דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעבור את המבחנים בשלווה- לעבור את תקופת הלחץ בעזרת מדיטציה 

מאת    [ 11/03/2010 ]

מילים במאמר: 709   [ נצפה 2258 פעמים ]

 

מדיטציה הינה מצב הבא לתאר הרפיה תוך התבוננות מודעת. התבוננות ערה ובלי שיפוט. מחקרים מדעיים הוכיחו שבמצב של מדיטציה המוח נכנס לתחום של גלי אלפא, גלים המאפיינים מצב של טרום שינה, טראנס, או היפנוזה. כך, האדם יכול להגיע למצב שהגוף במנוחה מוחלטת אך נשאר ער לחלוטין ועם קשר לתת מודע. מדיטציה משמשת כלי להשגת הרפיה מודעת. היא מצב מפתח לכל התפתחות רוחנית ומאפשרת למתרגל אותה מספיק זמן, ליצור קשר עם האני הפנימי, לקבל מסרים מהתת-מודע, לפתח יכולת לנצל טוב יותר דמיון להשגת יצירתיות וכן להשגת מטרות נוספות שקצרה היריעה מלפרטן.

ישנם סוגים רבים של מדיטציה. אנחנו בני אדם ייחודים, שונים האחד מהשני ולכן לכל אחד מתאים סוג שונה של מדיטציה, אך המטרה היא אותה מטרה, קו הסיום הוא אותו קו, והדרך להגיע אליו שונה מאדם לאדם.

למדיטציה השפעות פיזיולוגיות על גוף האדם המוכחות מדעית. לכן, קיימים רופאים ברפואה הקונבנציונאלית, הממליצים על המדיטציה כאמצעי להרפיה והפחתת מתחים.

תקופת המבחנים והבגרויות בפתח. כדאי ורצוי להתחיל לתרגל הרפיות בשלב הלימודים האינטנסיביים.

תרגול של כמה דקות ביום (כמובן כמה שיותר, יותר טוב) יביא לתוצאות מורגשות מיידיות, כלומר, יוביל ללימודים יותר פוריים. המחשבה תתבהר ובזמן אמת, לפני שניגשים למבחן עם הפרפרים בבטן, התרגילים המובאים מטה, יביאו לתוצאה הרצויה: שחרור מחרדות, בהירות מחשבה וכמובן עמם תבוא גם ההצלחה. אך זאת בשני תנאים:

א. תרגלתם מספיק פעמים את התרגילים המומלצים לפני הבחינה.

ב. למדתם ואתם מכירים את החומר עליו אתם נבחנים.

1. חשיבה חיובית

יש חשיבות גדולה איך אנחנו ניגשים למבחן. החשיבה החיובית מלווה אותנו. מרפים את כל הגוף, נושמים שלוש נשימות עמוקות וסופרים עד עשר.

בכל שלב בספירה, אנו מרגישים שכל חלק וחלק בגוף משתחרר. אנחנו נמצאים בהרפיה, הכול שקט ואנו מדמיינים שאנחנו נכנסים לחדר בו המבחן מתקיים. אנו בטוחים בעצמנו. למדנו הרבה! אנחנו מתיישבים בכיתה והמורה מחלקת את טופסי המבחן. אנחנו רואים את עצמנו מחייכים חיוך רחב ורגוע. ברגע שאנו רואים את טופס המבחן אנחנו יודעים את כל החומר וממלאים את המבחן בידע העצום שרכשנו. אנו מגישים את הטופס בתחושת ניצחון. חיוך רחב משוך על פנינו ואנו ברגיעה מוחלטת. לאט לאט אנו מרגישים כיצד מכפות הרגליים צומחים שורשים החודרים אל בטן האדמה, מרגישים את האדמה, המגע שלנו איתה מחזיר אותנו לכאן ועכשיו. בדמיון עברנו את המבחן בהצלחה. צאו לדרך... אין סיבה בעולם שלא יקרה הדבר במציאות.

 

2. כיווץ ושחרור

נשב זקוף, חשוב לא לשלב רגליים וידיים. נתחיל לכווץ ולשחרר את כפות הרגליים. לאחר מכן, נמתח אותם. נמתח את האצבעות ונשחרר. נכווץ את הישבן ונשחרר. נביא את הכתפיים לאוזניים ונשחרר, נסובב את הכתפיים קדימה ואחורה. נסובב את הראש בעדינות שלוש פעמים לכל צד. נשחרר את כל חוליות הצוואר. נכווץ את כפות הידיים לאגרופים ונשחרר. נמתח את האצבעות ונשחרר. נכווץ את כל הפרצוף ואת האף ונשחרר. נמתח את הפנים, נפקח את העיניים נוציא את הלשון החוצה, אם ניתן אז נצעק בכל הכוח ונשחרר. בסוף נכווץ את כל הגוף לכדור, נחבק את עצמנו, נמתח את כל הגוף ונשחרר. נשב בשקט, נרגיש איך האוויר חודר דרך הנחיריים ומתפשט לכל הגוף. הדם זורם בחופשיות לכל איבר ואיבר. המוח מקבל דם וחמצן והמחשבה מתבהרת. צאו לדרך!

3. תרגיל הרפיה לנשימה מודעת

נשב או נשכב בתנוחה נוחה, נעצום עיניים, ננשום עמוק שלוש פעמים. נשוב לנשום בקצב הרגיל, פשוט ניתן לנשימה לקרות מעצמה. נקשיב לנשימה שלנו, כשאנו ערים לאוויר הנכס והיוצא מגופנו.

נדמיין ששאיפת האוויר היא כמו גל גדול המתרומם מעל פני הים, בכל נשיפה הגל שב ונמוג בים. עם הדימוי הזה נמשיך לנשום עד שאנו הגל עצמו העולה ויורד לפי קצב הנשימה.

עלייה עם הגל וירידה ממנו הופכת לנענוע נעים, כמו אמא החובקת אותנו בזרועותיה. אנחנו חווים תנועה קבועה המשולבת בנשימה שלנו.

נשאר מעט בים הזה ונרגע.

נתעורר ונשוב לכאן ועכשיו אל המקום בו אנו נמצאים. עתה, אנו שלווים ובטוחים בעצמנו.

אלו הם רק חלק מהכלים העומדים לראשותנו ומסייעים בידנו להתגבר על מכשולים העומדים בדרכנו, כמו מבחנים והמתח והחרדה הרבה המלווים אותם ומקשים עלינו להתמודד עמם.

ככל שנתרגל יותר, יעילותה של המדיטציה ככלי תומך ומסייע, תגבר. כמובן, אין לשכוח, המדיטציה באה לעזור לנו ובשום פנים ואופן לא מחליפה את הצורך ללמוד את החומר ולהתכונן למבחן!

לקריאה נוספת בנושא שיטות להקלה על לחץ- מרכז הלל בהדרכתה של הגב' סנדרה אליאש

http://www.ima-adama.co.il/homesites/Preview.asp?Page=7683&WebsiteID=1165

תודה על שקראתם

סנדרה אליאש- מרכז הלל


עליתי מארגנטינה לפני 30 שנה. אחרי שרותי הצבאי למדתי במכללת "אורנים", במסלול גננות- מורות כיתות א-ב, ובסיום לימודי פתחתי גן פרטי, אותו ניהלתי במשך 16 שנה. במהלך עבודתי, נחשפתי לעולם הרפואה המשלימה, למדתי תחומים רבים ויישמתי אותם בעבודתי עם הילדים. הילדים איפשרו לי להבין את כוחות הריפוי הטמונים בנו. אצלם הכול אמיתי, תמים, יש בהם אמונה גדולה ביכולות שלהם, הם מחוברים לאנרגיית החיים, וכך הריפוי אצלם מהיר מאוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב