דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת מגורים בעת זקנה 

מאת    [ 07/03/2010 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2677 פעמים ]

הדרך שבה נבחר איך להעביר את שנות גיל הזהב חשובה לא פחות מהדרך שנעבור עד שנגיע אליהן. מה יהיה גובה הפנסיה שלנו, במה נעסוק כשנצא לגימלאות והיכן נגור. נראה שהנושא האחרון מעסיק יותר ויותר את מי שמתקרב לגיל הזה: האם לבחור דיור מוגן, להמשיך להחזיק בדירה הקיימת או לעבור לגור עם המשפחה.

אל תשאירו עניינים של דיור מוגן לרגע האחרון

נהוג לחשוב שמדובר בנושא שלא צריך להעסיק אותנו כשאנחנו צעירים. וזו טעות: הדבר הגרוע ביותר הוא להגיע להחלטה כזו ברגע האחרון. בחירת מגורים בעת זקנה גוררת אחריה השלכות רבות. בין אם מדובר במגורים להורים או לכם, רצוי להתכונן לכך מראש.

בחירת המגורים תלויה במצבו של האדם

בגדול, ישנן שלוש אפשרויות למגורים בגיל מבוגר: דיור מוגן, עליו נרחיב בהמשך, מגורים בסביבה הטבעית (עם או בלי מטפל) בדירה בה גר הקשיש כעת ומעבר דירה לחיק המשפחה המורחבת. הכל תלוי בבריאותו של האדם וביכולת שלו להסתדר לבד. כל אחת מהאופציות מחייבת הכנה מראש.

אם מדובר באדם בריא, אין שום סיבה שלא יוכל להישאר בסביבתו הטבעית, אותה הוא בוודאי מכיר שנים. גם אם הקשיש זקוק לעזרה בחיי היום יום, אך לא למעקב רפואי צמוד, הוא יכול להישאר בביתו יחד עם מטפל או מטפלת. אפשרות נוספת, כפי שציינו, היא לעבור להתגורר יחד עם המשפחה. הבחירה באחת האופציות נובעת בדרך כלל משיקולים כלכליים.

דיור מוגן: במיוחד כשהמצב הבריאותי בעייתי

זו בהחלט הסיבה העיקרית בגללה אנשים בוחרים באופציה של דיור מוגן: כשהקשיש זקוק לטיפול סיעודי ורפואי צמוד, הדיור המוגן הוא הבחירה הטובה ביותר. ברוב בתי האבות קיימת מחלקה סיעודית, שהיא מעין בית חולים פנימי, שם ניתן להעניק לדייר את כל הטיפול הנדרש. במקומות מסוימים ישנן גם מחלקות לתשושי נפש.

דיור מוגן הופך להיות הכרחי במצבים קשים

לצערנו, המצב הבריאותי של כל אדם מידרדר בדרך כלל ככל שגילו מתקדם יותר. במקרים רבים, ההידרדרות לא מאפשרת לנו כמשפחה להעניק לו את הטיפול הדרוש ויש צורך באנשי מקצוע שיפקחו עליו ללא הפסקה. מחלקה סיעודית נותנת מענה כזהה ברוב המקרים, אך ישנו פתרון גם אם המצב קשה יותר- טיפול סיעודי מורכב.

חולה סיעודי מורכב הוא כזה שנשקפת סכנה לחייו בכל עת, כשהוא סובל ממחלה קשה או שמצבו הגופני הוא כזה שיכול להחמיר במהירות. מקומות רבים המציעים דיור מוגן כוללים גם מחלקה למי שנמצא במצב קשה כזה ולמעשה, הדיור המוגן הוא הפתרון הטוב ביותר עבור אדם מבוגר, שמצבו הבריאותי חמור.

גם למי שמצבו הבריאותי טוב מומלץ דיור מוגן

שלא תטעו לחשוב שדיור מוגן מתאים אך ורק למי שמצבו הבריאותי בעייתי. לא מדובר כאן בבית אבות כמו שהורגלנו לחשוב בשנים עברו. מדובר באזורי מגורים לכל דבר שמשתלבים בסביבה העירונית עצמה, כשהדיירים הם אנשי גיל הזהב בלבד. אלו אנשים במצב בריאותי מעולה, שמקיימים חיים פעילים ותוססים.

כך, אדם הבוחר להתגורר במגורים כאלו זוכה לחברה בת גילו, פעילויות ואורח חיים שמתאים לתקופה הזו ובנוסף- את כל השירותים להם הוא זקוק: צוות רפואי שידאג לכל דבר שיצטרך, מחלקה סיעודית ומחלקות אחרות הקיימות לרשותו במידת הצורך (כמו מחלקה לחולה סיעודי מורכב או לתשושי נפש, אותן הזכרנו קודם). דיור מוגן הוא בדיוק מה שצריך בגיל הזהב.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב