על פי מספר התשובות הנכונות של התלמיד, ביחס ליתר הנבחנים באותו מחזור הבחינה, כאשר הציונים נעים בין 200 ועד פסיכומטרי 800. אולם כאשר מדברים על פסיכומטרי 700 הוא הציון שרבים יהיו מאושרים לקבל, שכן רק כ-5 אחוזים מן הנבחנים מצליחים להשיג תוצאה זו, אשר מבטיחה קבלה אוטומטית כמעט לכל חוג באוניברסיטה. במבחן פסיכומטרי התפלגות הציונים נמדדת על עקומת גאוס, כאשר מרבית הנבחנים נמצאים בתחום שבין 500-600, וככל שמתקרבים לתחומי הציונים הגבוהים והנמוכים ביותר, יימצאו שם פחות נבחנים.

ואמנם כל הנושא תעודת זהות ישראלית רשאי להיבחן בפסיכומטרי ללא תנאי מוקדם ומספר פעמים בלתי מוגבל, רבים בוחרים להתכונן לבחינה באמצעות קורס פסיכומטרי מקצועי. קורסי הפסיכומטרי השונים מציעים לנבחנים כלים לתרגול, הכנה והתמקצעות בנושאי הבחינה וכן טיפים רבים שמטרתם לעזור לתלמידים להתמודד עם כמויות החומר, אשר לרוב מוכיחים את עצמם כיעילים ביותר.

בסופו של דבר, מרבית התלמידים מעידים ששד הפסיכומטרי אינו נורא כפי שהוא נראה בתחילה, והוא אינו חייב להוות משוכה נוספת בדרך ללימודים גבוהים, אלא לפעמים משמש כלי נוח להפגין את כישורי המועמד בפני המוסדות השונים באופן רשמי, או ההזדמנות לכפר על ממוצע בגרות שאינו גבוה במיוחד.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב