דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחסנים להשכרה - מנהל יקר , כך תחסוך המון כסף ! 

מאת    [ 14/03/2010 ]

מילים במאמר: 832   [ נצפה 2512 פעמים ]

חוסכים בשטח איחסון - עוברים למחסן !

 

כתבה בנושא שינוי הקבעון התודעתי בקרב מנהלים לגבי תפיסת המלאי בחברה:

 

בשלהי שנות ה 80 היתה פופולריות עצומה לגישת מיקור חוץ (העסקת ספקים, נותני שירות, קבלנים וכו' שלא במסגרת החברה) שימוש בתבונה במקום ובזמן הדרוש ותו' לא , אמנם הפנמת השיטה לא חלחלה לרמת המלאי ושטחי האיחסון של החברה, בעיקר החברות הקטנות לא השכילו להבין כי שיטת האיחסון אצל חברות של מחסנים להשכרה היא אחת הדרכים לצמצמם בעלויות הגבוהות של המיסים והתפעול בצורה משמעותית. חברות רבות וכן עסקים קטנים , רשויות, מוסדות, בתי חולים וכו' שמחזיקים מלאי במקומות מוניציפלים מרכזיים ומבזבזים הון עתק על בנייה תחזוקה ותשלומי מיסים כבדים על שטח שיכלו לנצלו לדברים אחרים כגון משרדים, השכרת שטח לעסקים אחרים, או ויתור על חלקה זו כגון מכירה. תמוהה במיוחד העובדה כי מנהלים שבהחלטה שגוייה מחזיקים מחסנים אלו בשכירות במקום להשתמש בהיצע של חברת מחסנים להשכרה לעסקים -  במיוחד שתחום העסק אינו הפצה בסביבתו הקרובה של המפעל. למעשה רוב העסקים הינם תנודתיים בעלי השפעה עונתית עם מלאי בנפח משתנה לעיתים לחצי הכמות ולעיתים ב"עונה היבשה" עד כדי אפס מלאי אך בפועל שטח האיחסון ועלויות התפעול קבועים ולא תלויים בכמות המלאי הנמצאת במחסן או במחסנים השונים ברחבי הארץ. לפעמים שינוי שיטת האיחסון והמלאי מערימים קשיים תפיסתיים ומונעים מפחד לשנות או "להרוס נוסחא שעובדת" מבלי להבין את האבסורד שבקבעון.

 

כל עסק שנשאר עם שיטות ישנות ימצא את עצמו מחוץ למשחק שאת כלליו קובעים כל הזמן מחדש החברות המובילות כגון שימוש מושכל בחברת מחסנים להשכרה .חברת איחסון דואגת לשמור על תכולת המלאי בצורה מקצועית ומקסימלית והוצאות הביטוח והשמירה היחסי ללקוח שמתגלגלות על הלקוח הינם פעוטות יחסית להוצאות הכרוכות על המפעל לשמור לנקות לתחזק ולבטח בעצמו את התכולה, כמו כן כמו בארצות המתפתחות בעיקר באנגליה, בארצות הברית ובקנדה שם עובדים בשיטת מחסנים להשכרה ע"י חברה חיצונית מזה 3 עשורים ! וכן בישראל קיים השרות של מחסנים פרטים להשכרה ונגישים לכל לקוח בתנאי איחסון אופטימלי בעלויות נמוכות ובתנאי תשלום נוחים למעשה מנהל חברה שמשתמש בשרותי איחסון עסקי באופן של מיקור חוץ אינו יכול להעז לחשוב על בנייה או תוספת של מחסנים או להקצות שטח איחסון במפעלו.

 

אחד היתרונות של חברת האיחסון הוא הגמישות בהקצאת נפח בכל זמן נתון לדוגמא מפעל לקרטיב, צריך שטח איחסון לחומרי גלם דוקא לפני ובמהלך קיץ במיוחד שרוכשים כמויות גדולות בהזמנה אחת, לעומת זאת עד העונה הבאה ישנם 4 חודשים שאין כמעט מכירות,אם החברה תבחר בחברת מחסנים להשכרה כמו איחסון כל למשל, אחד החברות המובילות בתחום האחסנה אלו יהיו 4 חודשים ללא עלויות איחסון בשל העובדה שלא יהיה מלאי, אם החברה תבחר בדרך המסורתית לנהל את כל המלאי בעצמה יהיו לה באותה התקופה מחסנים ריקים.

באיחסון כל חברה שהתחילה את דרכה בשנות ה 80 בבולטימור ארצות הברית ישנם 3 סניפים בארץ שערוכים לקלוט מלאי ותכולת מחסני חומ"ג או תוצ"ג בצורה כזאת אשר מאפשרת קליטה משדות התעופה (מחסן ע"י נתב"ג) או קליטה מנמל אשדוד (מחסן בכנות) וכן תומך בצורה ניכרת באופן ההערכות להפצה באיזור המרכז השפלה והדרום ע"י מתן שרות מהיר נגיש ונוח בכל אחד ממבחר מחסנים להשכרה שברשותנו, שיטה זאת ש"עלתה" מארצות הברית וצברה לה לקוחות רבים ברחבי תבל הוכיחה את עצמה כמשתלמת ונוחה ולא אחת גרמה באופן ישיר או עקיף למינוף העסק. חברה גדולה או קטנה הנערכת בצורה אחרת, מגדילה את שטח המפעל על חשבון המקום המבוזבז של מחסנים הישר ומגדילה את הרווח הנקי בהפצה משום שהמשאיות כבר לא צריכות לבזבז זמן להיכנס או לצאת מהעיר או ממפעל לא נגיש אלא משתמשות במתחם מחסנים להשכרה על אם הדרך, למשל לחיבור אל כביש 6.

 

היבט נוסף לגבי האחזקה של מחסני מלאי של חברות, הגם שבחברה יש סדר וניקיון אין לה שליטה על סביבתה הקרובה בקרב מפעלים שכנים בהם התברואה ירודה או מפעל שסובל מסביבת אזור מוכה פריצות. במתחם מחסנים להשכרה בחברה גדולה ומסודרת יש ביטחון ונקיון כאחד ואחריות לסביבה בריאה ומנוטרת מכל גורם חיצוני מעכברים ועד גנבים ע"י האמצעים המתקדמים ביותר ובנסיון רב  אשר מעניקים שקט נפשי וכן ביטחון בתזרים העבודה ללא עיכובים מיותרים: דבר ידוע הוא לכל מפעל או חברה איזה נזק כלכלי ותדמיתי יכול לגרום חוסר או נזק במלאי החברה הנגרם בשל גניבה או כירסום עכברים או הצפה במחסנים של המפעל הוצאות ישירות של אי אספקה, אי עמידה בתנופת המכירות העונתי, והוצאות עקיפות של שרשרת איחורים בלוח זמנים, פיצויים ללקוחות וביטול הזמנות או אי אפשרות להתחייב להזמנות חדשות.

 

יתרון נוסף לשימוש בחברת מחסנים להשכרה כמיקור חוץ הוא בזמן שיש בשוק תנאים המאפשרים לגדול במהירות וישנם ביקוש גובר להזמנות למשל מחסן תרופות בתקופת התפרצות בשפעת החזירים כמובן שהמלאי שהחברה צריכה להעמיד הוא כפול ומרובע ואין כל אפשרות שהמחסן יוכל לעמוד בכמות הנדרשת לשם כך נועד הפיתרון של מחסנים להשכרה, החברה יכולה לספק ללא התראה מקום בלתי מוגבל לאיחסון ולהקצות בכל זמן נתון שטח איחסון שמשתנה בהתאם להתפשטות וכיווץ מלאי המפעל.

 

מנהל ששואף להצעיד קדימה את החברה בה הוא שותף להצלחה חייב להתמיד ברצונו ובפועלו להתיעלות -

חברת איחסון כל עוזרת לו בממימוש שאיפותיו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב