דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שילובי צבעים במשרד 

מאת    [ 14/03/2010 ]

מילים במאמר: 736   [ נצפה 6720 פעמים ]

ודאי קרה לכם שנכנסתם למשרד כלשהו וחשתם תחושה לא נוחה. לא ממש הבנתם למה, אולי אפילו לא ממש הייתם מודעים לתחושה, רק לכך שהביקור לא היה מוצלח לגמרי. ייתכן שגם לא הבנתם מדוע לפעמים אתם נכנסים למשרדים ומרגישים תחושה ביתית, תחושה של הרמוניה. התשובה לתחושות הללו, במקרים רבים, צבועה על הקירות ועל הריהוט במשרד. שילוב הצבעים שאפשר לראות במשרד שלכם משרת הרבה יותר מקישוט נחמד - הוא מציג לאורחים ולעובדי המשרד אמירה אמיתית. הצבעים שבמשרד מבשרים למבקרים מי אתם, מה התשוקה שלכם ובאילו חוזקות מתגאה המשרד שלכם. לעובדים במשרד, שמבלים שעות ארוכות בין הכתלים, הצבעים צריכים להשרות תחושה רגועה ויצירתית. בין אם המשרד הוא של בנק, או של משרד פרסום, שילוב הצבעים צריך להקנות תחושה נעימה, וגם להכיל בתוכו מעט תעוזה קונטרסטית. לא בכדי שמה תורת הפנג-שווי דגש גדול כל-כך על הצבעים. לדידו של הפנג-שווי, כל צבע משדר לנו תחושה אחרת, הרגשה אחרת. רגע לפני שאתם צובעים את המשרד, או מחדשים את הצבע, אספנו עבורכם מספר עצות צבעוניות במיוחד.

צבעים חמים וצבעים קרים

לפני שנתחיל את המסע הצבעוני, כדאי שנכיר את גלגל הצבעים. צבעי היסוד הם כחול, אדום וצהוב, ובין כל זוג צבעי יסוד מצוי צבע ביניים - סגול, כתום וירוק. את סקלת הגוונים נקבל על ידי הוספת שחור או לבן לאחד הצבעים. כדי ליצור גוונים מורכבים יותר, נוכל לערבב צבעים וגוונים שונים, בכמויות שונות.
החלוקה הבסיסית בבחירת צבע וגוון היא חלוקה לצבעים חמים וקרים. צבעים חמים הם צהוב, כתום ואדום ואילו הקרים הם יתר הצבעים בסקלה. כמובן שניתן ליצור גוונים חמים או קרים יותר, על-ידי ערבוב עם הצבעים החמים או הקרים.

הקשר בין הצבעים לתחושות שהם מעוררים אצל הצופים בהם כבר הוכח מזמן, ולא בכדי קם לו מקצוע שלם הקרוי "ייעוץ צבע". כל צבע נושא עימו מזוודות מתפקעות ממטען תרבותי ופסיכולוגי. הצבע הצהוב, למשל, מעודד רכישות (אך משדר פחות עומק או רצינות). צבעי ירוק בהיר וגווני תכלת משרים אוירה של רוגע ואמינות, ולכן מתאימים לחללי המתנה של מרפאות למשל. אדום הוא צבע נועז, ולכן נמצא אותו משוח על ריהוט משרדי במשרדי פרסום וארגונים המעודדים תעוזה ויצירתיות. הלבן, כמובן, מסמל ניקיון ופשטות. כשתרצו למלא את המשרד בצבע, תצטרכו קודם להבין מה אתם רוצים לשדר. אם התדמית שלכם מורכבת ממנה גדושה של יצירתיות, הרי שהצבעים צריכים לשדר זאת. אם סולידי הוא הקו המנחה, הרי שצבעים סולידים צריכים לצעוק למבקרים במשרד מי אתם. והיכן תפזרו את אותם צבעים? קירות המשרד, הפרקט, השטיחים, הרהיטים וכמובן האביזרים השונים שבמשרד.

צבע בסיס – מוביל את המשרד

כשתבחנו שילובי צבעים במשרד, ראשית תצטרכו לבחור את הצבע השולט במשרד (לרוב נמצא את הצבע העיקרי בקירות המשרד). הצבע השולט יוביל לרוב קו אחיד בכל המשרד, ולאחר שהגדרנו את הצבע המנחה, יש לבדוק אילו מהצבעים אנו רוצים לשלב יחד עימו. אפשר כמובן להגדיר צבעים שונים שילוו את הצבע העיקרי בחדרים שונים במשרד, אולם יש לוודא שהם משתלבים יחדיו (כדאי אפילו לבחון זוויות ראיה שונות בין החללים במשרד).
ומה בנוגע לשולחנות, כסאות ושאר ריהוט משרדי? כיצד תבחרו את הצבע של כל אלה, שלא יציקו בעיניים, אך גם שלא ייעלמו? כדאי לקחת בחשבון מספר נקודות:

•    היכן מונח הרהיט?
כדי לבחור צבע ריהוט, הרימו מבט והסתכלו מסביב על החלל. לרוב, חללים קטנים דורשים צבעים בהירים והרבה תאורה. חללים גדולים יכולים להכיל צבעים עזים יותר (ובכמות גדולה יותר).

•    איזה שילובי צבעים מתאימים בריהוט?
אל תבהלו מההחלטה על צבע עיקרי סולידי לרהיטים, תמיד תוכלו להוסיף נגיעות של צבע. למערכות ישיבה בצבעים קלאסיים יותר (לבן, שחור, שמנת) תוכלו תמיד להוסיף כריות בצבע קונטרסטי יותר. לארון אפשר להוסיף ידיות בצבעים נועזים יותר. על שולחן מנהלים בצבע סולידי תוכלו להניח אביזרים צבעוניים יותר, שייתנו זריקות צבע משלימות למשרד כולו. כך תוכלו "לצבוע" כריות, גופי תאורה, תמונות על הקיר, מוצרי אלקטרוניקה ועוד.


כשתבחרו את קשת צבעי המשרד, קחו בחשבון גם את הצבעים השולטים בתדמית הארגונית שלכם. אילו צבעים מופיעים בלוגו? אילו צבעים מעטרים את ניירת המשרד ואת אתר האינטרנט? אם כבר ביצעתם תהליך בחירת צבעים למוצרי תדמית שונים, כדאי שתהיה האחדה של כל הצבעים, שתנוע בין הלוגו לשטיח הכניסה למשרד.

היכן תמצאו השראה?
כדי למצוא השראה לצביעת המשרד וחלקיו, פשוט תתבוננו מסביב. הטבע, למשל, הוא מקור נפלא לשילובי צבעים וגוונים. שילובי הצבעים בטבע גם משתנים במהלך היום, ולאורך השנה. כדאי גם להציץ בספרים וירחוני עיצוב וריהוט. תביטו בזהירות על מה משרדים דומים לשלכם עשו, ומה עשו משרדים עם תדמית שונה משלכם. והכי חשוב - כדאי לסמוך על הבטן שלכם. אם תבחרו שילובי צבעים שאינם ראויים, הבטן שלכם תאותת לכם שהשילוב צורם. כשתבחרו שילוב צבעים מנצח, תרגישו את זה בעיניים ובקרביים.

פיטרו הינה החברה המובילה לייבוא וייצור ריהוט משרדי ומוסדי, ומאפשרת לך להלביש כל חלל באופן אישי. לפיטרו מגוון רב של ריהוט משרדי ביניהם כסאות מנהלים וכסאות משרדיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב