דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבנה נכון של קורות חיים 

מאת    [ 18/03/2010 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 4705 פעמים ]

מבנה קורות חיים בסיסי

חלק אחד שתמיד חשוב שיראה אותו דבר בכל מסמכי קורות החיים הוא החלק של הפרטים האישיים. בראש העמוד רצוי לרשום את שמכם המלא, שנת הלידה והמצב המשפחתי. כמו כן ציינו את מקום המגורים, טלפון (עדיף סלולארי) וכתובת דואר אלקטרוני.

זהו חלק חשוב מאוד של מבנה קורות חיים וחשוב להקפיד לכתוב אותו נכון. אל תוסיפו פרטים מיותרים כגון מספר ילדים או מספר הבית שלכם- זה לא מעניין אף אחד. מה שחשוב זה שמנהל כח האדם שירצה ליצור קשר, יידע בדיוק היכן לחפש את הפרטים הרלוונטים.

טיפ חשוב שמומלץ להקפיד עליו במידה ואתם שולחים את קורות החיים שלכם באמצעות דואר אלקטרוני, הוא לשמור את הקובץ בשם שיזדהה כקורות החיים שלכם. כגון קו"ח-שמוליק קיפוד או cv-ירון זהבי. כך, אם ירצו לשלוף את קורות החיים שלכם מאיזו תיקייה נשכחת, השם שלכם יתבלט ולא יהיה מקום לטעות או פספוס.

מבנה קורות חיים נכון: אין דבר כזה

מעבר לשני הטיפים הללו, אין מבנה קורות חיים נכון. רצוי לשבת ולחשוב מה מקום העבודה מחפש לפני שאתם מתחילים לכתוב את המסמך. מה אני יכול לתרום למקום העבודה המיועד? מה מייחד אותי? ככה תוכלו להתאים קורות חיים למשרה המיודעת. דבר שיבליט את קורות החיים שלכם על פני עוד עשרות מתחרים.

אז איך כותבים קורות חיים? הבנו מה כדאי לעשות, אבל איך עושים את זה בפועל? כמו שכבר דובר, רצוי להתאים קורות חיים למשרה הספציפית. אחרי שהבנתם מה אתם יכולים להציע ואיזה ניסיון רלוונטי יש לכם, רשמו את הפרטים האלה בתחילת המסמך, כך שמי שיקרא אותו ייראה קודם כל את הפרטים שהופכים אתכם למועמד המתאים ביותר.

סדר הופעת הדברים בקורות חיים

אין חובה להכין מבנה קורות חיים בסדר כרונולוגי. סדרו בתחילת המסמך את הפרטים שיציירו אתכם כמועמדים המתאימים ביותר למשרה תחת הכותרת של 'ניסיון רלוונטי' ואת שאר הדברים שאתם רוצים להוסיף תחת הסעיף 'ניסיון נוסף'. כך תוודאו שהדבר הראשון שיקפוץ מול עיניי מי שקורא את קורות החיים שלכם, יהיה המידע שיבשר לו כי אתם המתאימים ביותר.

תוספת רצויה: קורות חיים עם מכתב מקדים

דבר נוסף שאתם יכולים להוסיף לקורות החיים שלכם הוא מכתב פתיחה. שלחו קטע קצר של כמה שורות עד חצי עמוד, בו תוכלו להציג את עצמכם או לספר למה אתם המתאימים ביותר למשרה. צירוף מכתב מקדים לקורות החיים הוא לא תופעה שכיחה במחוזותינו ולכן אתם יכולים להיות בטוחים שהוא ימשוך לכיוונכם תשומת לב רבה ויבליט אתכם על פני המועמדים האחרים.

כפי שראינו, אין דבר כזה פורמט קורות חיים. בכתיבת קורות חיים, כמו בכל תחום, חשוב לתכנן מראש כיצד להשיג את המטרה. אם קשה לכם ואתם זקוקים להשראה, תמיד תוכלו לחפש באינטרנט קורות חיים לדוגמא- יש אינספור כאלה והן יוכלו לתת לכם רעיונות. אז יאללה, לעבודה. פתחו את הראש וצרו מבנה קורות חיים שישיג לכם את הראיון המבוקש.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב