דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בשמים עם ערך מוסף 

מאת    [ 08/03/2010 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 2152 פעמים ]

בשמים הם אחד ממוצרי הטיפוח הפופולאריים ביותר בישראל. בושם הוא מותג אופנתי וישנם אין ספור בתי אופנה אשר מתקינים עשרות מותגי בושם, אשר פופולאריים בעולם כולו ובישראל בתוכו כמובן. בשמים רבים יש בארץ לגברים ונשים, כולם מותגים מחו"ל. אחד השימושים היותר מעניינים שיש לבשמים הוא דווקא לא השימוש האופנתי שלו שעליו דובר רבות, אלא על השימוש הרפואי שלו. בשמים רפואיים, מה שנקרא בושם להרחה, או הארומה תרפיה, משמשים לבעיות נשימה מסוגים שונים, בבעיות שונות שאינן דווקא קשורות לנשימה ועד בעיות נפשיות וריכוז. בשמים אלו נקראים בשמים אתריים. אפשר לייצר את הבושם הרפואי לבד, ואפשר להפוך אותו לבושם מסחרי בנוסף לסגולותיו הרפואיות. כלומר, בושם שאינו "מותג אופנה" בלבד כמו הבשמים המוכרים לנו, אלא בושם בוטיק שיש לו גם סגולות רפואיות, שתמיד עדיפות על בשמים רגילים במרכאות שיש להם תופעות אלרגניות מדי פעם לחלק מהמשתמשים.

 

בשמים טבעיים 

בשמים טבעיים, שאפשר לעשות בבית,  עשוי מחומרי ריח שונים כגון שמנים אתריים, אבסולוטיים, מיצויים שונים של צמחי מרפא, פרחים, זרעים ושילובים עם חומרים רבים אחרים, אשר יחדיו יוצרים את תחושת הארומה המוכרת לנו מבשמים רגילים אולם בהחלט יש לה ערך מוסף איכותי לעונד אותו, של למשל "תעודת ביטוח" מפני אלרגיות שיש לרוב המשתמשים בבשמים שהם רק "ריח" וזהו הכל, בהתאם לחשק ולרצון של העוסק בתחום. להבדיל מבשמים "רגילים", בושם טבעי אינו מכיל תמציות ריח סינתטיות ולכן הוא פטור מאלרגיה. בעוד בושם רגיל הוא עירוב של מייצר ריח מסוג כלשהו + מים ואלכוהול 96 אחוז, פה מכינים בשמים בבית על בסיס שמן, או לפחות חוחובה עם מים ואלכוהול, ולא רק אלכוהול. כמובן שניתן גם להכין בשמים מוצקים, כמו סבון,  כאשר את תערובת חומרי הריח מערבבים בשעווה כגון שעוות דבורים.

 

בשמים ואסתטיקה

מה זה אסתטיקה? בבואנו לדבר על אסתטיקה, עלינו לקחת בחשבון גורמים רבים. אסתטיקה של גברים הינה שונה מאסתטיקה של נשים. באופן כללי, לבני האדם באשר הם: גברים ונשים, בני גיל הזהב וטף, לכולנו חשוב המראה החיצוני שלנו ותחושת האסתטיקה. אסתטיקה אינה רק מראה חיצוני. זה בעיקר תחושה. יחד עם זאת, יש לזכור כי אסתטיקה זה דבר חיצוני וזה כמובן עניין של טעם. דבר מה הנראה אסתטי בעיניי, יכול בעיני האחר להיחשב כלא אסתטי כלל. אסתטיקה באה לידי ביטוי במראה שלנו, בלבוש, באביזרי האופנה, באותם בשמים שאנו בוחרים להתהדר בהם, בסידור השיער ובכל פריט אחר שאנו בוחרים לצרף למראה הכללי שלנו. כמובן שזה כולל גם את החיוך, מראה הפנים (פנים זועפות הינן אסתטיות פחות מפנים מחייכות, בתנאי שהשיניים נקיות וצחורות...). אסתטיקה גם כוללת מונחים של בריאות. כשהשיער בריא הוא נראה טוב בהרבה משיער "קש", כשהשיניים בריאות הן נראות טוב בהרבה משיניים רקובות... כך גם עור הפנים. אפילו ריחות, שימוש בבקבוקי בשמים לא איכותיים יעשה אפקט הפוך בהשוואה לשימוש בבקבוקון בושם איכותי ויוקרתי בניחוח מעולה. כך גם קרם פנים, קרם גוף ושאר מוצרי הטואלטיקה.

 

כל אחד מאיתנו קובע לעצמו את חוקי המשחק ומה נחשב בעבורו אסתטי. ממילא, אף פעם לא ניתן לרצות את כולם ולכן חשוב להקפיד על התחושה. אם משהו עושה לך טוב, זה גורם לך להרגיש טוב, אתה מקרין זאת וכבר הופך לאסתטי יותר בעיני החברה ובעיני עצמך, שזה כמובן הכי חשוב!

 

צוות כותבי מאמרים בתחום של בריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב