דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם מנכל סאן לשעבר חושב - ההגנה הטובה ביותר נגד פטנט היא פטנט 

מאת    [ 10/03/2010 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 1850 פעמים ]

 

מנכ"ל סאן לשעבר, ג'ונתן שוורץ, פרסם בבלוג שלו פוסט שמתייחס למלחמות הפטנטים האחרונות. ספציפית, הוא מתייחס לתביעה של אפל נגד HTC. שוורץ מספר כי לאורך הקריירה שלו בסאן איימו עליו בתביעות פטנטים לא פעם. ההגנה הטובה ביותר, הוא מספר ומדגים, היא להחזיק פורטפוליו פטנטים רחב למטרות הרתעה

בפוסט הוא מספר כיצד סטיב באלמר וביל גייטס איימו על סאן, כל אחד בתורו, בתביעה בהפרת פטנט. תגובת הנגד שלו הוציא את רוח הלחימה ממפרשיהם של המאיימים, לאחר שהדגים בפניהם כי גם בידיו נמצאים פטנטים שמופרים על ידם. מאזן האימה הזה אפשר לסאן להימנע מתביעות פטנטים והוצאות מיותרות במלחמה על השוק ועל כיסו של הצרכן.
במיוחד מצא חן בעיניי התיאור שלו את האיום המרומז מגייטס:

As in life, bluster and threat are commonplace in business – especially the technology business. So that interaction was good preparation for a later meeting with Bill Gates and Steve Ballmer. They’d flown in over a weekend to meet with Scott McNealy, Sun’s then CEO – who asked me and Greg Papadopoulos (Sun’s CTO) to accompany him. As we sat down in our Menlo Park conference room, Bill skipped the small talk, and went straight to the point, “Microsoft owns the office productivity market, and our patents read all over OpenOffice.” OpenOffice is a free office productivity suite found on tens of millions of desktops worldwide. It’s a tremendous brand ambassador for its owner – it also limits the appeal of Microsoft Office to businesses and those forced to pirate it. Bill was delivering a slightly more sophisticated variant of the threat Steve had made, but he had a different solution in mind. “We’re happy to get you under license.” That was code for “We’ll go away if you pay us a royalty for every download” – the digital version of a protection racket.

Royalty bearing free software? Jumbo shrimp. (Oxymoron.)


שוורץ גורס כי בהגשת התביעות הללו, מייצרים סביב הנתבע התעניינות שלא היתה קיימת אלמלא התביעה. כך למשל הוא סבור שהתביעה שהוגשה נגד HTC ואשר נוגעת למערכת ההפעלה של גוגל, אנדרויד, דווקא משרתת את גוגל בהגברת המודעות ליכולותיה של מערכת ההפעלה החדשה שלה.

למעוניינים הפוסט המקורי: http://jonathanischwartz.wordpress.com/2010/03/09/good-artists-copy-great-artists-steal/


 

 




מאמר זה מתבסס על פוסט שהתפרסם בבלוג הפטנטים פיטפוטנטים: מפטנטים על פטנטיםזכויות יוצריםסימני מסחר ושאר קניין רוחני. הכותב הינו שותף במשרד גלסברג, אפלבאום ושות'עורכי דין ופטנטים.


האמור אינו מהווה עצה משפטית. אין להסתמך על האמור לשום צורך שהוא. אין לייחס את האמור לעיל למשרד גלסברג אפלבאום ושות' או ללקוחותיו. האמור הינו דעתו האישית של הכותב בעת כתיבת דברים אלו.




 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב