דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההכנה להריון מבחינה תזונתית 

מאת    [ 24/01/2007 ]

מילים במאמר: 1292   [ נצפה 5890 פעמים ]

תהליך הכניסה להריון נשמע ברור לכולם, אך הוא אינו בהכרח כזה. כיום ישנן יותר ויותר נשים המתקשות להיכנס להריון, או הסובלות מהפלות חוזרות ונשנות.

ישנם כאלו שיראו תופעות אלו כחלק מהתפתחותו המהירה של עולמנו הקשורה גם בירידה משמעותית בטיב המזונות עקב השימוש הרב בחומרים כימיים לטיפול בגידולים ובחיות. גם לשימוש בטיפולים הורמונליים ואנטיביוטיקות יש השפעה על בעלי החיים שאנו אוכלים ועל מוצריהם (ביצים, מוצרי חלב). חומרים אלו משפיעים גם עלינו ישירות, כאשר אנו אוכלים אותם.
בקרב בני האדם נפוץ עד מאד השימוש בתרופות, שגם הוא משפיע על המערך הגופני וההורמונלי שלנו.
ישנו גורם הסטרס בחיי היומיום, הנובע מקצב החיים המהיר ומשפע האינפורמציה שיש עלינו לקלוט ביום אחד.
יש את החוסר המשמעותי בפעילות גופנית כחלק מאורח החיים, אשר אינו מאפשר תפקוד תקין של גופנו הזקוק למנת הפעילות היומית שלו.
ישנם גורמים אנרגטיים המשפיעים עלינו, גם מהצד הפיזי יותר- של מכשירים חשמליים, טלפונים סלולריים, מחשבים ועוד. וגם מהצד הרגשי- רוחני עם חוסר עבודה רוחנית מכל סוג שהוא, עבודות מודעות ברמות שונות והנמכת הרטטים האנרגטיים בהם אנו פועלים.

נשמע כי את כל העבודה צריכה האישה לעשות לפני ובמהלך ההיריון, אך זהו לא המקרה.
מצבו של הגבר חשוב ביותר גם הוא.
זה נכון שהאם היא זו שתשא את התינוק במשך 9 חודשי ההיריון והיא זו שתזין אותו מדמה שלה ותאפשר לו להתפתח ולגדול (בתקווה בתנאים האופטימליים), אך רגע ההפריה הוא זמן קריטי ביותר. זהו הזמן בו נקבעות הנטיות הגנטיות של העובר, בעת החיבור בין ביצית האם וזרע האב. אל זמן זה רצוי וכדאי מאד להגיע מוכנים גופנית, רגשית ונפשית.
האנרגטיקה של רגע ההפריה חשובה מאד ותקבע את מצבו של הילד מבחינה אנרגטית שתשפיע גם על מצבו הפיזי.
אם יגיעו ההורים לרגע ההפריה כשהם במצב פיזי, רגשי, מנטלי ורוחני מתאים תועבר האנרגיה הזו הלאה אל הילד והוא יוכל ליהנות מחיים רגועים יותר עם כמה שפחות מטענים. אך מצב בו מתרחשת הפריה תחת רגשות קשים של כאב, כעס, מתח, לחץ, שנאה, אלימות, חוסרים פיזיים ורגשיים יגרום להעברת האנרגיה הזו אל הילד, מה שודאי יכביד עליו במהלך חייו מבחינה אנרגטית ופיזית כאחד.
לכן, רצוי לעשות איזושהי הכנה לקראת ההיריון ולא להיות מופתעים. בהכנה אין הכוונה לשבת ולתכנן בדיוק את יום ההפריה ואת השעה המדויקת, את המזל האסטרולוגי בו ייוולד התינוק ואת חדר הילדים שלו.
הכנה משמעה להיכנס לתהליך אישי של התנקות ופיתוח המודעות, כדי להגיע לרגע ההפריה שלווים ונינוחים יותר, עם רגשות אוהבים ועם שמחה.
ההכנה תכלול פעולות בתחום הפיזי, הרגשי והרוחני כאחד. כולם קשורים האחד בשני ומספיק שישנו הגבר והאישה את האוכל שהם אוכלים וכבר יתחיל איזשהו שינוי אנרגטי שיוביל הלאה.
את העבודה הרוחנית יכולים ההורים לבחור כקשורה למצוות דתיות, לעבודה אנרגטית ברמות שונות, לתרגולי מדיטציה, תרגילי נשימה, הרפיות, הפגת מתחים ועוד.
ברמה הפיזית כדאי ששני ההורים ישפרו את תזונתם, כדי להגיע למצב בו הם יגיעו לרגע ההפריה ללא חוסרים תזונתיים של ויטמינים, מינרלים, חלבונים וחומצות שומן חיוניות. כל אלה בכדי לאפשר להפריה להתרחש, כפי שרוצה הטבע ללא חסימות והפרעות מצד איברי גוף ומערכת הורמונלית חלשים וחסרים בחומרי בניין.

ההמלצה לפני ההיריון היא לעבור ניקוי כללי של הגוף, אותו כדאי שיעברו גם הגבר וגם האישה. אם זה לא מסתדר, כדאי שהאישה לפחות תעבור אותו.
הניקוי יותאם לאדם באופן ספציפי לפי מצבו הבריאותי ולפי אורח חייו.
? ניקוי כזה צריך להתמקד בשיפור התזונה הקיימת והורדה של מזונות לא איכותיים, כמו עודף סוכר, מלח, שמנים רוויים, מוצרי קמח לבן ומוצרים מעובדים אחרים.
? יש לתגבר את התזונה בהרבה פירות וירקות, רצוי ממקור אורגני. לאכול הרבה נבטים מסוגים שונים. לאכול אגוזים וזרעים לא קלויים וחמאותיהם.
? אם ניתן לאכול תקופה מסוימת מזונות טריים , כדי להעצים את הניקוי, יש להעדיף זאת, אך אפשר גם לעשות זאת בדרכים אחרות, למשל לפי העקרונות המקרוביוטיים עם אורז מלא, פולי אזוקי, מאש, אצות ים ועוד.
? אם יש לאישה עודף משקל, כדאי לנסות ולהיפטר ממנו. זהו תהליך בפני עצמו ויכול להיות לא קל להרבה נשים, אבל איכשהו הריון הוא "תירוץ" מספיק טוב, משהו שנותן להרבה נשים את ה- push לו היו זקוקות בכדי לערוך שינוי משמעותי בחייהן.
? כדאי ביותר להפסיק לעשן גם לאישה וגם לגבר. אם זה ממש קשה, כדאי לעשות זאת לתקופה מוגדרת בלבד (ואולי אחרי כן זה ימשיך כבר....). אין ספק שעישון במהלך ההיריון עלול לפגוע קשות בעובר וזה בפני עצמו "תירוץ" מעולה כדי להפסיק לעשן. הזדמנות לקחת אחריות על חיינו, שכן הנה תכף נהיה אחראים על חיים אחרים גם כן.
? יש להימנע מצריכת אלכוהול, מאחר והוא עלול לגרום לנזקים בעובר.
? אותו הדבר לגבי נטילת תרופות שלא לצורך, אנטיביוטיקות וכו'.
? נשים רבות מגיעות לשלב הכניסה להריון לאחר שנים רבות של נטילת גלולות נגד הריון. גלולות אלה, גם אם לא הוכח באופן רשמי במחקרים, פוגעות במערך ההורמונלי והאנרגטי של הגוף. כדאי לחכות תקופה מסוימת ולתת לגוף ולכבד את ההזדמנות להתנקות מהן לפני שממש מנסים להיכנס להריון, למרות שהרפואה הקונבנציונלית גורסת כי אין בעיה להיכנס להריון עם הפסקת נטילת הגלולות ובפועל אכן נשים רבות נכנסות מייד להריון. בכ"ז יש לנסות ולנקות את השפעתן מהגוף לתקופת מה בהתאם להסתכלויות האנרגטיות, סיניות ואלו של הרפואה הטבעית.
? רצוי לעשות פעילות גופנית מסוג אירובי ומסוג אנאירובי. כדאי לצאת להליכות על בסיס יומי, רצוי על שפת הים או בטבע (אם אין אפשרות כזו גם פארק יהיה בסדר, או רחובות העיר). אפשר גם לשחות, או לרכב על אופניים. הרעיון הוא להגביר את קצב פעילות הלב למשך זמן מסוים, מה שיאפשר חמצון טוב יותר של רקמות הגוף ויתרום להתנקות הדם והרקמות. הפעילות גם תעזור להגמשת השרירים, הגידים והרצועות ותיצור דרישה בריאה למזונות איכותיים.
פעילות רגועה יותר כמו יוגה, טאי- צ'י, צ'י- קונג, פלדנקרייז, מחשבת הגוף ועוד תעזור להפגת מתחים, הגמשת הגוף ועיצובו ולהרגעה.
? כדאי להימנע ככל האפשר מחומרים כימיים: בתזונה- ע"י אכילת מזונות ממקור אורגני, ככל האפשר. בקוסמטיקה- ע"י שימוש במוצרים על בסיס טבעי עם תמציות צמחים, שמנים אתריים וכו' (יש להקפיד מאחר ולא כל השמנים האתריים מתאימים להריון, כדאי להיוועץ בארומטרפיסט מוסמך). בחומרי ניקוי- ע"י שימוש באלטרנטיבות טבעיות, או צמצום החומרים שבשימוש וריכוזם.
? כדאי להימנע מקופאין על כל צורותיו: קפה, תה, שוקולד, קקאו, קולה. הקופאין רעיל לגופנו ועלול לגרום לנזקים שיוכלו להשפיע בעתיד על העובר.
? במסגרת ההכנות לקראת ההיריון על האישה לתגבר את התזונה במזונות המכילים חומצה פולית. זהו ויטמין מקבוצת ויטמיני ה- B ויש לו תפקיד חשוב בתהליך היצירה של תאים חדשים ושל תאי DNA. תאים שמתחלקים במהרה, כמו תאי העובר, דורשים הרבה חומצה פולית. מחקרים רבים מצאו כי הוא חיוני בעיקר בשלב הראשוני ביותר של ההיריון, בו הוא יכול למנוע התפתחות של מומים ומוטציות בעובר ונזק חמור למערכת העצבים. מאחר וזהו שלב בו רוב הנשים אינן יודעות שהן בהריון, כדאי להתכונן עוד קודם לכן ע"י הגברת אותם המזונות המכילים את הויטמין. רופאים ממליצים על נטילת תוספי חומצה פולית כ- 3 חודשים לפני הכניסה להריון, אך אפשר גם לדאוג לתוספת מזונות המכילים חומצה פולית כמו: ירקות עלים ירוקים (מנגולד, תרד, חסה, פטרוזיליה וכו'), קטניות (עדשים, שעועיות, אפונה, חומוס, מאש, אזוקי וכו'), אבוקדו, אגוזים (לוז, שקדים, קשיו, מלך וכו'), שמרים, מוצרי סויה, כבד, כרובית ובירקות ופירות נוספים.

מזונות המכילים חומצה פולית


100 גרם מזונות תכולת חומצה פולית במיקרוגרמים
אבוקדו 62
אגוזי אלסר (לוז) 72
אגוזי מלך 66
אגוזי קשיו 69
אפונה ירוקה מבושלת 63
ביצה עם קליפה 40
בננה 19
בצל חי 19
ברוקולי מבושל 50
גזר חי 14
חומוס מבושל 172
חסה 136
חציל מבושל 14
טופו 15
כבד בקר מבושל 217
כבד עוף מבושל 770
כרוב אדום חי 21
עגבניה 19
פטרוזיליה 133
פלפל אדום 190
פלפל ירוק 89
צנון 23
קיווי 98
תפוזים 53
תפוח אדמה אפוי בקליפה 13
תרד עלים לא מבושלים 28

זהו ויטמין הנוטה להיהרס בחום ובישול וע"כ כדאי לאכול את אותם המזונות טריים ככל האפשר.

?כדאי לשים דגש מיוחד על הפגת מתחים, הרפיות, תרגילי נשימה, חופשות, פעילויות פנאי וכל דבר שיגרום להימנעות מסטרס כלשהו (פיזי, רגשי, מנטלי ורוחני).
במחקר שערכו על נשים שעברו רעידת אדמה בטרימסטר הראשון של הריונן נמצא כי: נשים אלו, שהיו חשופות לסטרס בתחילת ההיריון, הראו נטייה רבה יותר ללידה מוקדמת. כנראה שיש קשר להורמונים המופרשים בשילייה ומשנים את ה"שעון הביולוגי" של הלידה.
ישנם מחקרים נוספים בתחום הסטרס במקום העבודה או בחיי היומיום.
מצבי סטרס מקושרים גם להפלות במהלך ההיריון ולתופעות הריוניות שונות.


ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 0528527755 veredudu@013.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב