דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצלמות בימים עברו 

מאת    [ 08/03/2010 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 3114 פעמים ]

מצלמות קיימות על כדור הארץ בצורות שונות כבר כמעט 200 שנים. בשנת 1820 צולמה התמונה הראשונה על ידי ג'וזף ניספור, שצילם את הנוף מבעד לחלונו והיה לצלם הראשון בהיסטוריה. אבל, צילום תמונה אחת עדיין לא הופך לפס ייצור וכדי להגיע לשם נצטרך להתקדם עוד 20 שנה, עד להולדת המצלמה המסחרית הראשונה ב-1840.

מה הן בעצם מצלמות?

מצלמה היא כלי שנועד להנציח מצב ויזואלי מסוים. מצלמת הסטילס למעשה לוקחת חלקיק שנייה קטן ומשמרת אותו לעד. ברבות השנים התפתחו גם מצלמות וידאו, אשר לוקחות לצורך העניין רצף של מצבים רגעיים כאלה ומנציחות אותם בסרט.

המצלמות הופכות נגישות לכולם

כפי שנזכר למעלה, המצלמה המסחרית הראשונה יוצרה ב-1840. הצלמים הראשונים הסתובבו עם ציוד מסורבל ויקר ביותר ולכן הטכנולוגיה לא הייתה נגישה כלל וכלל לאזרח הפשוט. צלם מקצועי היה אז היחידי למעשה שהסתובב עם מצלמות.

בשנת 1988 החלה קודאק במכירתה של המצלמה הראשונה שיועדה לקהל הרחב. המצלמה עלתה סביב 25 דולרים ואפשר היה לצלם בה עד 100 תמונות. כאשר נגמר סרט הצילום, הוא נשלח למעבדה של קודאק כשהוא ארוז היטב בתוך המצלמה, לבל ישרף.

כניסתן של המצלמות הצבעוניות לשוק

מצלמות צבעוניות נכסו לשוק לראשונה בשנת 1892. הטכנולוגיה לא הייתה זולה כלל ולכן לקח זמן רב עד שאנשים מן השורה יכלו להרשות לעצמם לרכוש מצלמה שכזו. מרגע שהמצלמות הצבעוניות נכנסו לשוק, הן צברו תאוצה גדולה, עד אשר הסתיימה המהפכה ואיש לא חשב להשתמש עוד במצלמה המצלמת בשחור לבן.

והמהפכה הטרייה ביותר- מצלמות דיגיטליות

דבר דומה קרה בתחילת שנות האלפיים, בעת שפרצו לשוק מצלמות דיגיטליות. עידן המחשבים האישיים אשר החל בשנות התשעים אפשר קיום טכנולוגיה בה ניתן 'לצרוב' את התמונות שלנו על קובץ במקום על פילם.

סופן של המצלמות המסורתיות

הטכנולוגיה החדשה הייתה כל כך מוצלחת, שתוך שנים ספורות הודיעו חברות מובילות בתחום הצילום, כמו ניקון או קנון, שהן מפסיקות לאלתר את ייצור המצלמות האנלוגיות הישנות ומהיום יתמקדו אך ורק בייצור של מצלמות מן הסוג הדיגיטלי.

כך, למעשה, כמעט ונעלם עידן הפילם. כיום תתקשו למצוא מצלמה מן הסוג הישן אפילו בבתים פרטיים, שלא לדבר על חנויות צילום. חברות רבות הלכו בדרכן של יצרני מצלמות קנון או מצלמות ניקון וגם אם לא הפסיקו לחלוטין את ייצור הפילם, הקטינו משמעותית את הכמויות. כיום, מצלמת פילם היא כמעט פריט אספנים.

כל אחד מאיתנו הוא היום צלם מקצועי. כמעט...

אם שימוש במצלמות הרגילות הצריך מידה בסיסית של מקצועיות, הרי שבעידן של מצלמות דיגיטליות, הצלם יכול להיות איש מן השורה ולא להבין כמעט כלום בצילום. היופי בטכנולוגיה החדשה הוא בכך שניתן לראות את התמונה שצולמה בזמן אמת. אם התמונה לא מוצאת חן בעינינו, ניתן למחוק אותה מייד ולצלם תמונה חדשה במקומה.

איך לבחור מבין שלל מותגי המצלמות?

מצלמות אולימפוס או מצלמות קנון הן דוגמא למותגים ותיקים הנמצאים בשוק מאז המחצית הראשונה של המאה הקודמת. אם אנו רוצים ללכת על בטוח, מוטב ללכת על מצלמות המיוצרות על ידי חברות ותיקות ומוכרות (רובן, אגב, יפניות).

לגבי המחיר, סביר להניח שהוא יהיה בהתאם ליוקרת המותג, אך רק בחירה של חברה טובה תאפשר לנו להיות בטוחים שהמצלמה תשרת אותנו שנים רבות ותפיק תמונות איכותאיות, אם נשמור עליה כמו שצריך. זכרו: מצלמות מצוינות הן תמיד תמונות מצוינות.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב