דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לעצב חדר ישיבות 

מאת    [ 14/03/2010 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 5348 פעמים ]

חדר הישיבות הוא אחד החדרים החשובים ביותר במשרד, אולי החשוב ביותר (מלבד משרדו של המנכ"ל). סביב שולחן ישיבות מכובד מתקבלות תמיד החלטות הרות גורל, מראיינים מועמדים לעבודה, מארחים לקוחות, משקיעים וספקים. נראה לעיתים שכל המחזור העסקי של הארגון עובר דרך חדר הישיבות. ובשל תפקידו הקריטי, הוא דורש התייחסות עיצובית מיוחדת, ומציג "דרישות" אחרות משאר המשרד.
חדר הישיבות חייב לשקף את אופי הארגון שלכם, אפילו שהוא נותר ריק במשך רוב היום. אם חרטתם חדשנות על דגלכם, הרי חדר הישיבות צריך שייראה מודרני ונועז. אם אתם מתגאים בתדמית רצינית, מכובדת ואמינה, הרי העיצוב צריך להיות נקי, מינימליסטי וליצור אווירה נוחה. מאחר שהמנהלים ואנשי הצוות בארגון שלכם מתכנסים גם הם בחדר לפגישות קריטיות, הרי שחשוב שהעיצוב ישדר גם לעובדים את הסגנון והאישיות הארגונית.
אל מול אותן ציפיות גבוהות עומד עולם שלם של אפשרויות מופלאות – האם תרצו שולחן ישיבות פורמלי? ואולי א-פורמלי? איזה סוג של כסאות מנהלים תבחרו? ומה בדבר ריהוט משרדי נוסף לחדר הישיבות? כדאי שתדעו מעט על החלופות שבפניכם. כך תוכלו להכריע בקלות יותר כיצד לעצב חדר ישיבות אפקטיבי ומרהיב גם יחד.

חדר ישיבות מעונב או בג'ינס?

חדרי ישיבות יכולים לנוע בין נורמליים ורציניים ל-אפורמליים ונועזים. בחדר ישיבות א-פורמלי תמצאו לעיתים כורסאות, שולחן קפה ושולחנות ייעודיים לטלוויזיה או מסך. אתם צודקים, חדר ישיבות א-פורמלי משרה אווירה נינוחה, אווירה "ביתית" ממש, והוא מתאים לארגונים תעוזתיים השמים דגש על שונות ואינטימיות. כמובן שישנם גם חדרי ישיבות שמרניים יותר – עם עיצוב של שולחן מנהלים מרכזי וסביבו כסאות מנהלים היכולים להושיב מכמה משתתפים ועד מספר עשרות.
לאחר שבחרתם מידת פורמליות המתאימה לארגון שלכם, הגיע הזמן לבחון את המרכיבים בחדר, ולהתאימם לצרכים המיוחדים של הארגון או העסק שלכם. כמובן שכל המרכיבים צריכים להשתלב יחדיו, וביחד להשלים את הסגנון של המשרד כולו.

•    שולחן ישיבות – גודלו והיחס שלו לחלל החדר.
חדרי ישיבות צריכים את לאזן בין נוכחות של ריהוט משרדי, ובמיוחד שולחנות מנהלים, והצורך לאכלס מספר אנשים מקסימלי, ובנוחות. שטחו של שולחן לחדר ישיבות צריך להכיל מקום מספק למסמכים ומחשבים ניידים, וגם מקום לכיבוד ושתייה.

•    כסאות מנהלים – סגנון ופונקציונליות.
כסאות מנהלים בחדרי ישיבות נעים בין מעוצבים מאוד לכסאות רגילים יותר, ומאוד פונקציונליים. המבחר הוא עצום. לדוגמה, יש מי שמעדיף כסא מנהלים עם גלגלים ויש מנהלים שמעדיפים שהכסאות לא ינועו, וכך לא יסיחו את הדעת בישיבות.

•    הפרדה משאר המשרד – וילונות וזכוכית.
ההפרדה המקובלת כיום בין חדר הישיבות לשאר המשרד היא באמצעות זכוכית ולא קירות אטומים. מאחר שחדר ישיבות אינו בשימוש רציף, כדאי שההפרדה בינו לבין המשרד תהיה שקופה, וכך תגדיל את המרחב הנראה לעין. נהוג לצרף וילונות להפרדה, כדי ליצור אווירה פרטית וממוקדת בישיבות חשובות.

•    צרכים טכנולוגיים – חדר ישיבות חכם במיוחד.
עיצוב חדרי ישיבות צריך לשים מיוחד על הצרכים הטכנולוגים . חדרי ישיבות כיום צריכים להיות "חכמים" יותר מאי פעם. הם צריכים לתת מענה למצגות ומולטימדיה, להכיל אפשרות להתקנת מקרן ומסך הקרנה, ולהכיל ציוד וידיאו ואודיו חדיש.

•    תמונות וחפצי אומנות – בסגנון תואם.
לא על השולחן והכסאות לבדם יקום חדר ישיבות. תמונות וחפצי אומנות יכולים להעביר מסר מדויק לא פחות מהריהוט. תמונות יוכלו להוסיף צבע, לשדר נועזות או פשוט טעם טוב. כמובן שחפצי האומנות צריכים להתאים גם לשאר המשרד, ולסגנון העיצובי כולו.

•    אביזרים נוספים – חדר אירוח, ולא רק עבודה.
ישנם רבים הבוחרים גם לקחת את עיצוב חדר הישיבות למקום קצת אחר ומוסיפים פינות אירוח - מזנונים קטנים, עמדות קפה ומקום לכיבוד קל. זהו מקום נוסף שבו תוכלו להביע יצירתיות ותעוזה, ולחזק תחושות של "פלז'ר", ולא רק "ביזנס".

מלאכת עיצוב חדר ישיבות מעמידה בפניכם עולם אפשרויות רחב ומהנה. יותר מהכל חשוב להבין שאין צורך להסתפק בברירת מחדל משרדית -  חדר הישיבות יכול להיות מותאם בדיוק לצרכים, לתרבות הארגונית ולסגנון של המשרד שלכם.

פיטרו הינה החברה המובילה לייבוא וייצור ריהוט משרדי ומוסדי, ומאפשרת לך להלביש כל חלל באופן אישי. לפיטרו מגוון רב של ריהוט משרדי ביניהם כסאות מנהלים וכסאות משרדיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב