דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזכות לבנייה חופשית בירושלים ויחסי ישראל ארצות הברית 

מאת    [ 16/03/2010 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 2799 פעמים ]

  " לאמריקאים יש את וושינגטון D.C ולנו יש את ירושלים DAVID SITY בירת הנצח של מדינת ישראל ..." כך היה נוהג לומר מורנו גדול הדור - מנחם בגין זכרו לברכה לאמריקאים בכל פעם שהיה צריך להיפגש עם נשיא או גורם בממשל האמריקאי .המקלחת הצוננת שאנו מקבלים כעת מנשיא ארצות הברית ויועציו הינה רק קצה הקרחון , לא לחינם פרסם יושב ראש הליגה נגד השמצה השמצה אייב פוקסמן הודעת גינוי חריפה נגד הממשל הנוכחי - ומתוך שיחות רבות שניהלתי עם בני משפחה בברוקלין אני למד שהדאגה שלהם לעתיד היחסים הינה אמיתית . אני בהחלט סבור שלישראל ידידים רבים בממשל אך העומד בראשו החליט כבר מזמן על שינוי דרסטי ביחס לישראל מתוך כוונה להתקרב למדינות ערב על חשבון ישראל ולשנות את מדיניות בוש , שראה בהתיישבות יהודים בארצם - זכות דתית היסטורית והכיר בריבונות ישראל ועצמאותה .

על כולנו חברי המחנה הלאומי , לעמוד ביחד כגוף אחד מאוחדים מאחורי ראש הממשלה ביבי נתניהו - צר לנו שהנשיא האמריקאי אובמה ויועציו היהודים לא קיבלו את העובדה שחל שינוי מהותי בישראל ,שהרי הציבור אמר את דברו בבחירות דמוקרטיות ואחרי שנים רבות של רפיון במנהיגות ישראל קמה ממשלת ליכוד לאומי – מנגד על ממשלת ישראל לומר בקול צלול וברור שהבנייה בירושלים כמוה כבנייה בכל חלק אחר בארץ ישראל , הנסיון האמריקאי לסחוט ויתורים מסוכנים בירושלים לא יועיל - וחבל שידידה גדולה כמו ארצות הברית מגלה סבלנות אין קץ כלפי הצד הפלסטיני וממהרת לבקר את הצד הישראלי על בנייה בבירתה , כחלק מהפגנת מדניות החוץ החדשה שמפגין נשיא ארצות הברית – כאילו שישראל הינה עוד מדינת כוכב בדגל האמריקאי .

הקשר ההיסטורי של העם היהודי לארצו איננו מתקיים רק בזכות הכוח – אלא גם בכוח הזכות , הזכות ההיסטורית של העם היהודי - לאמור : "מהמדבר והלבנון הזה ועד הנהר הגדול נהר-פרת כל ארץ החיתים ועד הים הגדול מבוא השמש יהיה גבולכם " (ספר יהושע א' פסוק 4 ) עם , ככול עם נורמלי - איננו יכול להיות כובש בארצו , במולדתו , בנחלתו ההיטורית – שאליה חזר אחרי 2000 שנות גלות, ממש בדיוק כשם שכל אדם אינו יכול להיות זר בביתו . הזכות ההיסטורית של העם היהודי , להתיישבות והגשמה ציונית בשטחי יהודה ושומרון – הוכרה במשפט הבינלאומי עוד לפני 85 שנה בוועידת סן - רמו , ועוגנה בסעיף 80 למגילת האום.

 חשוב לומר דווקא בימים אלה למפקפקים בזכות טבעית זו – אם אין לעם היהודי זכות להתיישב ביהודה ושומרון הריי שאין לו שום זכות להתיישב בחיפה , עכו , תל אביב , וירושלים . היום יותר מתמיד ברור לכולנו גם בימין וגם בשמאל כי רעיון ההתנתקות נכשל , לא זו בלבד שהוא לא ייצר שלום וביטחון אלא הוסיף עוד הרוגים , לא פתר את הסיכסוך בשום צורה שהיא והעמיק את הקרע בחברה הישראלית . היציאה החד צדדית של ממשלת שרון מרצועת עזה, אשר בוצעה ללא שום הסכם עם הצד הפלסטיני החלישה את הרשות הפלסטינית ( פתח ) והביאה על תושבי שדרות את אימת טילי הקאסם וגרמה לנזק עצום בגוף , ובנפש , בדיוק כשם שהיציאה השלומיאלית של ממשלת ברק מלבנון קירבה את חיזבאללה לגדר , נתנה לארגון צמא דם הזה מוטיבציה אדירה להתחמשות - והביאה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה .

פיתרון חלוקת הארץ במתכונת של שתי מדינות עצמאיות – אף הוא אינו חדש , הוא למעשה חידוש והחייאה של "תוכנית החלוקה" של ארץ ישראל המנדאטורית של האו"ם – חשוב לזכור כי תוכנית זו נדחתה מיידית על ידי הצד הערבי-פלסטיני . ולמעשה לאחר הצבעת האו"ם על הקמת מדינת ישראל וההכרה המיידית של שתי המעצמות , במדינת ישראל - החלה ב- 30 לנובמבר 1947 מלחמת העצמאות . מלחמה זו פרצה עקב התנגדותם של ערביי ארץ ישראל ומדינות ערב להחלטת האו"ם להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. מדינות ערב שהצטרפו למלחמה עם צבאותיהן הסדירים האמינו כי יוכלו למחוק את המדינה הקטנה שזה עתה הוקמה . אולם לרוע מזלם , הסתיימה המלחמה בניצחונו המפואר של כוחות ההגנה  אשר הדפו את צבעות ערב ואף הרחיב את תחום המדינה מעבר לגבולותיה שנקבעו בהחלטת עצרת האו"ם .

בברכת ההדר הביתרי  

גיל שמואלי חבר חטיבת בוגרי בית"ר

חבר הוועדה המדינית בתנועת הליכוד העולמי

גיל שמואלי , כותב מומחה - חבר הוועדה המדינית בליכוד העולמי  חבר חטיבת בוגרי בית"ר בא"י href="mailto:gi_s@walla.comgi_s@walla.com">">gi_s@walla.com  טל-פקס : 04-951-1963




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב