דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות לבחירת שם טוב לתינוק 

מאת    [ 24/01/2007 ]

מילים במאמר: 673   [ נצפה 6842 פעמים ]

כששואלים אותי אם שם כזה או אחר הוא 'שם טוב' אני נוטה לענות: 'אין דבר כזה שם טוב או שם רע'...בכל שם יש אור ובכל שם יש צל. האור והצל משלימים זה את זה ויוצרים משהו שהוא שלם. יתרה מזאת, בכל דבר אפשר לראות את הטוב ואפשר לראות את הרע, אפשר לזהות את החיוב ולראות את השלילה... אבל אנחנו, בני האדם בכל זאת עושים הפרדה בין טוב ורע וכשאנחנו חושבים ומדברים על התינוקות שלנו - על אחת כמה וכמה. ברור שנרצה לתת לילד שלנו את השם הטוב ביותר... אם כך: מהו 'שם טוב' - מה חשוב לשים לב בשם?

אורכו של השם

חשוב שהשם יכיל יותר משלוש אותיות. הסיבה היא שכל אות 'נושאת בתפקיד' על פי המיקום שלה במחרוזת האותיות שיוצרת שם.  האות הראשונה מייצגת את הראש. היא מייצגת את החשיבה, את האוריינטציה של האדם (שכלתני, רגשי) את האינטליגנציה, המודעות והזיקה לרוחניות. האות השנייה מייצגת את הלב. היא מלמדת על זרימתה של הנשמה במרחב הזוגי, על גישתה לרגשות, על אופי ביטויי האהבה והרגשות של הנשמה. האות השלישית מייצגת את הכבד. הכבד, כאיבר שממיין את הפסולת אחראי למיין גם את הרגשות ולהפריד בין החיוביים לשליליים או יותר נכון, בין אלו שנעים ונחמד לנו איתם לבין אלו הדורשים מאיתנו עבודה, התפתחות והתמרה. בגדול, הכבד מייצג את הכעסים, את היכולת לשחררם, באיזו דרך, מה דרוש לשחרור הכעסים ולהקלה... האות הרביעית וכל אות נוספת בשם מלמדת על יכולת הביצוע של האדם ובעיקר במרחב החברתי / סביבתי

 לשאלה: מה עושים אם רוצים שם קצר מארבע אותיות? התשובה היא: דרך אחת להתמודד עם העניין היא כמובן להוסיף שם נוסף. אם בכל זאת בוחרים שם בין 3 אותיות כדאי לקחת בחשבון שהאות האחרונה נושאת בנטל התפקידים של האות השלישית והאות הרביעית...אותו הדין לגבי שם בין 2 אותיות...האות השנייה נושאת בנטל של האות השנייה, השלישית והרביעית...משמע אותה אנרגיה מתחלקת למספר תפקידים ולפיכך מעט אנרגיה לכל אחד מהתפקידים.

איזון השם מבחינת יסודות הטבע

מופע של 4 יסודות הטבע בשם הופך אותו למאוזן יותר ותורמת לבעליו סוג של הרמוניה. הרעיון הוא שאנחנו יצירי כפיו של הטבע ובעצם בנויים מארבעת היסודות: האוויר הוא החמצן שאנו נושמים וגם הגזים שמתהווים בתוכנו. המים מופיעים בצורות שונות, ליחה, נזלת, רקמות מימיות המגנות על איברים שונים. האש היא הכוח שמניע את תהליך העיכול בשלביו השונים. האדמה היא העצמות שעליהם תפור הבגד שמייצג את הצורה שלנו. בהיותנו יצורי טבע, המורכבים ונשלטים על ידי יסודות הטבע הן כאורגניזמים והן בהשפעות חיצוניות הרי שגם השם שהוא אוסף של איכויות שמקנה הבריאה (הטבע) יהיה שלם יותר / מאוזן יותר אם יכיל את כל יסודות הטבע.

לשאלה, ומה אם אין בשם את כל היסודות? התשובה היא לנסות ליצור / למצוא את האיזון של היסודות באמצעות הסינתזה של מזל הלידה, האופק, אותיות השם וההשפעות הנומרולוגיות של צירופי השם ותאריך הלידה.

תחושת בטן - אינטואיציה

 כששואלים אותי מה הכי חשוב בבחירת שם, אני עונה "תחושת הבטן" או במילים אחרות - אינטואיציה. הכוונה בתחושת בטן היא בדיוק למקרים בהם פוגשים בשם שממש 'עושה לנו את זה'. כלומר, שכאשר אנחנו מגלגלים את השם על הלשון, המצלול נשמע לנו נעים, המוסיקה הפנימית של השם מתנגנת בהרמוניה בתוכנו ובינינו לבין עצמנו, הפירוש של השם מוצא חן והכי חשוב: כשמסתכלים על הבונבון שמתערסל לכם בין הידיים 'מרגישים' שזה אכן השם שלו / שלה.

שמות מיוחדים / מודרניים / מיושנים וכו'

 את השם נושא/ת הילד/ה שלנו במשך חייו וזהו גם כרטיס הביקור שלו. את ראשית חייו יעשה בחברתם של ילדים שידועים בהיותם ישירים ולא תמיד מאוד מתחשבים. על מנת שישכון שלום בין הילד לבין עצמו ובעיקר בינו לבין שמו, גם אם השם בו בחרתם אינו מודרני או קשה לכתיבה או שונה בהגייה - היו שלמים עם הבחירה והעבירו את המסר הזה לילדכם. הסבירו לו את פשר השם, ספרו לו מדוע הוא נקרא כך, עזרו לו ליצור חיבור וזהות אישיים. הכי חשוב שהילדים יחיו עם השם שלהם.

פתיחות תודעה וגמישות מחשבה

ישנה נטייה לחפש שמות שקשורים למשפחת שמות כזו או אחרת, שמות שמתאימים לשמות הילדים שכבר מרכיבים את המשפחה. ומה אם לא מוצאים - שחררו את התנאים המקדימים לחיפוש והניחו לעצמכם להיפתח אל שפע השמות שקיים סביבכם. ההשראה לקבלת השם יכולה להגיע מכל מקום: ספר, סרט, חלום, חברים, משפחה, ילדים במשפחה ועוד ועוד.

קרן כהן - מאמנת אישית ועסקית בגישה הוליסטית, מייעצת בבחירת שמות לתינוקות ומכווינה באמצעות ניתוח השם על פי תורת האותיות. מנחה סדנאות לפיתוח מיומנויות להתקדמות יצירתית בחיים. מטפלת בשחזור גלגולים.
דוא"ל: keren@contacts.co.il
אתר הבית:http://www.contacts.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב