דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חשוב להטמיע מערכות מסופונים 

מאת    [ 06/03/2010 ]

מילים במאמר: 1103   [ נצפה 4867 פעמים ]

 למה חשוב להטמיע מערכות מסופונים

הקדמה "כל עסק שעשוי להרוויח מכך שהוא מחזיק פחות מלאים, שכמות הטעויות במסמכים ובמשלוחים תקטן, צריך לבדוק ברצינות הטמעת מערכת ברקוד ומערכות אוטומאטיות נוספות או אחרות לאיסוף נתונים . חברות בכל גודל מיישמות מערכות ברקוד תוך שימוש במסופונים על מנת לחסוך בשעות עבודה, שיפור והתייעלות, וכן הקטנת הוצאות תפעול. מערכות איסוף נתונים אוטומאטיות הוכיחו עצמן כמשפרות יעילות, והשיפורים הטכנולוגיים שהתרחשו בשנים האחרונות הפכו את המערכות האלה לבנות השגה וכדאיות למספר גדל והולך של עסקים"   נלקח מהמאמר "שימוש במערכות איסוף נתונים אוטומאטיות לעסקים קטנים ובינוניים"  
שימוש במסופונים: יתרונות במעבר לשימוש במסופונים - ציטוט מגרטנר: "שימוש בטכנולוגיה של מערכות איסוף נתונים אוטומאטיות (לא ידניות) לשם הזנת נתונים למערכות ה ERP הוכיחו החזר על השקעה של 30% - 50% "  תומס ריאן, קבוצת גרטנר , 1996  להלן חלק מהיתרונות בשימוש במסופונים :


    • שיפור תהליכי עבודה קיימים ע"י דיווח נתונים בזמן אמת באמצעות מסופונים.
    • קיצור זמני קליטה ואימות נתונים בשטח.
    • ידע בזמן אמת על הנעשה בשטח ולא בדיעבד.
    • הקטנה משמעותית של צורך בעבודה עם ניירת.
    • ביטול הצורך בהקלדת נתוני מלאי מאסיביים למערכת.
    • ביטול הצורך באנשי בקרת ליקוט.
    • ביטול הצורך בהסתמכות על זיכרון וידע אישי של מחסנאים ונהגים
    • ביטול טעויות רישום ע"י עבודה עם מסופון וסריקת ברקודים.

  להלן המערכות העיקריות בהן אנו מתמחים

  1. מערכת לניהול מחסן

מערכת זו מתאפיינת על פי רוב 4 תהליכים עיקריים: קבלת סחורה מספקים 1.       שימוש במערכת של מסופונים וברקודים תאפשר קריאה של תעודת המשלוח או מספר ההזמנה לספק. על ידי כך ניתן בדרך כלל לקבל את רשימת הפריטים הצפויים להתקבל במשלוח. 2.       במידה והפריטים שהגיעו כוללים ברקוד, לאחר סריקת ברקוד הפריט תתבצע בדיקת התאמה בין הפריט שהגיע לפריטים ברשימה, וכל שנותר הוא להכניס את הכמות שהגיעה. (גם כאן ניתן לבצע בדיקה של כמות צפויה לעומת כמות שהגיעה). בכל אחד מהבדיקות הללו, וכמובן גם בדיקות אחרות ניתן ליישם תהליכים ובקרות על פי החלטת הלקוח. העברה בין מחסנים 1.       שימוש במסופונים וברקודים מאפשר ביצוע מהיר ובקרה מדויקת הן של המקור וכמות של הפריטים שאותם רוצים להעביר, והן של היעדים אליהם יעברו הפריטים. היתרונות המובהקים גם כאן הם הדיוק והמהירות בהם מתבצע הדיווח. על ידי כך נחסך זמן יקר עבור המקרים בהם פעולה מסוימת (כגון, ליקוט למשלוח) תלויה בפעולה מקדימה של העברת פריטים בין מחסנים. ליקוט הזמנות למשלוחים ללקוחות 1.       שימוש במערכת של מסופונים וברקודים תאפשר קבלה של רשימת הזמנות לקוח פתוחות (על פי סינון כגון: הזמנות לקוח לתאריך, מספר הזמנה ספציפי וכדומה). מכאן תתקבל רשימת הפריטים לליקוט . 2.       שוב במקרה זה, ליקוט הפריטים על ידי סריקת ברקוד מאפשר בדיקת התאמת הפריט שלוקט לעומת הפריט הנדרש, וכן בדיקת כמויות שלוקטו לעומת הכמויות הנדרשות. 3.       בסיום הליקוט תתבצע יצירת תעודת אריזה או תעודת משלוח (על פי הגדרת הלקוח) ספירות מלאי 1.      שימוש במערכת של מסופונים וברקודים מאפשר קיצור דרמטי במשך ספירות המלאי וקיצור זמן ההשבתה של העסק בספירות מלאי שנתיות. 2.      ספירות המלאי יכולות להיות מלאות, מתגלגלות או חלקיות, על פי החלטת הלקוח וכן בתלות ב ERP של הלקוח 3.      ספירות המלאי יכולות להתבצע OFFLINE או ONLINE . 4.      בכל צורות הספירה, עצם השימוש במסופון, סריקת ברקוד האיתור לווידוא המקום, וכן סריקת ברקוד הפריט מקלים על המשתמש באופן משמעותי, ומאפשרים לבצע את ספירת המלאי בקצב מהיר ובאופן מדויק. מערכת WMS עבור מפעלים גדולים, עם מחסנים מרובי פריטים ופעילות, מעבר למערכת WMS עשויה לתת יתרונות רבים. להלן חלק מהיתרונות במערכת WMS על מערכת לניהול מחסן רגילה: הגדרת אסטרטגיה לניהול מלאי


    • הגדרת הגבלות לנפחים, כמויות ומשקל של פריטים
    • הגדרת סדר אחסון וליקוט
    • הגדרת עדיפויות מיקום לאחסן פריטים
    • הגדרת תשתית ספירות מלאי
    • הגדרת משאבים (מלקטים, אורזים סופרים וכו')
    • הגדרת אמצעי שינוע

הרצת גלים


    • גלים הם מנגנוני יצירת משימות לעובדי המחסן לפי האסטרטגיה שהוגדרה לתהליכי המחסן
    • ישנם מספר רב של סוגי הגלים להלן רשימה של החשובים שביניהם:

    • רענון להזמנות – פותח משימות להשלמות מלאי לשטח הליקוט
    • רענון מלאי – פותח משימות להשלמת מלאי לפי הגדרות מינימום מקסימום לאיתור
    • ליקוט הזמנות – פותח משימות ליקוט לפי אסטרטגיה של ליקוט לפי פריט או ליקוט לפי הזמנה
    • אחסון – פותח משימות לאחסון לפי אסטרטגיה של ניהול איתורים ושטח אחסון
    • ספירות – פותח משימות לספירות לפי אסטרטגיה ספירות מלאות, מדגמיות וכו'
    • משטח – פותח משימות לבניית משטחים

השמדות – פותח משימות להשמדת מלאי פג תוקף וכו'   ניהול  משאבים o        תכנון מול ביצוע §         מאפשר למנהלים בכל הרמות לבצע בקרה מהירה ואמינה של ביצוע מול תכנון. o        עקיבות §           o        יעדים אישיים §         מאפשר להגדיר יעדים לפעילויות לעובדים, וכמובן מעקב מיידי על הביצוע. ·         מערכות ה WMS מורכבות אך בד בבד בעלות פוטנציאל רב לייעול הפעולות במחסנים. ·         רק שימוש במסופונים וברקודים במערכות WMS מאפשר ניצול מרבי של היכולות של המערכות האלה, מאחר שעל ידי כך ניתנת למשתמש אפשרות לקבל אליו למסופון משימות המוגדרות אליו או לקחת משימות כלליות; לבצע את המשימה במהירות ובאופן מדויק על ידי סריקת ברקודים של איתורים, פריטים וכו', ומיד לעבור למשימה הבאה או להריץ גל על פי הנדרש.     דיווחי ייצור שימוש במסופונים וברקודים בתהליך הייצור מייעל מאד את תהליך דיווח הייצור, של הפריטים שמלקטים לתהליך הייצור (לפק"ע / לפרויקט) .


    • המשתמש יקבל למסופון את הפקע"ות לביצוע או יסרוק ברקוד של פק"ע.
    • על ידי כך תתקבל רשימת הפריטים אותם יש ללקט לפק"ע.
    • השימוש במסופון בתהליך הליקוט נותן שיפור במהירות ובדיוק הדיווח. כמוכן שימוש במסופונים מאפשר קבלת מדידת זמנים של דיווחים על פעולות בתהליך הייצור באופן מדויק.

דיווחים בקו הייצור


    • ניתן להשתמש גם כאן במסופונים או עמדות דיווח עם סורקים בתוך קו הייצור, ולדווח על פעולות בתוך קו הייצור.
    • סריקת ברקוד הפריט בתוך קו הייצור מאפשר למנהלים לקבל מידע בזמן אמיתי על תהליך הייצור, על כמויות הפריטים הנמצאים בכל שלב בתהליך וכן, בקרה בזמן אמת של ביצוע מול תכנון.

  מערכות טכנאים וקריאות שרות ·         מערכות אלה הן מהידועות יותר בשימוש של מסופונים (כולם מכירים את הסוכנים שמגיעים עם מסופון לסופרמרקט או לקריאת מונה מים/גז או לתת לדוח על חניה וכדומה) הכנסת מערכות אלה לשימוש עם מסופונים וברקודים משפר משמעותית את הנכונות וכן את המהירות של דיווח הביצוע של קריאת השרות. באופן זה, נהנים מכך, הן נותן השרות והן מקבל השרות. כיום בנוסף לסריקת ברקודים של המכשירים עליהם מתבצע השרות לבדיקת נכונות ואימות נתונים בשטח ,ניתן ליישם בקריאת השירות שימוש במצלמות מובנות, הקלטות קוליות, שימוש ב GPS ואף חתימת לקוח.   ·         באופן כללי מערכת קריאות שרות תכלול: o        העברת רשימת קריאות לטכנאי o        קבלה ויישום הדרישות לקריאה : §         ביצוע הפעולות הנדרשות בקריאה §         שימוש בחלקים o        פתיחת קריאות חדשות והצעות מחיר או קריאות המשך לקריאה הנוכחית. o        ניהול מלאי רכב טכנאים o        ניהול תקן רכב טכנאים. o        ניהול זמנים לפעולות טכנאים

פורסם באתר פורום הברקוד הישראלי ובאתר פורום לוגיסטיקה ובעיתון לוגיסטיקה

 

פורסם באתר פורום הברקוד הישראלי ובאתר פורום לוגיסטיקה ובעיתון לוגיסטיקה


www.barcode.org.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב