דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך יודעים כמה מס צריך לשלם על עסק באתר איביי, ואיך מקבלים החזרי מיסים והחזר מעמ 

מאת    [ 08/03/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 7745 פעמים ]

קורס איביי eBay יכול ללמד אותנו איך להקים עסק מצליח באתר איביי, ואיך לייצר הכנסה משמעותית מהפעולה של מכירת מוצרים ללקוחות בחו"ל באופן רצוף, ובהקשר זה חשוב לזכור שבמדינת ישראל כל הכנסה חייבת במס... אז כמה מיסים צריך לשלם על עסק באיביי?

ישראל מחזירה כסף למוכרים ב-איביי

אז לפני שמתחילים לשלם מיסים - קצת חדשות טובות... מדינת ישראל מעודדת עסקאות יצוא, ולכן כל מי שלמד לבצע עסקאות ייצוא במסגרת קורס איביי, או שהוא מוגדר כיצואן - יכול להרוויח מכך. איך? עסקת יצוא היא עסקה שבה הלקוח לעסקה שלנו נמצא בחו"ל, והמוצר נשלח מישראל (בדיוק כמו במכירה באתר איביי...). מדינת ישראל מאפשרת לכל יצואן (מוכר איביי), אשר מוגדר על פי רשויות המס כ-עוסק מורשה או חברה בע"מ לקבל זיכוי על המע"מ שהוא שילם כאשר הוא קנה את המוצר בתוך ישראל.

לדוגמא: מוכר איביי קנה מוצר ב-ישראל ב-1,160 ש"ח (1,000 ש"ח + 16.0% מע"מ). את המוצר הזה הוא פרסם באיביי, מכר את המוצר באיביי, קיבל כסף בפייפאל, ושלח את המוצר לחו"ל. המוכר רשאי להפיק לפעולה זו מסמך שנקרא רשומון יצוא (אפשר להפיק בדואר ישראל בעלות של 67 ש"ח). רשומון הייצוא מאפשר ליצואן שמכר באיביי להגיש דו"ח לרשות המיסים שכולל את רשומוני היצוא שלו, ולקבל בחזרה מהמדינה את המע"מ ששולם בזמן קניית המוצר (160 ש"ח) ישירות לחשבון הבנק שלו.

איך מקבלים זיכוי על המע"מ?

את דו"ח המכירות, החשבוניות, המסמכים ורשומוני היצוא אפשר להגיש באמצעות רואה חשבון לרשויות המע"מ, והכסף מופקד פעם בחודשיים ישירות לחשבון הבנק של היצואן (או כל מי שיודע איך למכור באיביי). המשמעות של האפשרות לקבל החזרי מע"מ ליצואנים ולמוכרים באתר איביי היא הוזלה של עלות המוצרים שנשלחים מישראל לחו"ל ב-16.0%, כלומר נשאר למוכר רווח גבוה יותר מכל מכירה!

כמה מס הכנסה אני צריך לשלם על עסק באיביי?

מוכר איביי מקצועי שמבצע מכירות רבות באתר איביי, ומעביר כסף מחשבון פייפל PayPal לחשבון בנק ישראלי, חייב להצהיר על הכנסה זו לרשויות המס בארץ, ולצורך כך, מומלץ להיעזר ברואה חשבון כדי לדווח בצורה הנכונה ביותר לרשויות המס על הכנסה זו. גם במידה והמוכר באיביי מציע למכירה רק מוצרים בודדים ולא מייצר הכנסה באופן שוטף ממכירות ב-איביי, ההמלצה היא להיעזר ברואה חשבון או יועץ מס כדי להבין האם יש לדווח על המכירות האלה לרשויות המס ב-ישראל.באופן כללי, המס נגזר מהסכום שנשאר כאשר בודקים את ההפרש בין מחזור העסקאות באיביי לבין ההוצאות של העסק (מלאי, משלוחי דואר, עמלות איביי, עמלות פייפאל וכו'...)

עוסק פטור או עוסק מורשה?

מוכר מקצועי באתר איביי שמוכר מוצרים באופן פעיל ומייצר הכנסה נוספת או משכורת עיקרית ממכירות באתר, מומלץ שידפיס את נתוני המכירות שלו בחודשים האחרונים לפעילות, ויראה אותם לרואה חשבון... נתונים אלה יעזרו להבין האם עליו לפתוח תיק ברשויות המס של עוסק פטור או עוסק מורשה. באופן כללי, עוסק מורשה מבצע מחזור מכירות של למעלה מ-70,605 ש"ח בשנה, ובקרוב מחזור זה יעלה בסוף שנת 2010 ל-100,000 ש"ח בשנה, כך שנצטרך למכור יותר כדי להיחשב עוסק מורשה ולהנות מהחזרי מע"מ...

אלעד דרמון, מדריך למסחר באתר איביי


קורס איביי - ישראל, חיפה, צפון


www.ezBay.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב